Witam
"Pogoniłem" dzisiaj nieco moje wrzeciono Teknomotor'a (5,6kw 24.000 rmp) przy frezowaniu blachy srebrnej frezem 0.4mm. W sumie pracowało około 7 godzin prawie non stop przy prędkości 20.000 rmp. Nie muszę dodawać ze lekko się nagrzało ale to raczej normalne.
Czyszcząc je na fajrant zauważyłem glutowaty brązowy smar w miejscu gdzie znajdują się dolne łożyska. Wrzeciono ma niespełna rok i nie miało jeszcze okazji popracować ostrzej, luzów nie ma. Może ktoś obeznany w budowie tych wrzecion wypowiedział by się na ten temat...
Czy w tych wrzecionach stosuje się smar o podobnym kolorze?
Czy nie powinno się ich co jakiś czas poddawać regenaracji mam tu na myśli uzupełnianie smaru i czyszczenie łożysk ? Z tego co słyszałem wysyłanie ich do Włoch na naprawę to spore koszta. Może ktoś
No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... wolał bym żeby to było to niż nieszczelność wrzeciona..
Podaje link do zdjęcia żebyście zobaczyli gluta...... zapewniam że pochodzi on z maszyny
Teknomotor - smar ?!?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 14:50
- Lokalizacja: W-wa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jeśli się toto klei to prawdopodobnie z chłodziwa. To świństwo bardzo skutecznie załatwia łożyska w wrzecionach, jeśli możesz zrób z blachy odrzutnik aby to świństwo nie było wciągane w łożyska.
Tak nawiasem-jeśli frezujesz taką kobyłą tak małym frezem to obniż napięcie max nawet o 50 V i nie bedzie się tak grzało.
Tak nawiasem-jeśli frezujesz taką kobyłą tak małym frezem to obniż napięcie max nawet o 50 V i nie bedzie się tak grzało.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 34
- Rejestracja: 24 lip 2009, 02:11
- Lokalizacja: z Polski
Napisałeś, że:
"No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... "
Czyli używałeś w czasie dużuch obrotów wrzeciona chłodziwa!? Jeśli tak, to b. dobrze, bo przepływające chłodziwo w obrębie wrzeciona i na narzędziu chłodzi je, co zmniejsza skutki wysokich obrotów, czyli wysoką temperaturę na łożyskach. Niby tylko pośrednio, ale przy max. obrotach to chłodziwo dużo pomaga w schłodzeniu wrzeciona.
"No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... "
Czyli używałeś w czasie dużuch obrotów wrzeciona chłodziwa!? Jeśli tak, to b. dobrze, bo przepływające chłodziwo w obrębie wrzeciona i na narzędziu chłodzi je, co zmniejsza skutki wysokich obrotów, czyli wysoką temperaturę na łożyskach. Niby tylko pośrednio, ale przy max. obrotach to chłodziwo dużo pomaga w schłodzeniu wrzeciona.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 14:50
- Lokalizacja: W-wa