Przeniesienie napedu - szukam rozwiązania

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
mirkap
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 7
Posty: 20
Rejestracja: 07 lut 2010, 02:24
Lokalizacja: Pruszków

Przeniesienie napedu - szukam rozwiązania

#1

Post napisał: mirkap » 29 paź 2012, 15:51

szukam pomysłu na zamocowanie silnika z przekładnią dla podłużnej osi?

śruba Tr 14x4, konstrukcja bazowa z aluminium jest już gotowa.
chciałem schować całość do środka, ale wtedy koło pasowe byłoby nie z tej strony łożyska co powinno, a zatem dałem za zewnątrz.

Obrazek

jedyny inny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to wstawić do środka poprzeczną płytkę, ale niestety nie mam frezarki, a inaczej nie uzyskam wymaganego wymiaru tej płytki, tak żeby mi to wszystko spasowało się na "zero"!



Tagi:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#2

Post napisał: dudis69 » 30 paź 2012, 00:16

mirkap pisze:konstrukcja bazowa z aluminium jest już gotowa.
Skoro już masz wszystko przygotowane, osadzenie śruby i gniazdo dla silnika, jak mniemam, bo trochę rachitycznie opisałeś swój problem, to skręć to ze sobą do kupy i dołóż tylko napinacz paska z zewnątrz.
mirkap pisze:ale wtedy koło pasowe byłoby nie z tej strony łożyska co powinno
Wielu forumowiczom to wcale nie przeszkadzało, i też działa. :wink:
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
mirkap
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 7
Posty: 20
Rejestracja: 07 lut 2010, 02:24
Lokalizacja: Pruszków

#3

Post napisał: mirkap » 30 paź 2012, 12:32

nie mam jeszcze gniazd. mam tylko skręcone płyty ze sobą.


Autor tematu
mirkap
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 7
Posty: 20
Rejestracja: 07 lut 2010, 02:24
Lokalizacja: Pruszków

#4

Post napisał: mirkap » 01 lis 2012, 10:56

Nikt nie ma pomyslu?


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: Raven » 01 lis 2012, 12:34

Napisz jeszcze raz co masz, a czego nie... czytam kolejny raz twoją twórczość i dalej nie mam jasności...

Masz skręcone płyty bez jakichkolwiek otworów czy jak?

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#6

Post napisał: dudis69 » 01 lis 2012, 13:50

mirkap pisze:Nikt nie ma pomyslu?
Wszyscy mamy jakieś pomysły, czasem ciekawe, czasem mniej..., ale zawsze są. :mrgreen:
A ty nawet nie napisałeś czy śrubę już masz przygotowaną tak jak na rysunku, nie możemy się przecież dopytywać o każdy szczegół, bo szkoda czasu...
Pozdrawiam Sławek



kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#7

Post napisał: kak » 01 lis 2012, 18:09

U mnie z prawej strony jest silnik a całość jest przykręcona wewnątrz ramy.
Właściwie to mam to przykręcone do góry nogami w porównaniu do zdjęcia.

Obrazek

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#8

Post napisał: sajgon » 01 lis 2012, 20:09

to może tak :
Obrazek

W tym przypadku nic nie musisz frezować , wszystko można bez problemu wykonać przy pomocy zwykłej wiertarki ,piłki do metalu ,pilnika i suwmiarki . Prościej się nie da :razz: (chyba) :mrgreen:
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
mirkap
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 7
Posty: 20
Rejestracja: 07 lut 2010, 02:24
Lokalizacja: Pruszków

#9

Post napisał: mirkap » 01 lis 2012, 23:28

Mam cztery formatki alu skrecone ze soba jak na rysunku. Rysunek w skalI. Przymocowane wzdluz dwie prowadnice, zmontowana na tym brame. Mam tez silniki 1.9 Nm.
Pierwotnie mialo byc sprzeglo I silnik na zewnatrz, ale zmienilem na rzecz przekladni 2:1.
Na etapie doboru sruby, lozysk I obudow do nich postanowilem ukryc silnik w srodku.
A zatem, nie mam jeszcze: zadnych otworow, sruby, lozysk, mocowan, kol zebatych, paska.

Sajgon, zalezy mi na tym, zeby kolo pasowe na srubie bylo za lozyskiem, a nie przed.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#10

Post napisał: dudis69 » 02 lis 2012, 02:41

mirkap pisze:zalezy mi na tym, zeby kolo pasowe na srubie bylo za lozyskiem
Widać, masz swoje mocne argumenty za... Ok, :mrgreen:
Zakładam że posiadasz piłkę do metalu, pilnik, wiertarkę, coś do pomiaru i takie tam...
I teraz nie wiem czy ma być, bardzo po taniości, prostocie, z możliwością np użycia innych materiałów. Bo przecież mogłeś jeszcze napisać... Nie panowie, interesuje mnie tylko Alu.
Ale mimo to zrobiło się o wiele jaśniej, niźli na początku wątku.
W przykładzie sajgona, i tak musisz użyć napinacza, kiedy nie masz możliwości odsunięcia silnika..
Tak więc mirkap, po prostocie...
Chyba nie muszę wyszczególniać każdego elementu w tak prostym szkicu :mrgreen:

Obrazek

.... przycinasz sobie dwa kawałki profilu prostokątnego, w jednym od góry wiercisz pięć otworów, jeden na kołnierz silnika i cztery na jego przykręcenie od dołu profilu wiercisz cztery otwory i rozpiłowywujesz na fasolki, otrzymujesz w ten sposób regulację naciągu paska. :wink:
... w drugim wiercisz także pięć otworów jeden pod czop śruby, pozostałe na mocowanie łożyska, od spodu cztery otwory na umocowanie profilu do ramy.
Mocowanie łożyska najlepiej Ci będzie wykona z kawałka sklejki i płaskownika, z uwagi na brak mechanizacji. Łatwiej będzie łożysko dopasować na wcisk w odpowiedniej grubości sklejce i docisnąć je przykręcając pokrywę wykonaną z metalowego płaskownika. Otwory analogicznie pod czop i śruby mocujące. Tył podparcia śruby wykonasz tak samo jak od strony napędowej, z tą tylko różnicą że sklejkę i pokrywę przykręcisz bezpośrednio do ramy.... :mrgreen:
Dlaczego sklejka jako element pośredni mocowania łożyska?..., ponieważ będzie najłatwiejsza do obróbki, prosto będziesz mógł skorygować jej grubość względem dobranych łożysk (ew.sklejenie ze sobą kilku warstw)
Myślę ze ten przykład jest na tyle prosty iż można go wykonać w domciu przy minimalnym zastosowaniu narzędzi i na upartego, jedną ręką z zamkniętymi oczami. :lol:
Pozdrawiam Sławek


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”