Frezarka manualna - przeróbka na jedna faze

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#51

Post napisał: wiesiuch » 23 lip 2012, 19:10

Panowie kupiłem Powtrana 2,2 kw 1f pracuje już jakie 2 miechy i powiem wam ,że super się spisuje.Fakt ,że to china ale z tej wyższej półki.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 18
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#52

Post napisał: pasierbo » 05 sie 2012, 17:42

Martwi mnie kolejny problem. Gdy pominę skrzynkę predkości to nie wiem co zrobić ze smarowaniem bo pompka oleju jest wlasnie zasilana stamtąd.

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#53

Post napisał: clipper7 » 05 sie 2012, 18:21

pasierbo pisze:pompka oleju jest wlasnie zasilana stamtąd.
Możesz :
1. Wykombinować nowy, niezależny napęd pompki.
2. Dać inną pompkę z własnym napędem.
3. Pewną popularnością cieszy się na tym forum patent z zastosowaniem pompki hamulcowej np. od Syreny w roli centralnego smarowania.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 18
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#54

Post napisał: pasierbo » 05 sie 2012, 18:22

clipper7 pisze:3. Pewną popularnością cieszy się na tym forum patent z zastosowaniem pompki hamulcowej np. od Syreny w roli centralnego smarowania.
Ale to chyba caly czas nie dziala wtedy? tylko jak sie poprzyciska?

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#55

Post napisał: clipper7 » 05 sie 2012, 18:51

Patent należy do kol. Bydgosta, o ile pamiętam, został wykorzystany przez kol. Kamara w roli pompki centralnego smarowania. Może się odezwą i podadzą szczegóły, ja tego nie stosowałem, nie będę się wymądrzał.....
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#56

Post napisał: kamar » 05 sie 2012, 20:50

Hamulcowa tu sie nie nada :) Co do napędu to przecież coś się kręci jeszcze w tej maszynie i wyprowadzić napęd mozna. W ostateczności kółko plaskie na os pompki i zamocować jako napinacz pasków wrzeciona.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#57

Post napisał: BYDGOST » 05 sie 2012, 22:44

Tu chodzi chyba o ciągłe smarowanie a ta hamulcowa nadaje się do smarowania okresowego. Mam podobny problem w tokarce 1H318. Tam pompka zabudowana jest w przekładni głównej, którą chcę wyrzucić, a smaruje ona w sposób ciągły łożyska wrzeciona. Chcę zamiast niej zastosować pompkę z silnikiem od urządzenia do napełniania instalacji hamulcowych w samochodach.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#58

Post napisał: kamar » 05 sie 2012, 22:52

BYDGOST pisze: Chcę zamiast niej zastosować pompkę z silnikiem od urządzenia do napełniania instalacji hamulcowych w samochodach.
Był, widział :) Koreanka pojechała na złom z elektryczną pompką.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#59

Post napisał: BYDGOST » 06 sie 2012, 00:06

Ale wtedy ta tokarka jeszcze nie była w obróbce i nie istniało zapotrzebowanie na pompkę.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 18
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#60

Post napisał: pasierbo » 06 sie 2012, 08:09

BYDGOST pisze: Tu chodzi chyba o ciągłe smarowanie a ta hamulcowa nadaje się do smarowania okresowego. Mam podobny problem w tokarce 1H318. Tam pompka zabudowana jest w przekładni głównej, którą chcę wyrzucić, a smaruje ona w sposób ciągły łożyska wrzeciona. Chcę zamiast niej zastosować pompkę z silnikiem od urządzenia do napełniania instalacji hamulcowych w samochodach.
Tu jest ta sama historia. To smaruje ciągle wezły łozyskowe i nie tylko. Jest tam spory rozdzielacz z wyjsciem na około 10 rurek. Szkoda ze dokumentacji nie mam przy sobie, wrzuciłbym skan. Ja myslałem o małej pompce hydraulicznej. powinna leżeć gdzies na zbyciu. zasilać tą starą w inny sposób nie byłoby łatwo. W ogóle to najpierw trzeba by ja wygrzebac ze środka.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”