Przeróbka silnika.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Przeróbka silnika.
Witam.
Czy można, bez szkody dla silnika, utraty mocy, zmienić kierunek obrotów w silniku komutatorowym AC ?
Silnik jest szeregowy. Wydaje się, że wystarczy zmienić "biegunowość" wirnika i będzie ok. Co ważne - szczotki są w osi wirnika.
Praktykował ktoś to ? Jakieś doświadczenia ? Nie chciałbym go trwale upośledzić.
Pozdrawiam.
Tomek.
Czy można, bez szkody dla silnika, utraty mocy, zmienić kierunek obrotów w silniku komutatorowym AC ?
Silnik jest szeregowy. Wydaje się, że wystarczy zmienić "biegunowość" wirnika i będzie ok. Co ważne - szczotki są w osi wirnika.
Praktykował ktoś to ? Jakieś doświadczenia ? Nie chciałbym go trwale upośledzić.
Pozdrawiam.
Tomek.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżli silnik jest nowy i nie pracował to nie ma problemu...
natomiast już używany jest pewien problem-należy odwrócić szczotki(mają już kierunek zużycia) i należy popracować nad komutatorem:wyczyścić działki i zaokrąglić delikatnie nowe krawędzie natarcia,bo są charakterystycznie wyostrzone na zejsciach szczotek,dobrze przeszlifować też komutator,choćby ładnie ręcznie,lepiej nie toczyć( papier 400-800 plus nafta,może być WD)
natomiast już używany jest pewien problem-należy odwrócić szczotki(mają już kierunek zużycia) i należy popracować nad komutatorem:wyczyścić działki i zaokrąglić delikatnie nowe krawędzie natarcia,bo są charakterystycznie wyostrzone na zejsciach szczotek,dobrze przeszlifować też komutator,choćby ładnie ręcznie,lepiej nie toczyć( papier 400-800 plus nafta,może być WD)
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
Trzeba jeszcze zobaczyć,czy zmiana kierunku nie wpłynie źle na chłodzenie,jeżeli wentylator ma proste łopatki to ok.jezeli ma kierunkowe to zmieni się kierunek zasysania powietrza,co ma znczenie przy długotrwałej pracy...
przy kierunkowej turbinie może być źle,bo powietrze jeżeli pójdzie od strony przekładni np. będzie ciepłe....no takie duby teoretyczne,zmieniaj i jechaj
przy kierunkowej turbinie może być źle,bo powietrze jeżeli pójdzie od strony przekładni np. będzie ciepłe....no takie duby teoretyczne,zmieniaj i jechaj

-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Łopatki są proste, więc z chłodzeniem nie ma problemu.mariuszbroda pisze:jeżeli wentylator ma proste łopatki to ok
Niestety po zamianie kabelków przy komutatorze iskrzy jak diabli.

zasilania, ale nie wygląda to dobrze... Można coś innego zakombinować z połączeniem ?
Pozdrawiam.
Tomek.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań