Zakładając iż ważę 100kg i biorąc pod uwagę ramię korby - 0,17m oraz przyśpieszenie 10m/s2(ziemskie + moje przyśpieszenie w kierunku pionowym , podczas pedałowania) uzyskuję moment obrotowy na poziomie 170Nm , zgadza się ? I tu jest problem z doborem pasa , gdyż przednia zębatka nie może byś większa niż powiedzmy 130mm śr. . A przy takim momencie i takich obrotach siła jaka działa na pas jest chyba zbyt duża ? Nawet jeśli ta siła jest mniejsza niż taka , która jest potrzebna do zerwania pasa , to dopuszczalne obciążenia wzdłużne pasa są znacznie mniejsze .
Objaśnienia odnośnie "rysunku" :
Czerwona zębatka 18z porusza się razem z czarną korbą . Czerwona zębatka jest połączona tradycyjnym łańcuchem z zieloną zębatką . Zielona zębatka jest przytwierdzona do tej samej osi , co różowa zębatka pasa zębatego(pas- jasny brąz ) . Różowa zębatka , 2 razy większa od tylnej , brązowej ( napędzanej przez różową ) .
[ Dodano: 2009-09-09, 01:27 ]
Cóż , widzę , iż zbyt dużej pomocy nie otrzymam : ) . W takim razie , może ktoś z Was orientuje się jakie są dopuszczalne obciążenie wzdłużne pasa typu GT2 lub GT3 dla różnych podziałek ?
