Water Cooled Chinese Spindle 2.2KW + Inverter
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lis 2008, 11:25
- Lokalizacja: Jarosław
Water Cooled Chinese Spindle 2.2KW + Inverter
Witam,
kupilem silnik wraz z inverterem (jak w temacie) i potrzebuje profesjonalnej pomocy jak to ze soba polaczyc.
Silnik: 4 sloty ponumerowane odpowiednio 1,2,3,4
Inventer:
9 slotow:
1. ground
2. L [AC input]
3. nieoznaczony
4. N [AC input]
5. BR+ [BR]
6. BR- [BR]
7. U [Motor]
8. V [Motor]
9. W [Motor]
Jakich kabli uzyc i czy potrzebuje czegos wiecej?
[oczywiscie pomijam chlodzenie]
Poki co zamierzam z tego zrobic frezarke stolowa,
w przyszlosci CNC.
Pozdrawiam.
kupilem silnik wraz z inverterem (jak w temacie) i potrzebuje profesjonalnej pomocy jak to ze soba polaczyc.
Silnik: 4 sloty ponumerowane odpowiednio 1,2,3,4
Inventer:
9 slotow:
1. ground
2. L [AC input]
3. nieoznaczony
4. N [AC input]
5. BR+ [BR]
6. BR- [BR]
7. U [Motor]
8. V [Motor]
9. W [Motor]
Jakich kabli uzyc i czy potrzebuje czegos wiecej?
[oczywiscie pomijam chlodzenie]
Poki co zamierzam z tego zrobic frezarke stolowa,
w przyszlosci CNC.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2010, 10:45 przez SXF, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 100
- Rejestracja: 05 mar 2007, 20:24
- Lokalizacja: Czestochowa
silnik to będzie 3 fazy (u v w + ziemia)
co do kabli to na pewno ekran (może być masą). br+ br- to wyjścia pod rezystor hamowania. L N to faza i zero a ground to chyba wiadomo
co do grubości przewodów http://www.el-helu.com/index.php?cmd=dobor. Trzeba pamiętać, że to jednofazowy falownik (230v).
Czy potrzeba coś więcej? Może rezystor hamowania http://www.sklep.el-helu.com/show,12.html ,bez niego przy ostrych parametrach hamowania cierpią przedewszystkim kondensatory, i filtr sieciowy np. http://www.sklep.el-helu.com/view,614,8,26.html
Jeśli się myle to prosze o sprostowanie.
A ile taka przyjemność jeśli można?
Ja też lubie zakupy u chińczyków. kupowałem serwa ac i jestem zadowolony
Napisz coś więcej o tym wrzecionie (wymiary, max obroty, jakie tuleje itp.)
pozdrawiam
co do kabli to na pewno ekran (może być masą). br+ br- to wyjścia pod rezystor hamowania. L N to faza i zero a ground to chyba wiadomo

co do grubości przewodów http://www.el-helu.com/index.php?cmd=dobor. Trzeba pamiętać, że to jednofazowy falownik (230v).
Czy potrzeba coś więcej? Może rezystor hamowania http://www.sklep.el-helu.com/show,12.html ,bez niego przy ostrych parametrach hamowania cierpią przedewszystkim kondensatory, i filtr sieciowy np. http://www.sklep.el-helu.com/view,614,8,26.html
Jeśli się myle to prosze o sprostowanie.
A ile taka przyjemność jeśli można?
Ja też lubie zakupy u chińczyków. kupowałem serwa ac i jestem zadowolony
Napisz coś więcej o tym wrzecionie (wymiary, max obroty, jakie tuleje itp.)
pozdrawiam
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lis 2008, 11:25
- Lokalizacja: Jarosław
Dzieki Stary, za pomoc he, smieje sie bo moj starszy ma na imie Wacek :]
Czyli:
'slot 1' na silniku do 'slot U' na inventerze? [2-V, 3-W]?
Wrzeciono zostalo dostarczone bez zadnych papierow, do invertera jest manual ale w jezyku chinskim, takze jako laik wole sie upewnic co i jak by uniknac zdarzen losowych.
Napisales o hamowaniu, poki co nie podlaczam tego do PC, bede uzywal w formie routera stolowego takze chcialbym uniknac dodatkowych kosztow i podlaczyc to najprosciej jak sie da. Jedynym dodatkiem jaki zamierzam zainstalowac bedzie 'breaker' - nie wiem jak to po polsku nazwac.
Tutaj schemat [7 strona]:
http://www.ms-motor.com/frequency_inver ... manual.pdf
A wiec po kolei idac od kontaktu:
wtyczka do kontaktu, z niej 3 kable. Jeden idacy do ground na inverterze, 2 idace do 'breaker', z 'breaker' 2 kable, + do L i - do N. No i teraz silnik do invertera jak wyzej. Czy cos pominalem?
Zaplacilem za to 480e wraz z przesylka, ale dostalem to na probe w ramach dlugotrwalej wspolpracy. Poza tym inverter, ktory dostalem wydaje sie byc lepszy od tych, ktore sa na ebay.
Cos podobnego do tego:
http://www.ms-motor.com/frequency_inver ... B200M.html
Ja zamierzam zmontowac uklad chlodzenia podobny do tego w PC + pompa wodna.
Uzyje plynu do chlodnicy - koloru rozowego.
Pzdr
Czyli:
'slot 1' na silniku do 'slot U' na inventerze? [2-V, 3-W]?
Wrzeciono zostalo dostarczone bez zadnych papierow, do invertera jest manual ale w jezyku chinskim, takze jako laik wole sie upewnic co i jak by uniknac zdarzen losowych.
Napisales o hamowaniu, poki co nie podlaczam tego do PC, bede uzywal w formie routera stolowego takze chcialbym uniknac dodatkowych kosztow i podlaczyc to najprosciej jak sie da. Jedynym dodatkiem jaki zamierzam zainstalowac bedzie 'breaker' - nie wiem jak to po polsku nazwac.
Tutaj schemat [7 strona]:
http://www.ms-motor.com/frequency_inver ... manual.pdf
A wiec po kolei idac od kontaktu:
wtyczka do kontaktu, z niej 3 kable. Jeden idacy do ground na inverterze, 2 idace do 'breaker', z 'breaker' 2 kable, + do L i - do N. No i teraz silnik do invertera jak wyzej. Czy cos pominalem?
Zaplacilem za to 480e wraz z przesylka, ale dostalem to na probe w ramach dlugotrwalej wspolpracy. Poza tym inverter, ktory dostalem wydaje sie byc lepszy od tych, ktore sa na ebay.
Cos podobnego do tego:
http://www.ms-motor.com/frequency_inver ... B200M.html
Ja zamierzam zmontowac uklad chlodzenia podobny do tego w PC + pompa wodna.
Uzyje plynu do chlodnicy - koloru rozowego.
Pzdr
Ostatnio zmieniony 03 lip 2010, 10:46 przez SXF, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
- z tym przymusem to bym nie przesadzał - mile widziane ale to tylewacek007 pisze:a jak na serwach to już przymusowo.
Dokumentacja potrzebna może i jest , ale i bez niej podłączenie jest bajecznie proste.
Jedynie konfiguracja do pracy np z sterowaniem z kompa już wymaga manuala.
Do pracy z falownikiem różnicówka musi być o większym prądzie upływu - standardowa "domowa" będzie wylatywała przy załączeniu falownika.wacek007 pisze:A ten breaker to różnicówka?
Do chłodzenia tylko glikol w roztworze 30% z wodą destylowaną.
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Przestrzegam przed używaniem glikolu, boryga, petryga itp wynalazków bo kończy się to z reguły zapchaniem kanałów o poważnym ograniczeniu chłodzenia nie wspomnę.
Do chłodzenia wrzecion polecam Dowcal, ale niezły jest także Ergolid. Cały "dowcip" z glikolowymi mediami chłodzącymi polega na tym że muszą one oprócz inhibitorów korozji posiadać także środki biobójcze, czego nie mają np płyny chłodnicze samochodowe ( niepotrzebne ze względu na wysokie temperatury pracy).
Do chłodzenia wrzecion polecam Dowcal, ale niezły jest także Ergolid. Cały "dowcip" z glikolowymi mediami chłodzącymi polega na tym że muszą one oprócz inhibitorów korozji posiadać także środki biobójcze, czego nie mają np płyny chłodnicze samochodowe ( niepotrzebne ze względu na wysokie temperatury pracy).
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Nie tak !!! Z kontaktu 3x2,5mm2, przewód od bolca ( uziom) do masy, pozostałe dwa (faza i zero - Line, Neutral) do L i N inwertera. Nie do BR !!!. BR to zaciski podłączenia rezystora hamowania! Nie ma to nic wspólnego z bezpiecznikiem!SXF pisze:'slot 1' na silniku do 'slot U' na inventerze? [2-V, 3-W]?
A wiec po kolei idac od kontaktu:
wtyczka do kontaktu, z niej 3 kable. Jeden idacy do ground na inventerze, 2 idace do 'breaker', z 'breaker' 2 kable, + do L i - do N. No i teraz silnik do inventera jak wyzej. Czy cos pominalem?
Oznaczenie silnika nie jest jednoznaczne i należy sprawdzić który pin jest masą. Między pozostałymi trzema U-V-W powinny być zbliżone rezystancje.
Od inwertera do silnika zalecany przewód ekranowany np. 3x2,5mm2 + ekran. Ekran dołączony obustronnie do masy: inwertera i silnika.