Frezarka do drewna i aluminium

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
m.j.
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 693
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Frezarka do drewna i aluminium

#1

Post napisał: m.j. » 30 sie 2010, 14:54

Posiadam już małą, manualną starą frezarkę na której mogę dość dobrze frezować w stali. Jednakże w niedalekiej przyszłośći będę potrzebował frezować kształty w drewnie i być może w aluminium. Elementy drewniane nie będą na pewno dłuższe niż 100cm (zapewne sporo krótsze), a aluminiowe będą również niewielkie. Chciałbym tanio złożyć sobie frezarkę bramową do frezowania głownie w drewnie (czasem w alu). Nie potrzebuję bardzo wysokiej precyzji, ponieważ będę wykańczał elementy ręcznie, więc nie będę się setkami milimetra przejmował. Mam więc pytanie do szanownych kolegów:
- czy zestaw sterowników wraz z silnikami 3D 1A 1/8 wystarczy do frezarki bramowej o polu roboczym 1000 x 500, a wrzeciono Kresa 800W pociagnie czasem i w alu ??
- czy konstrukcja złożona ze zwykłych profili stalowych 40x40x2 (lub o grubszej sciance) będzie wystarczająca? Nie chciałbym bawić się w wyżarzanie i jakieś czary mary tylko normalnie pospawać migomatem wszystko do kupy, a później złożyć konstrukcję aby trzymało się w granicach 0.1 na małych elementach aluminiowych i 0.5 w większych elementach drewnianych. Chciałbym aby całość wraz ze sterownikami zamknęła się w 2500zł maks.
Czy to jest realne?
Jak powiedziałem wcześniej mam już fajną manualną frezareczkę do stali, którą da się w miarę precyzyjnie utrzymać wymiar, więc potrzebuję czegoś aby oskórować drewno i nadać wstępny kształt drewnianemu klocowi :wink:

Mam zamiar użyć wałków ø=16mm na podporach oraz nie żałować stalowych profili do wzmocnienia konstrukcji. Stół ma docelowo być nieruchomy, a jeździć ma bramka, dlatego. Bardziej zależy mi na sztywności niz na szybkości, a najbardziej na taniości :oops: konstrukcji


tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów

Tagi:


beowolf
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 318
Rejestracja: 06 kwie 2008, 09:46
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post napisał: beowolf » 30 sie 2010, 15:51

przykro mi, ale wydaje mi się, że w tej cenie nie ma szans na zrobienie czegoś sensownego. A tym bardziej frezarki o takim polu roboczym nawet z małą dokładnością (chyba że prowadnice meblowe i śruby metryczne:). Sterowniki 1A nie mają szans na pracę w alu. Wrzeciono 800W tez będzie za słabe (szybko je wykończysz). Na profilach 40x40 wszystko Ci się ugnie - choćby pod samym ciężarem bramy. Lepiej zrobić coś solidnego - zaufaj mi. Zresztą masz do dyspozycji całe forum - i tam jasno wyniknie, że samo rozsądne sterowanie + silniki wyniosą około 2000 zł. TANIO i dobrze się poprostu nie da.


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#3

Post napisał: ezbig » 30 sie 2010, 16:48

Obawiam się, że za 2500 zł tylko kupisz: wałki z podporami, łożyska bez obudowy, 3 sprzęgła kłowe, 2m śruby, 3 nakrętki z brązu, łożyska do śrub, 3 silniki 3Nm, transformator do zasilacza, mostek, kondensatory i kress 800. Sterowniki i płyta to dodatkowe 600 - 700 zł.

Na profile stalowe zabraknie. Frezarka o takim polu pracy w mocno odchudzonej wersji będzie w stali ważyć 100kg lub więcej - to już z samej wagi ponad 400 zł.

Do tego jak masz frezarkę i tokarkę musisz sam obrobić śruby - 6 zakończeń. Trzeba zrobić bloki łożyskujące - 6szt., zrobić obudowy łożysk liniowych - 12szt. Tego z profili stalowych nie wykonasz. Na zetkę przydałoby się aluminium, bo ze stali lub profili wyjdzie ci ciężka - dodatkowe koszty.

Dolicz jeszcze koszty przesyłek od dostawców.

Szacuję, że 4000zł to minimum co uzyskasz jak wszystko co się da sam zrobisz. Ja na swoją, o podobnym polu pracy, wydałem już 6000 i jeszcze wrzeciona nie mam. Fakt, że z 1500 poszło na moje błędy i założenia, że dużo sam zrobię (niestety przeceniłem swoje możliwości).

Zapomnij o tym zestawie 3D 1A 1/8. To jest do styroplotera lub małej lekkiej maszynki. W twojej może ruszą z miejsca bramę, ale to już będzie kres możliwości tego zestawu.

Awatar użytkownika

syntetyczny
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2696
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#4

Post napisał: syntetyczny » 30 sie 2010, 20:11

W tej cenie można by zrobić konstrukcję taką jak ma kolega zacharius, ze sterownikiem takim jak ma kolega smouki + silniki z odzysku.


Autor tematu
m.j.
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 693
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

#5

Post napisał: m.j. » 31 sie 2010, 07:59

Dziękuję kolegom za rzetelne i fachowe informacje. Faktycznie z tą kwota to przesadziłem. W takim razie zostają te sterowniki na 4A z forum - jestem laikiem elektronicznym i zrobienie sterowników nie wchodzi w grę. Mówicie, że silniki 3Nm wystarczą. Skoro tak to będę traktował zestaw do tychże silników jako bazę do moich przemyśleń :wink: . Mają koledzy po punkciku :smile:
tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”