Perske 4,8kW + falownik Encom

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 16 kwie 2013, 22:54

Czy w tym falowniku masz wybór częstotliwości nośnej ? Ten parametr także może być przyczyną Twoich problemów.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#12

Post napisał: gaspar » 17 kwie 2013, 11:58

ALZ pisze:Czy w tym falowniku masz wybór częstotliwości nośnej ? Ten parametr także może być przyczyną Twoich problemów.
MAM:

F8.04 - Motor rated frequency 1.00 - 400 Hz - ustawione na 300

tak samo jak

F0.10 - Upper limit freq. - 300 hz
F0.09 - Lower limit freq - 5 hz
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#13

Post napisał: ALZ » 17 kwie 2013, 12:42

Chodziło mi o nośną np. 3 kHz , 6 kHz, 12 kHz itd. To co podałeś to częstotliwości wyjściowe.

Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#14

Post napisał: gaspar » 17 kwie 2013, 14:07

Nośną mam ustawioną default`owo na 2khz.

Zmieniłem korzystając z tabeli w manualu na 12khz.

Teraz wyrzuca inny błąd.

E003 overcurrent
during constant
speed process

Accel/Decel time is set to too
short

Prolong accelerating decelerating
time properly

Chyba znowu pokombinuję z akceleracją
Jaka powinna być mniej więcej przy takim silniku? Domyślna to 20s, zmieniałem na 10s też wywala błąd. Jak dam 60s to od razu wyłącza.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 17 kwie 2013, 15:52

Zakładam że uzwojenia są OK, odłącz uziemienie od wrzeciona(zostaw tylko fazy). Na wszelki wypadek nie dotykaj go :mrgreen:

A czy po każdej zmianie ustawień odłączasz falownik od zasilania?? Jeśli nie to radzę tak zrobić.
I ustaw minimalną częstotliwość na 50 Hz.

F0.01 - Freq. digit setting (Lower limit Freq ~ upper limit freq. - 50hz ?? chyba powinno być 300Hz
dlatego wywala bo za duże napięcie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#16

Post napisał: gaspar » 17 kwie 2013, 17:17

F0.01 - zmieniłem na 300hz już wczoraj, bez zmian. Zaraz potestuję z resztą.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#17

Post napisał: Tomciowoj » 17 kwie 2013, 17:39

ALZ pisze:
F0.01 - Freq. digit setting (Lower limit Freq ~ upper limit freq. - 50hz ?? chyba powinno być 300Hz
dlatego wywala bo za duże napięcie.
F0.01 to częstotliwość zadana, jeśli bazowa silnika F8.03 byłaby 50Hz wtedy przekroczone byłoby napięcie.
Obydwa błędy dotyczą przekroczenia dopuszczalnego prądu, czyli albo coś jest nie tak z uzwojeniami albo falownik podaje za wysokie napięcie.
Próbował kolega uruchomić wrzeciono w trybie skalarnym (F8.00 - 0:V/F control)?
Jeśli pozostajemy przy sterowaniu wektorowym to martwi mnie brak autotunigu silnika (funkcja H41 w falownikach LS iG5A) która przy sterowaniu wektorowym sprawdza rezystancje uzwojeń silnika i dobiera odpowiednie parametry (m.in. napięcie i prąd dla zadanych częstotliwości).
W tym falowniku trzeba to wprowadzić ręcznie, jeśli nie ma się pod ręką miliomomierza spróbował bym zmniejszyć F8.08 (rezystancja uzwojeń silnika) o połowę wartości która jest w tej chwili, falownik powinien zmniejszyć napięcie (typowe wartość dla silników o prądzie znamionowym 25A wahają się w granicach 0,2-0,25 Ω)
Czas przyśpieszenia 10s jest w zupełności wystarczający do rozpędzenia tego wrzeciona nawet do 18000 obr/min.
Co do zatrzymywania w falownikach LS korzystam z funkcji F4-Tryb stopu-3: Hamowanie na granicy max napięcia na szynie DC (bez błędu przeciążenia szyny DC), wtedy falownik dobiera najkrótszy czas hamowania bez przekroczenia napięcia na szynie DC. W tym falowniku nie ma takiej opcji. Narzędzia fi 250 z 6000 obr/min zatrzymuje w ciągu ok. 2 sekund.
Niestety próby musi wziąć kolega Gaspar na siebie. Znam te nerwy :???:
gaspar pisze:Zmieniałem też charakterystykę V/F ręcznie. Ustawiałem dla 50hz napięcie 15V, też nie gada.

Jedyne czego nie robiłem, to F9.12 wyłączyć nadzór nad przeciążeniem podczas przyspieszania i hamowania. Traktuję to jako ostateczność.

Przy włączony sterowaniu wektorowym zmiana charakterystyki V/F raczej nie zadziała.
F9.12 nie ma co ruszać bo błąd występuje także po osiągnięciu prędkości zadanej wspomniane powyżej E0.03

Awatar użytkownika

Autor tematu
gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#18

Post napisał: gaspar » 17 kwie 2013, 18:01

Kończą mi się pomysły.
Dalej wywala błąd E001
Wszystko zrobiłem tak jak napisałeś.
Falownik startuje wrzeciono. Sprawdzałem cewki, pomiędzy nimi jest 0,7 Ohma. Przebicia nie ma. Odłączyłem uziom od wrzeciona. Po włączeniu silnika, na ten jeden moment jak kręci napięcie idzie też na obudowę silnika...

Falownik jest przewartościowany, obsługuje silniki do 15kW a maksymalnym prądzie 33A.
Ciągle nie wiem czemu przy 40hz mam 55V. (to odczytuje z parametrów C-01 i C-03).
Przy 40hz powinienem mieć 22,0V...
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#19

Post napisał: ALZ » 17 kwie 2013, 19:15

Napięcie pojawia się na obudowie silnika??. Sprawdzałeś czy uzwojenie nie ma przebicia do masy? 0,7 Ohma to też podejrzanie mało.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#20

Post napisał: Tomciowoj » 17 kwie 2013, 22:24

W żadnym wypadku na obudowie silnika nie powinno być napięcia, coś mi się wydaje, że należałoby zdjąć przewietrznik i pokrywę silnika z jego strony i zajrzeć jak wyglądają uzwojenia.
Nie wiem czym kolega mierzył, ale jeśli zwykłym multimetrem to tak małych rezystancji nie da się zmierzyć. Sprawdzając przy moim 5kW na napięcie 300V pokazuje 0,5 Ω, tyle samo co po zwarciu przewodów pomiarowych, z kolei 0,15kW na napięcie 133V już około 5ohm.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”