#2
Post
napisał: RomanJ4 » 14 sty 2013, 23:25
Jedną z możliwości jest napawanie ale grozi zwichrowaniem wrzeciona pod wpływem temperatury.
Inną jest sklepanie wypustów aby je spęczyć, wtedy będą wchodziły ciasno, ale to ostateczność i trzeba to robić z czuciem.
Można jeszcze spróbować zrobić plomby przynajmiej 2 wypustów.
Czyli wyfrezować na miejscu 2 czy więcej wypustów rowki jak pod kliny (symetryczną ilość), i w to miejsce wcisnąć, przykręcić, albo wspawać punktowo nadmiarowe wstawki (przez otwory wywiercone we wstawce), a potem je przefrezować i przetoczyć (uwaga na wciskane!) na potrzebny rozmiar.
Przedtem można poprawić geometrię wpustów (bo pewnie są rozbite)w nasuwanej na wrzeciono tulei, w które będą potem wchodzić dorobione wypusty wrzeciona.
pozdrawiam,
Roman