elektrosprzęgła lub inne rozwiązania

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
tomatech75
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 kwie 2009, 07:46
Lokalizacja: olsztyn

elektrosprzęgła lub inne rozwiązania

#1

Post napisał: tomatech75 » 14 kwie 2009, 17:03

Witam. Mam nst. problem do rozwiązania z przeniesieniem napędu. Oto szczegóły:"zwykły"silnik 4 kW/1440obr. ma napędzać przekładnię(po 1100 obr. na dwóch wyjściach) która ma "pracować w nst. cyklach : ok. 2 sek. pracy /ok.3 sek. przerwy innymi słowy ma załączać się co 3sek na czas ok. 2 sek, dodam że zależy mi na szybkim starcie i szybkim zatrzymaniu. Początkowo miałem zastosować elektrosprzęgło ewentualnie we współpracy z hamulcem elektromagnetycznym ale gdy zacząłem się zastanawiać nad ich właściwym doborem pojawiły się wątpliwości nad trwałością i niezawodnością takiego rozwiązania.Proszę o radę. pozdrawiam Maerk



Tagi:

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#2

Post napisał: wood carver » 20 cze 2009, 19:17

to zalezy jaka jest inercja ukladu....
falownik nie tylko posiada funkcje regulacji czestotliwosci...ale ponadto regulacji rampy startu i stopu ( oczywiscie jesli inercja ukladu przewyzsza mozliwosci "przyjecia" energii przez falownik to rampa "deceleration" automatycznie jest zmieniana.
Jednak u mnie silnik 4 kW z falownikiem o podobnej mocy moze pracowac na zasadzie start stop, wlasciwie z minimalną rampą hamowania i startu....( pomijam fakt naprezen jakie dzialają na lozyska itd...nie wiem czy tez jest to zdrowe dla "rezystora hamowania"....narazie dziala ;)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”