Śruba Tr16x4 toczenie/gwintowanie - mocowanie

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

Autor tematu
pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 547
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#31

Post napisał: pascalPL » 18 lut 2012, 20:48

40 za całą śrubę? No to jeszcze nie tragedia (obawiałem się nieco więcej za każdy koniec). Gdzie robiłeś?
Tak, za całą jedną śrubę. Namiar poszedł na priva. Poniżej fotki zatoczeń i gwintowań. Śruby od sponsora, bo tanio i nie chciało mi się szukać innego sklepu wysyłkowego. Bo lokalnie tylko 1 firma miała i to za większą kasę jak od sponsora z przesyłką. Może lepsza jakość ale nie testowałem.

Obrazek Obrazek

Na ostatnim mało co widać, ale to 1m śruba z nakrętkami :0

Obrazek


Tak się jeszcze zastanawiam nad łożyskiem igiełkowym HK 1010 ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE 10x14x10 mm HK1010 na końcu. Ale ono ma strasznie małą średnicę obudowy. Mniejszą jak śruba, nie wiem jak do tego zaprojektować oprawkę. I do tego może mi się obudowa oprzeć o śrubę i nic dobrego z tego nie wyniknie.



Tagi:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#32

Post napisał: dudis69 » 19 lut 2012, 19:16

pascalPL pisze:Tak się jeszcze zastanawiam nad łożyskiem igiełkowym HK 1010 ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE 10x14x10 mm HK1010 na końcu. Ale ono ma strasznie małą średnicę obudowy. Mniejszą jak śruba, nie wiem jak do tego zaprojektować oprawkę.
pascalPL, wywierć po prostu w blasze gniazdo pod łożysko ø14 odpowiednio płytsze, powiedzmy 9mm, nie zapominając o wcześniej wspominanym luzie osiowym i nie będzie wymagało wtedy oprawy, bo śruba się o nie nie oprze.

Koledzy parę słów sprostowania, Wam się należy z mojej strony...
Otóż...
Moje "maszynki" nie robią w obróbce skrawaniem, tym bardziej w technice cnc.
Ich podstawowym zadaniem jest, delikatnie rzecz ujmując "posuw" :mrgreen:
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 547
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#33

Post napisał: pascalPL » 21 mar 2012, 15:37

Zrobiłem nowy projekt stoczenia pod sprzęgło bezluzowe elastyczne.
Dałem na końcu długość 13mm fi8 aby zamontować to sprzęgło. Wystarczy taka długość stoczenia czy nie? Nie mogłem się doszukać na allegro jak są te sprzęgła zrobione w środku i ile potrzebuje długości aby je zamontować.

Obrazek

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#34

Post napisał: dudis69 » 22 mar 2012, 19:25

pascalPL pisze: Wystarczy taka długość stoczenia czy nie?
Analizując zdjęcie, a w szczególności wkładki, przy założeniu że całkowita długość sprzęgła wynosi 30mm, to wstrzeliłeś się w samą dziesiątkę. :mrgreen:
Obrazek

ew: http://allegro.pl/sprzegla-klowe-sprzeg ... 39237.html
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

Autor tematu
pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 547
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#35

Post napisał: pascalPL » 23 mar 2012, 07:36

Podobnie poszedlem do tematu. Dla pewności dałem 2mm więcej. 15mm powinno wystarczyć.


Ryba2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 73
Rejestracja: 25 sty 2012, 23:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

#36

Post napisał: Ryba2 » 06 kwie 2012, 20:23

Próbował ktoś z Was zatoczyć śrubę 16x4 na 12mm? Wiem ze to więcej niż rdzeń ale czy takie rozwiązanie całkowicie odpada? śruba 16x4 jest dość problematyczna od 12mm zaczynają się łożyska samonastawne w oprawach, 3201 można dopasować do obudowy łożyska liniowego 20mm. A z łożyskami fi 10 jest już problem


poorchava
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 327
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:32
Lokalizacja: Festung Breslau

#37

Post napisał: poorchava » 10 kwie 2012, 15:00

Łożysko np. 6000ZZ ma wymiary 10x26x8. Ja zrobiłem to w ten sposób, że wyciąłem sobie 2 kształtki z MDF 10mm. Mi to wystarcza (bo konstrukcja ze sklejki). Plus jest taki, ze wystarczy piła + wiertarka. Otwórk 20mm wiertłem łopatowym za 5zł z Leroya.

Rysunek poglądowy: (mój palco-CAD 3.667D ma bardzo duże ograniczenia :) )
Obrazek
By poorchava at 2012-04-10

Jak wrócę bo domu/jaskini/warsztatu (jedno i to samo pomieszczenie) to zrobie zdjęcie jak to u mnie na żywo wygląda.

Awatar użytkownika

Autor tematu
pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 547
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#38

Post napisał: pascalPL » 10 kwie 2012, 17:58

Są 2 rozwiązania.

1. Wykonanie tulei która śr. wew. będzie miała 10mm a zew. 12. Nie wiem 1mm ścianki wystarczy, ale zawsze można zatoczyć Tr16x4 na mniej. I taką tulejkę zasadzić na śrubę.
2. Zrobić coś co zaproponował poorchava. Ja będę akurat wykonywał mocowanie łożyska z PA6 płyta grubości 20mm i 10mm dla mniejszych łożysk. Zasada podobna tylko w moim przypadku obudowę łożyska będę przyciskać do ściany maszyny. Zresztą widać to na projekcie zatoczenia śruby kilka postów wyżej. Na projekcie obudowa łożyska ma zaznaczoną grubość 19mm.


poorchava
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 327
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:32
Lokalizacja: Festung Breslau

#39

Post napisał: poorchava » 11 kwie 2012, 00:04

tak wygląda na żywca moje rozwiązanie.
Obrazek

To co proponuje PascalPL też wykorzystuje (do osi X). Na zdjęciu jest z MDF, bo to miał byc prototyp, a okazało się, że działa zadowalająco. Poza tym maszyna jeszcze nie skonczona i dopiero jak ruszy to sie okaże co i jak.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”