chciałbym zmienić zębatkę na silniku krokowym
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sty 2009, 15:00
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
chciałbym zmienić zębatkę na silniku krokowym
Witajcie.
A więc zacznę od tego co chcę osiągnąć.
Otóż wszedłem w posiadanie dwie obrotnice do kamer w obudowie kopułkowej.
Obydwie obrotnice posiadają silniczki do sterowania kamerą góra/dół ale niestety
brakuje w nich silników do obracania lewo/prawo.
Na popularnym serwisie aukcyjnym zakupiłem silniki krokowe gdzie kierowałem się tylko zdjęciami ponieważ nie było dokładnej specyfikacji.
I niestety na zdjęciach wyglądało ładnie pięknie ale w praktyce już było o wiele gorzej.
Okazało się że zamontowana na nich zębatka ma zbyt drobne szczeliny i pasek się ślizga w dodatku mają za małą średnicę koła w porównaniu do oryginalnego. (skąd wiem jaki był oryginalny. otóż wydaje mi się iż zastosowany był w tym miejscu taki sam ślinik jak do ruchu góra/dół ponieważ po wykręceniu jego i dopasowaniu w miejsce obracania poziomego pasował idealnie)
I teraz stanąłem w kropce. Bo z dwóch obrotnic zrobiłbym jedną sprawną ale nie tędy droga i chciałbym je obie uruchomić.
Postanowiłem iż albo zdobędę identyczne silniczki jak oryginalne lub przerobię już te które posiadam.
W sklepie internetowym (na tej stronie) znalazłem pasek który jest zastosowany w obrotnicy do sterowania poziomego
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/ ... calowe.pdf - pasek T 42655
Ale nie potrafię dobrać do silnika koła zębatego. Poza tym nawet nie wiem jak usunąć to które aktualnie jest zamontowane.
i tu pytania
1) jakie koło zębate z w/w sklepu mam dobrać?
oryginalne posiada 20mm średnicy De (mierzona suwmiarką samego koła zębatego)
średnica otworu mocowanego na silnik 5mm. oryginalne koło zębate posiada 32 zęby.
2) Jak usunąć z zakupionego silnika oryginalną zębatkę. zdjęcia w załączniku.
Lub może ktoś może mi podpowiedzieć gdzie mogę kupić oryginalny silnik jaki zastosowany był w obrotnicy (to by rozwiązało mój problem bez żadnych dodatkowych komplikacji. Silnik oryginalny ma 4 kabelki więc jest bipolarny a jego oznaczenie to LIN ENGINEERING 417-11-09-01 0.A 032902 (zdjęcie w załączniku)
obrotnica ma nalepkę wewnątrz ULTRAK KDSQ00P1.
na stronie internetowej http://www.timelapsesupply.com/dcparts_ultrak2.shtml znalazłem cześci zamienne do mojej obrotnicy ale tam silniczek kosztuje 125$/szt co wiąże się z brakiem sensu naprawiania jej.
Za pomoc wszystkim z góry dziękuję.
A więc zacznę od tego co chcę osiągnąć.
Otóż wszedłem w posiadanie dwie obrotnice do kamer w obudowie kopułkowej.
Obydwie obrotnice posiadają silniczki do sterowania kamerą góra/dół ale niestety
brakuje w nich silników do obracania lewo/prawo.
Na popularnym serwisie aukcyjnym zakupiłem silniki krokowe gdzie kierowałem się tylko zdjęciami ponieważ nie było dokładnej specyfikacji.
I niestety na zdjęciach wyglądało ładnie pięknie ale w praktyce już było o wiele gorzej.
Okazało się że zamontowana na nich zębatka ma zbyt drobne szczeliny i pasek się ślizga w dodatku mają za małą średnicę koła w porównaniu do oryginalnego. (skąd wiem jaki był oryginalny. otóż wydaje mi się iż zastosowany był w tym miejscu taki sam ślinik jak do ruchu góra/dół ponieważ po wykręceniu jego i dopasowaniu w miejsce obracania poziomego pasował idealnie)
I teraz stanąłem w kropce. Bo z dwóch obrotnic zrobiłbym jedną sprawną ale nie tędy droga i chciałbym je obie uruchomić.
Postanowiłem iż albo zdobędę identyczne silniczki jak oryginalne lub przerobię już te które posiadam.
W sklepie internetowym (na tej stronie) znalazłem pasek który jest zastosowany w obrotnicy do sterowania poziomego
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/ ... calowe.pdf - pasek T 42655
Ale nie potrafię dobrać do silnika koła zębatego. Poza tym nawet nie wiem jak usunąć to które aktualnie jest zamontowane.
i tu pytania
1) jakie koło zębate z w/w sklepu mam dobrać?
oryginalne posiada 20mm średnicy De (mierzona suwmiarką samego koła zębatego)
średnica otworu mocowanego na silnik 5mm. oryginalne koło zębate posiada 32 zęby.
2) Jak usunąć z zakupionego silnika oryginalną zębatkę. zdjęcia w załączniku.
Lub może ktoś może mi podpowiedzieć gdzie mogę kupić oryginalny silnik jaki zastosowany był w obrotnicy (to by rozwiązało mój problem bez żadnych dodatkowych komplikacji. Silnik oryginalny ma 4 kabelki więc jest bipolarny a jego oznaczenie to LIN ENGINEERING 417-11-09-01 0.A 032902 (zdjęcie w załączniku)
obrotnica ma nalepkę wewnątrz ULTRAK KDSQ00P1.
na stronie internetowej http://www.timelapsesupply.com/dcparts_ultrak2.shtml znalazłem cześci zamienne do mojej obrotnicy ale tam silniczek kosztuje 125$/szt co wiąże się z brakiem sensu naprawiania jej.
Za pomoc wszystkim z góry dziękuję.
- Załączniki
-
- Silnik ktory kupiłem i chciałbym zaadoptować do obrotnicy.
- IMG_3975.JPG (34.38 KiB) Przejrzano 4509 razy
-
- IMG_3976.JPG (38.66 KiB) Przejrzano 4510 razy
-
- IMG_3977.JPG (39.49 KiB) Przejrzano 4509 razy
-
- Silnik oryginalny
- IMG_3979.JPG (56.18 KiB) Przejrzano 4509 razy
-
- IMG_3980.JPG (49.59 KiB) Przejrzano 4509 razy
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7609
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
co do ściągnięcia kółka - osobiście odradzam podważanie śrubokrętem , nagrzewanie , itp.
albo się skrzywi ośka - albo coś innego stanie .
do takich zabiegów najlepiej zrobić sobie ściągacz .
szkoda że nie mieszkasz w krakowie - zdjął by Ci te zębatki .
albo może jakiś serwis takich kamerek jest na miejscu - albo inny mechanik PRECYZYJNY .
pozdrawiam .
co do ściągnięcia kółka - osobiście odradzam podważanie śrubokrętem , nagrzewanie , itp.
albo się skrzywi ośka - albo coś innego stanie .
do takich zabiegów najlepiej zrobić sobie ściągacz .
szkoda że nie mieszkasz w krakowie - zdjął by Ci te zębatki .
albo może jakiś serwis takich kamerek jest na miejscu - albo inny mechanik PRECYZYJNY .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 472
- Rejestracja: 20 lut 2005, 12:32
- Lokalizacja: Poznań
Ściągałem metalowe zębatki z silników przez podgranie nad gazem i schodziły bez problemu, wystarczyło popchnąć np. śrubokrętem.co do ściągnięcia kółka - osobiście odradzam podważanie śrubokrętem , nagrzewanie , itp.
albo się skrzywi ośka - albo coś innego stanie .
Oczywiście podgrzewamy samą zębatkę i niezbyt długo.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7609
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
można i tak .
jakoś nie mam zaufania do podgrzewania nad gazem .
jak już to są takie malutkie zapalniczki na gaz z zapalniczek .
nawiasem mówiąc - ostatnio spotkałem się z kółkami które tak siedziały że musiałem dość pociągnąć śrubą m8 .
dla mnie - szkoda silnika .
pozdrawiam .
można i tak .
jakoś nie mam zaufania do podgrzewania nad gazem .
jak już to są takie malutkie zapalniczki na gaz z zapalniczek .
nawiasem mówiąc - ostatnio spotkałem się z kółkami które tak siedziały że musiałem dość pociągnąć śrubą m8 .
dla mnie - szkoda silnika .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:21
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem podobny problem. Wybrałem dość prymitywną metodę polegającą na zeszlifowaniu zębatki. Kiedy zbliżałem się do osi silnika, chyba na wskutek nagrzania i efektu rozszerzalności zębatka pozwoliła się lekko zsunąć.
Co do tematu silników krokowych to mogę polecić na "popularnym portalu aukcyjnym" sprzedającego o niku - "jerzna". Kupiłem od niego programowalny sterownik silnika krokowego. Pomógł mi w doborze i podłączeniu nowego silnika krokowego, za co mu szczególnie dziękuje.
Co do tematu silników krokowych to mogę polecić na "popularnym portalu aukcyjnym" sprzedającego o niku - "jerzna". Kupiłem od niego programowalny sterownik silnika krokowego. Pomógł mi w doborze i podłączeniu nowego silnika krokowego, za co mu szczególnie dziękuje.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
W takim wypadku trzeba koniecznie zakleić taśmą lub w inny sposób łożysko silnika. Jeśli korund z kamienia dostanie się na bieżnie, to za pewien czas trzeba będzie wymieniać. Osobiście podgrzewałem małym palnikiem. Małe zębatki można grzać lutownicą.ireq59 pisze:Wybrałem dość prymitywną metodę polegającą na zeszlifowaniu zębatki. Kiedy zbliżałem się do osi silnika, chyba na wskutek nagrzania i efektu rozszerzalności zębatka pozwoliła się lekko zsunąć.