"Pogoniłem" dzisiaj nieco moje wrzeciono Teknomotor'a (5,6kw 24.000 rmp) przy frezowaniu blachy srebrnej frezem 0.4mm. W sumie pracowało około 7 godzin prawie non stop przy prędkości 20.000 rmp. Nie muszę dodawać ze lekko się nagrzało ale to raczej normalne.
Czyszcząc je na fajrant zauważyłem glutowaty brązowy smar w miejscu gdzie znajdują się dolne łożyska. Wrzeciono ma niespełna rok i nie miało jeszcze okazji popracować ostrzej, luzów nie ma. Może ktoś obeznany w budowie tych wrzecion wypowiedział by się na ten temat...
Czy w tych wrzecionach stosuje się smar o podobnym kolorze?
Czy nie powinno się ich co jakiś czas poddawać regenaracji mam tu na myśli uzupełnianie smaru i czyszczenie łożysk ? Z tego co słyszałem wysyłanie ich do Włoch na naprawę to spore koszta. Może ktoś
No i jest jeszcze taka hipoteza. Wspomniany smar może pochodzić z chłodziwa które osadzając się kropelkami w wyniku temperatury odparowywało tworząc w rezultacie tą mazistą breje... wolał bym żeby to było to niż nieszczelność wrzeciona..
Podaje link do zdjęcia żebyście zobaczyli gluta...... zapewniam że pochodzi on z maszyny

