Podparcie wałka silnika krokowego z zamontowanym kołem zebat

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
philips221
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 115
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: świętokrzyskie

Podparcie wałka silnika krokowego z zamontowanym kołem zebat

#1

Post napisał: philips221 » 09 wrz 2012, 16:19

W swojej tokarce montuje właśnie przekładnie redukujaca x2 .Pasek zebaty i 2 koła zebate beda zamontowane miedzy dwoma formatkami 150x100x20mm oddzielonymi 30milimetrowymi dystansami w kształcie wałków.Zastanawiam sie czy napięty pasek zebaty nie zmniejsza zywotnosci łożysk w silniku krokowym? Śrubę kulową podeprę w 2 miejscach żeby się nie wyginała od napiętego paska,za i przed duzym kołem zebatym na łożyskach stożkowych , i zastanawiam sie czy os silnika tez podeprzec.To niewielki nakład pracy,ale prawie nikt tego nie robi.Czy silnik krokowy nie cierpi na tym?



Tagi:


ElSor
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 111
Rejestracja: 29 gru 2008, 01:17
Lokalizacja: Ozimek

#2

Post napisał: ElSor » 09 wrz 2012, 18:16

W ktoryms temacie na forum wyczytalem ze silnik na tym cierpi i w profi zastosowaniu sie dodaje lozysko na walek silnika. Chyba nawet ktos sie wypowiedzial ze mu siadlo lozysko w silniku przez brak podparcia.


teles222
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 17
Rejestracja: 11 lip 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno

#3

Post napisał: teles222 » 09 wrz 2012, 22:03

Nie tylko łożysko krokowca może siąść. Bardzo często urywa się oś silniczka. Sam miałem taki przypadek.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”