wrzeciono z przekladnia
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
- Lokalizacja: Kraków
wrzeciono z przekladnia
czy ma ktoś doswiadczenia z budową wrzeciona z silnika trojfazowego z tym ze wysokie obroty rzędu 20 000 na sek. są uzyskiwane przez przekładnię pasową???
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Zakładając mniejsze koło pasowe d=20 mm wystarczy duże koło o średnicy 8,6 m, przy podwójnej przekładni wystarczą 2 zestawy kół 40/2 cm. Prędkość obwodowa drugiego paska będzie równa ok. 4-ro krotnej prędkości dźwięku. Pozwoli to na zwalczanie rakiet npla wlatujących w nasz obszar powietrzny.
Ale już poważnie - kolega chyba się pomylił i chciał uzyskać 20 000 obr/min
Warto sprawdzić co się napisało przed wysłaniem.
Pozdrawiam
Andrzej
Ale już poważnie - kolega chyba się pomylił i chciał uzyskać 20 000 obr/min
Warto sprawdzić co się napisało przed wysłaniem.
Pozdrawiam
Andrzej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
20000 obr/min można uzyskać wprost z silnika trójfazowego bez żadnej przekładni http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 09-pelikan Trochę skomplikowane ale możliwe. Jest to silnik do połączenia z falownikiem w wersji modelarskiej. Jeżeli wystarczyłaby mniejsza moc to byłoby oczywiście taniej.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
- Lokalizacja: Kraków
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2009, 11:41
- Lokalizacja: Kraków
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
https://www.cnc.info.pl/topics63/mikrow ... t16505.htm Stąd wziąłem w ogóle koncepcję żeby szukać także wśród drobnicy. Jak widać stosując dodatkowo ułożyskowane stosownie do własnych potrzeb wrzeciono, można zadbać o obciążalność mechaniczną. Wrzeciono może być napędzane z silnika przez sprzęgło, bez paska przenoszącego obroty. Silnik i wrzeciono w jednej osi.
Jeżeli chodzi o trwałość przy pracy ciągłej to oczywiście trzeba rozwiązać kwestię wydajnego chłodzenia silniczka ale jest światełko w tunelu- układ sterownika pilnując osiągnięcia przez silnik zadanych obrotów dozuje prąd na uzwojenia czyli ilość traconego ciepła zależy od obciążenia mechanicznego. Ponadto są różne rozwiązania konstrukcji takiego silnika a wśród nich także takie które same dość wydajnie się chłodzą.
Jeżeli chodzi o trwałość przy pracy ciągłej to oczywiście trzeba rozwiązać kwestię wydajnego chłodzenia silniczka ale jest światełko w tunelu- układ sterownika pilnując osiągnięcia przez silnik zadanych obrotów dozuje prąd na uzwojenia czyli ilość traconego ciepła zależy od obciążenia mechanicznego. Ponadto są różne rozwiązania konstrukcji takiego silnika a wśród nich także takie które same dość wydajnie się chłodzą.