mirkap pisze:zalezy mi na tym, zeby kolo pasowe na srubie bylo za lozyskiem
Widać, masz swoje mocne argumenty za... Ok,
Zakładam że posiadasz piłkę do metalu, pilnik, wiertarkę, coś do pomiaru i takie tam...
I teraz nie wiem czy ma być, bardzo po taniości, prostocie, z możliwością np użycia innych materiałów. Bo przecież mogłeś jeszcze napisać... Nie panowie, interesuje mnie tylko Alu.
Ale mimo to zrobiło się o wiele jaśniej, niźli na początku wątku.
W przykładzie
sajgona, i tak musisz użyć napinacza, kiedy nie masz możliwości odsunięcia silnika..
Tak więc
mirkap, po prostocie...
Chyba nie muszę wyszczególniać każdego elementu w tak prostym szkicu
.... przycinasz sobie dwa kawałki profilu prostokątnego, w jednym od góry wiercisz pięć otworów, jeden na kołnierz silnika i cztery na jego przykręcenie od dołu profilu wiercisz cztery otwory i rozpiłowywujesz na fasolki, otrzymujesz w ten sposób regulację naciągu paska.
... w drugim wiercisz także pięć otworów jeden pod czop śruby, pozostałe na mocowanie łożyska, od spodu cztery otwory na umocowanie profilu do ramy.
Mocowanie łożyska najlepiej Ci będzie wykona z kawałka sklejki i płaskownika, z uwagi na brak mechanizacji. Łatwiej będzie łożysko dopasować na wcisk w odpowiedniej grubości sklejce i docisnąć je przykręcając pokrywę wykonaną z metalowego płaskownika. Otwory analogicznie pod czop i śruby mocujące. Tył podparcia śruby wykonasz tak samo jak od strony napędowej, z tą tylko różnicą że sklejkę i pokrywę przykręcisz bezpośrednio do ramy....
Dlaczego sklejka jako element pośredni mocowania łożyska?..., ponieważ będzie najłatwiejsza do obróbki, prosto będziesz mógł skorygować jej grubość względem dobranych łożysk (ew.sklejenie ze sobą kilku warstw)
Myślę ze ten przykład jest na tyle prosty iż można go wykonać w domciu przy minimalnym zastosowaniu narzędzi i na upartego, jedną ręką z zamkniętymi oczami.
