chciałbym zmienić zębatkę na silniku krokowym

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
rogeros
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2009, 15:00
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

chciałbym zmienić zębatkę na silniku krokowym

#1

Post napisał: rogeros » 24 paź 2010, 21:53

Witajcie.

A więc zacznę od tego co chcę osiągnąć.
Otóż wszedłem w posiadanie dwie obrotnice do kamer w obudowie kopułkowej.
Obydwie obrotnice posiadają silniczki do sterowania kamerą góra/dół ale niestety
brakuje w nich silników do obracania lewo/prawo.

Na popularnym serwisie aukcyjnym zakupiłem silniki krokowe gdzie kierowałem się tylko zdjęciami ponieważ nie było dokładnej specyfikacji.
I niestety na zdjęciach wyglądało ładnie pięknie ale w praktyce już było o wiele gorzej.
Okazało się że zamontowana na nich zębatka ma zbyt drobne szczeliny i pasek się ślizga w dodatku mają za małą średnicę koła w porównaniu do oryginalnego. (skąd wiem jaki był oryginalny. otóż wydaje mi się iż zastosowany był w tym miejscu taki sam ślinik jak do ruchu góra/dół ponieważ po wykręceniu jego i dopasowaniu w miejsce obracania poziomego pasował idealnie)

I teraz stanąłem w kropce. Bo z dwóch obrotnic zrobiłbym jedną sprawną ale nie tędy droga i chciałbym je obie uruchomić.

Postanowiłem iż albo zdobędę identyczne silniczki jak oryginalne lub przerobię już te które posiadam.

W sklepie internetowym (na tej stronie) znalazłem pasek który jest zastosowany w obrotnicy do sterowania poziomego
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/ ... calowe.pdf - pasek T 42655

Ale nie potrafię dobrać do silnika koła zębatego. Poza tym nawet nie wiem jak usunąć to które aktualnie jest zamontowane.
i tu pytania
1) jakie koło zębate z w/w sklepu mam dobrać?
oryginalne posiada 20mm średnicy De (mierzona suwmiarką samego koła zębatego)
średnica otworu mocowanego na silnik 5mm. oryginalne koło zębate posiada 32 zęby.


2) Jak usunąć z zakupionego silnika oryginalną zębatkę. zdjęcia w załączniku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Lub może ktoś może mi podpowiedzieć gdzie mogę kupić oryginalny silnik jaki zastosowany był w obrotnicy (to by rozwiązało mój problem bez żadnych dodatkowych komplikacji. Silnik oryginalny ma 4 kabelki więc jest bipolarny a jego oznaczenie to LIN ENGINEERING 417-11-09-01 0.A 032902 (zdjęcie w załączniku)
obrotnica ma nalepkę wewnątrz ULTRAK KDSQ00P1.
na stronie internetowej http://www.timelapsesupply.com/dcparts_ultrak2.shtml znalazłem cześci zamienne do mojej obrotnicy ale tam silniczek kosztuje 125$/szt co wiąże się z brakiem sensu naprawiania jej.
Obrazek
Obrazek

Za pomoc wszystkim z góry dziękuję.
Załączniki
IMG_3975.JPG
Silnik ktory kupiłem i chciałbym zaadoptować do obrotnicy.
IMG_3975.JPG (34.38 KiB) Przejrzano 4509 razy
IMG_3976.JPG
IMG_3976.JPG (38.66 KiB) Przejrzano 4510 razy
IMG_3977.JPG
IMG_3977.JPG (39.49 KiB) Przejrzano 4509 razy
IMG_3979.JPG
Silnik oryginalny
IMG_3979.JPG (56.18 KiB) Przejrzano 4509 razy
IMG_3980.JPG
IMG_3980.JPG (49.59 KiB) Przejrzano 4509 razy



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 24 paź 2010, 22:08

witam.
co do ściągnięcia kółka - osobiście odradzam podważanie śrubokrętem , nagrzewanie , itp.
albo się skrzywi ośka - albo coś innego stanie .
do takich zabiegów najlepiej zrobić sobie ściągacz .
szkoda że nie mieszkasz w krakowie - zdjął by Ci te zębatki .
albo może jakiś serwis takich kamerek jest na miejscu - albo inny mechanik PRECYZYJNY .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


micro
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 472
Rejestracja: 20 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Poznań

#3

Post napisał: micro » 24 paź 2010, 22:41

co do ściągnięcia kółka - osobiście odradzam podważanie śrubokrętem , nagrzewanie , itp.
albo się skrzywi ośka - albo coś innego stanie .
Ściągałem metalowe zębatki z silników przez podgranie nad gazem i schodziły bez problemu, wystarczyło popchnąć np. śrubokrętem.
Oczywiście podgrzewamy samą zębatkę i niezbyt długo.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 24 paź 2010, 23:22

witam.
można i tak .
jakoś nie mam zaufania do podgrzewania nad gazem .
jak już to są takie malutkie zapalniczki na gaz z zapalniczek .
nawiasem mówiąc - ostatnio spotkałem się z kółkami które tak siedziały że musiałem dość pociągnąć śrubą m8 .
dla mnie - szkoda silnika .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

wacek007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:24
Lokalizacja: Czestochowa

#5

Post napisał: wacek007 » 25 paź 2010, 14:45

ogólnie trzeba pamiętać, że przy silniku krokowym nie używamy takich narzędzi jak młotek. Tak mały silnik bardzo łatwo jest przestawić, co zasadniczo jest nienaprawialne (bynajmniej ja nie próbowałem). Chyba jednak najlepiej jakiś malutki ściągacz lub praska


ireq59
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: ireq59 » 25 paź 2010, 15:30

Miałem podobny problem. Wybrałem dość prymitywną metodę polegającą na zeszlifowaniu zębatki. Kiedy zbliżałem się do osi silnika, chyba na wskutek nagrzania i efektu rozszerzalności zębatka pozwoliła się lekko zsunąć.

Co do tematu silników krokowych to mogę polecić na "popularnym portalu aukcyjnym" sprzedającego o niku - "jerzna". Kupiłem od niego programowalny sterownik silnika krokowego. Pomógł mi w doborze i podłączeniu nowego silnika krokowego, za co mu szczególnie dziękuje.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 25 paź 2010, 21:01

ireq59 pisze:Wybrałem dość prymitywną metodę polegającą na zeszlifowaniu zębatki. Kiedy zbliżałem się do osi silnika, chyba na wskutek nagrzania i efektu rozszerzalności zębatka pozwoliła się lekko zsunąć.
W takim wypadku trzeba koniecznie zakleić taśmą lub w inny sposób łożysko silnika. Jeśli korund z kamienia dostanie się na bieżnie, to za pewien czas trzeba będzie wymieniać. Osobiście podgrzewałem małym palnikiem. Małe zębatki można grzać lutownicą.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#8

Post napisał: pukury » 25 paź 2010, 21:29

witam.
straszne rzeczy prawicie koledzy . :shock:
chyba zacznę produkować ściągacze i sprzedawać po 35 pln :lol:
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


frontside
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 226
Rejestracja: 06 maja 2007, 14:37
Lokalizacja: warszawa

#9

Post napisał: frontside » 25 paź 2010, 23:44

Często te kółka są przyklejone na klej aerofobowy (przynajmniej te większe) i tu prawidłową metodą jest zgrzać (szybko, żeby nie nagrzać reszty za mocno) kółko do 180-200 stopni. schodzi samo praktycznie.


euro.sm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2010, 14:32
Lokalizacja: Grójec

#10

Post napisał: euro.sm » 26 paź 2010, 01:03

Sądzę że szybkie nagrzanie punktowe bezpośrednio zębatki da dobre rezultaty.

Ja mam podobny problem. Ni w ząb nie wiem jak nową zębatkę założyć na nowy silnik :(
www.rowinger.com - zadanie na dziś

Pozdrawiam
Maciek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”