Jak policzyć ilość kroków na mm na nieznanych podzespołach
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 336
- Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
- Lokalizacja: Elbląg
No to masz śruby o skoku 4 mm
Pokaż jak ten pas przechodzi przez ten napinacz i napisz co tam jest na tej tabliczce bo słabo widać na zdjęciu choć pewnie to tylko napinacz i niema tam żadnego przełożenia
Bo poco by miało być skoro jest przekładnia planetarna potem tylko transmisja na śruby pasem
Jednak mogę się mylić - tylko zgaduję
Pokaż jak ten pas przechodzi przez ten napinacz i napisz co tam jest na tej tabliczce bo słabo widać na zdjęciu choć pewnie to tylko napinacz i niema tam żadnego przełożenia
Bo poco by miało być skoro jest przekładnia planetarna potem tylko transmisja na śruby pasem
Jednak mogę się mylić - tylko zgaduję
Jeśli broń zabija ludzi , to długopisy robią błędy ortograficzne ...
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 paź 2011, 22:58
- Lokalizacja: Łódź
Te tabliczki są tak zamazane że moge odczytac tylko :
Rk-PCSE
coś w tym stylu. Zdjęcia zaraz wrzuce.
Co do policzenia tych kroków na mm do macha
Oś Z:
200x8 : 4= czyli wyszło by 400 kroków na mm
Oś Y
200x8x10(przekładnia)= 16 000:15 (ilość ząbków na kole)? Byłoby 1066,6 Kroków na mm
Oś X
To samo co w Y tylko nie ma kół pasowych, czy mam policzyć ząbki na pasku czy jak?
[/code]
[ Dodano: 2015-01-18, 19:21 ]


Te napinacze są po obydwu stronach w osi x i y
Rk-PCSE
coś w tym stylu. Zdjęcia zaraz wrzuce.
Co do policzenia tych kroków na mm do macha
Oś Z:
200x8 : 4= czyli wyszło by 400 kroków na mm
Oś Y
200x8x10(przekładnia)= 16 000:15 (ilość ząbków na kole)? Byłoby 1066,6 Kroków na mm
Oś X
To samo co w Y tylko nie ma kół pasowych, czy mam policzyć ząbki na pasku czy jak?
[/code]
[ Dodano: 2015-01-18, 19:21 ]


Te napinacze są po obydwu stronach w osi x i y
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 336
- Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
- Lokalizacja: Elbląg
Widzę na zdjęciu że to czarne to obudowy kuł pasowych z łożyskowaniem widzę też że napęd pasowy jest dwustronny przeniesiony wałkiem który łączy te czarne łożyskowania jak myślę na zdjęciu widać też pasek od napędu silnika ten żółtawy
tak
Może się zdarzyć że będzie tam przełożenie jeśli koła pasowe to wewnątrz czarnej obudowy i to od paska napędowego z silnika będą miały inną ilość zębów czy inny moduł zęba
Niemniej wieże że ktoś kto to składał starał się by taka sytuacja nie wystąpiła
Wydaje mi się że jeśli średnica kuł pasowych będą takie same to nie wystąpi tam przełożenie - tutaj teoretyzuje proszę o wypowiedz bardziej doświadczonych

Może się zdarzyć że będzie tam przełożenie jeśli koła pasowe to wewnątrz czarnej obudowy i to od paska napędowego z silnika będą miały inną ilość zębów czy inny moduł zęba
Niemniej wieże że ktoś kto to składał starał się by taka sytuacja nie wystąpiła
Wydaje mi się że jeśli średnica kuł pasowych będą takie same to nie wystąpi tam przełożenie - tutaj teoretyzuje proszę o wypowiedz bardziej doświadczonych
Jeśli broń zabija ludzi , to długopisy robią błędy ortograficzne ...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 616
- Rejestracja: 01 mar 2008, 20:46
- Lokalizacja: Lubsko
fus23, ja tam widzę 3 milimetry skoku...
master7711 przekładnia pasowa działa jak yyy... przekładnia. Masz dwa koła z taką samą ilością zębów. Czyli jeden obrót pierwszego koła to jeden obrót drugiego koła, więc I=1, bo 15/15=1, a bierze się to z tego że dla przekładni pasowej przełożenie czyli I równe jest stosunkowi pierwszego koła do drugiego I=n1/n2, gdzie n- liczba zębów. Czyli nie musisz w obliczeniach uwzględniać tej przekładni.
master7711 przekładnia pasowa działa jak yyy... przekładnia. Masz dwa koła z taką samą ilością zębów. Czyli jeden obrót pierwszego koła to jeden obrót drugiego koła, więc I=1, bo 15/15=1, a bierze się to z tego że dla przekładni pasowej przełożenie czyli I równe jest stosunkowi pierwszego koła do drugiego I=n1/n2, gdzie n- liczba zębów. Czyli nie musisz w obliczeniach uwzględniać tej przekładni.

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 paź 2011, 22:58
- Lokalizacja: Łódź
Fus tak masz rację jest dwustronny w osi y i przenoszony prętem czyli są cztery sztuki w osi y i dwie w osi x. Jak mam to teraz policzyć? W osi Z te 400 kroków zamiast 10mm robi 7mm. Co robie źle?
[ Dodano: 2015-01-18, 20:02 ]
Dragon łap pomógł.
To jak to w końcu policzyć? W osi z przy skoku 3 czyli 533/obrot też głębokośc jest za mała bo 8.5mm czyli wynikało by że aby 10mm było faktycznie 10mm toi musiałoby być około 800/krok. Jak to dokładnie policzyć?
[ Dodano: 2015-01-18, 20:02 ]
Dragon łap pomógł.
To jak to w końcu policzyć? W osi z przy skoku 3 czyli 533/obrot też głębokośc jest za mała bo 8.5mm czyli wynikało by że aby 10mm było faktycznie 10mm toi musiałoby być około 800/krok. Jak to dokładnie policzyć?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 336
- Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
- Lokalizacja: Elbląg
Przepraszam kolega ma racje 3 mm skoku śruby choć to trochę dziwny skok może to jakiś calowy skok jest trzeba by było dobrze suwmiarką zmierzyć.. poszukaj rysunków na google mierzenie skoku gwintu
no więc liczysz bodajże tak
Ilość kroków na obrót jeden pełny silnika dzielimy na 3 bo taki skok śruby jest rozumiem że na śrubę nie ma przekładni planetarnej
Czyli 200 razy 8 podzielić na 3
Tam gdzie przekładnia musisz wiedzieć o jaki kąt trzeba przesunąć koło pasowe - to końcowe by uzyskać 1 mm czy 10 mm więc nie będzie już tak łatwo
Przełożenie przekładni planetarnej już znasz i ilość kroków na obrót silnika i pełen obrót przekładni
Więc jeden pełny obrót równa się obwodowi ostatniego koła - tam gdzie jest pasek który bezpośrednio przesuwa bramę
Chodzi o to koło pasowe w czarnej obudowie z strony gdzie jest ten pręt spinający te czarne skrzynki - napędy
no więc liczysz bodajże tak
Ilość kroków na obrót jeden pełny silnika dzielimy na 3 bo taki skok śruby jest rozumiem że na śrubę nie ma przekładni planetarnej
Czyli 200 razy 8 podzielić na 3
Tam gdzie przekładnia musisz wiedzieć o jaki kąt trzeba przesunąć koło pasowe - to końcowe by uzyskać 1 mm czy 10 mm więc nie będzie już tak łatwo
Przełożenie przekładni planetarnej już znasz i ilość kroków na obrót silnika i pełen obrót przekładni
Więc jeden pełny obrót równa się obwodowi ostatniego koła - tam gdzie jest pasek który bezpośrednio przesuwa bramę
Chodzi o to koło pasowe w czarnej obudowie z strony gdzie jest ten pręt spinający te czarne skrzynki - napędy
Jeśli broń zabija ludzi , to długopisy robią błędy ortograficzne ...
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 paź 2011, 22:58
- Lokalizacja: Łódź
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
To zdanie sie kupy nie trzyma. INTERPUNKJCA!master7711 pisze:Policzyłem że pełny obrót tej przekładni paskowej jest po przejechaniu 40mm przy ustawieniu kroków 400 w s2c a przy 100 krokach obrót jest 160mm. Pasek ma jakieś 2,5 ząbka na 1 cm.
Rozumiem że tak:
-pełen obrót kółka napędzającego (ostatnie kółko, zazębione za pasek wzdłuż maszyny) to 40mm przejazdu. Wychodzi ze kołko ma 10 zębów i 4mm skok (wg tego co podałeś na końcu. Tak?
Nie wiem jakie sa przekładnie po drodze (nie da sie tego wyłuskać z Twojej wypowiedzi) ale matematyka jest prosta. Przyjmijmy przelozenie 1:1.
200 kroków daje przesuw 40mm czyli na 1mm masz 200/40 = 5 kroków. Uwzgledniamy mikrokrok 8 czyli 5*8=40. Jak jest jakas przekładnia po drodze to trzeba ja uwzglednić.
Pisz rzeczowo i składnie, bo chcemy Ci pomoc, a utrudniasz nam to.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 336
- Rejestracja: 11 mar 2006, 22:42
- Lokalizacja: Elbląg
Ząbki cie nie interesują one tylko zazębiają się przez co jest przesuw a pasek się nie ślizga mają znaczenie na przełożeniu pasowym ale masz przełożenie pasowe 1 do 1 więc to pomijasz
Zaczniemy od napędu policz ile kroków musisz zrobić przy podziale kroku silnikiem by przekładnia planetarna zrobiła pełen obrót
Dalej nie masz żadnej przekładni już , masz tam tylko zestaw napędu na pasach bez przekładni wszystko działa 1 do 1
spróbuj zmierzyć ile maszyna przejedzie na pełnym obrocie przekładni planetarnej i podziel ilość kroków silnika na 1 obrót przez długość w milimetrach i powinno wyjść ile wychodzi kroków na mm
Może zrobimy tak -
Podaj parametry które znasz dla każdej osi
podział kroku na sterowniku
przekładnie planetarne jakie mają przełożenie
skok śruby jeśli występuje
Zaczniemy od napędu policz ile kroków musisz zrobić przy podziale kroku silnikiem by przekładnia planetarna zrobiła pełen obrót
Dalej nie masz żadnej przekładni już , masz tam tylko zestaw napędu na pasach bez przekładni wszystko działa 1 do 1
spróbuj zmierzyć ile maszyna przejedzie na pełnym obrocie przekładni planetarnej i podziel ilość kroków silnika na 1 obrót przez długość w milimetrach i powinno wyjść ile wychodzi kroków na mm
Może zrobimy tak -
Podaj parametry które znasz dla każdej osi
podział kroku na sterowniku
przekładnie planetarne jakie mają przełożenie
skok śruby jeśli występuje
Jeśli broń zabija ludzi , to długopisy robią błędy ortograficzne ...
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 paź 2011, 22:58
- Lokalizacja: Łódź
Przepraszam za ostatni post bo faktycznie brak interpunkcji poprostu musiałem lecieć do pracy i pisałem z komórki w biegu.
Podsumowując:
Oś z:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- śruba skok 3mm napędzana bezpośrednio z silnika
Oś y:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- przekładni planetarna 1:10
- pełen obrót przekładni napędzającej pasek następuje gdy "karetka" przejedzie 40mm
Oś x:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- przekładni planetarna 1:10
- pełen obrót przekładni napędzającej pasek następuje gdy "karetka" przejedzie 40mm
Z tego co pisze Dudi faktycznie wychodziłoby w osiach x i y 40 kroków x 10 (przekładnia planetarna) czyli do macha 400 kroków na milimetr. Przy czym jak pisałem w pierwszym poście, przy takim ustawieniu wszystko choć równiótkie to kilka razy większe od oryginałów.
Podsumowując:
Oś z:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- śruba skok 3mm napędzana bezpośrednio z silnika
Oś y:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- przekładni planetarna 1:10
- pełen obrót przekładni napędzającej pasek następuje gdy "karetka" przejedzie 40mm
Oś x:
- silnik 200 kroków
- sterownik ustawiony na 1/8
- przekładni planetarna 1:10
- pełen obrót przekładni napędzającej pasek następuje gdy "karetka" przejedzie 40mm
Z tego co pisze Dudi faktycznie wychodziłoby w osiach x i y 40 kroków x 10 (przekładnia planetarna) czyli do macha 400 kroków na milimetr. Przy czym jak pisałem w pierwszym poście, przy takim ustawieniu wszystko choć równiótkie to kilka razy większe od oryginałów.