Trzy pytania
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! mierniki cyfrowe wukonują ( większość oparta na icl7106/07 ) po kilkanaście pomiarów na sekundę , problem jest raczej z kształtem napięcia ( pomiar prądu to również pomiar napięcia - spadku napięcia na rezystorze poniarowym ) . normalne mierniki sę przystosowane do pomiaru napięcia sinusoidalnego . przy innym kształcie napięcia pojawiają się błędy - mogą być niewiarygodnie wielkie ! . jedną z metod pomiaru takich napięć ( prądó ) jest pomiar jasności świecenia żarówki za pomocą elementu światłoczułego ( stosowane przy w.cz. ) , jest to jednak metoda pośrednia i kłopotliwa . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:56
- Lokalizacja: warszawa
Ile to jest te 1,89 Niutona ? czy to da się zatrzymać palcami ?
Samą oś silnika zatrzymuję palcami z trudem , natomiast gdy
założę na silnik sprzęgło - to zatrzymuję bez wysiłku niezależnie
czy ustawię duże , czy małe obroty .
Czy Wasze silniki / te z listy / też można zatrzymać palcami ?
Silnik pracuje z nap. 3.2 V prąd 2,8 A na fazę / a są dwie fazy /
a więc : 3,2 x {2,8 V x 2 } =17,92 W
A więc te silniki mają ok. 18 W
Czy dobrze liczę ?
To rzeczywiście da się zahamować ręką .
Samą oś silnika zatrzymuję palcami z trudem , natomiast gdy
założę na silnik sprzęgło - to zatrzymuję bez wysiłku niezależnie
czy ustawię duże , czy małe obroty .
Czy Wasze silniki / te z listy / też można zatrzymać palcami ?
Silnik pracuje z nap. 3.2 V prąd 2,8 A na fazę / a są dwie fazy /
a więc : 3,2 x {2,8 V x 2 } =17,92 W
A więc te silniki mają ok. 18 W
Czy dobrze liczę ?
To rzeczywiście da się zahamować ręką .
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 275
- Rejestracja: 11 mar 2006, 06:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Witam
jest bardzo dobry sposób na sprawdzenie ile prądu biorą silniki wepnij amperomierz przed sterownikiem i zobacz ile prądu bierze cały sterownik tak możesz orientacyjnie sprawdzić ile wychodzi Ci na fazę a silniki ręką raczej nie zatrzymasz. Mam w domu dosyć dużo silników krokowych o różnych momentach ale największy ma 0,6Nm i w rękach ośki nie zatrzymam chyba że ośka jest pokryta jakąś dobrze przyczepną gumą ale i tak ciężko utrzymać w palcach.
ps ten silnik ma niby brać 1,5A na fazę i tyle ma dawać sterownik ale na mierniku wychodzi że cały sterownik bierze ok 0,9A podczas postoju i 0,5 podczas pracy - czy ktoś to potrafi wytłumaczyć??
pozdrawiam
a 1,89 Nm to jest tak jak byś na nieważkim ramieniu o długości 1m przymocowanego prostopadle do silnika mógł utrzymać silnikiem na "stopie" siłę 1,89N
jest bardzo dobry sposób na sprawdzenie ile prądu biorą silniki wepnij amperomierz przed sterownikiem i zobacz ile prądu bierze cały sterownik tak możesz orientacyjnie sprawdzić ile wychodzi Ci na fazę a silniki ręką raczej nie zatrzymasz. Mam w domu dosyć dużo silników krokowych o różnych momentach ale największy ma 0,6Nm i w rękach ośki nie zatrzymam chyba że ośka jest pokryta jakąś dobrze przyczepną gumą ale i tak ciężko utrzymać w palcach.
ps ten silnik ma niby brać 1,5A na fazę i tyle ma dawać sterownik ale na mierniku wychodzi że cały sterownik bierze ok 0,9A podczas postoju i 0,5 podczas pracy - czy ktoś to potrafi wytłumaczyć??
pozdrawiam
a 1,89 Nm to jest tak jak byś na nieważkim ramieniu o długości 1m przymocowanego prostopadle do silnika mógł utrzymać silnikiem na "stopie" siłę 1,89N
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2006, 17:37 przez arizon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 lip 2006, 18:25
- Lokalizacja: Grodzisk Maz
1.9 niutonoMETRA, nie niutona. Test statyczny - zakładasz na ośkę silnika klucz czy inną dźwignię np 20cm, i przy obciążęniu jej na końcu ok 1kg ma "przełamać" moment silnika (zgubić krok). Jak nie da rady podnieść na takiej dźwigni np 0.5kg albo nie utrzyma, to albo masz zwalony sterownik albo silnik, bo 1.9Nm to układ nie daje.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Kiedyś już podawalem tem link. http://www.twintec.it/motori_passo_passo.htm
Mimo obcego języka można doszukać się interesujących przykladów i obliczyć na ich podstawie przybliżone parametry silnika.
Niestety silniki z tzw listy spolecznej nie spelniają zalozonych parametrów, ich rzeczywisty moment to ok 50-60% tego co jest podane (1,89 Nm). Sprawdzilem wszystkie 6 szt. które kiedyś kupilem.
Mimo obcego języka można doszukać się interesujących przykladów i obliczyć na ich podstawie przybliżone parametry silnika.
Niestety silniki z tzw listy spolecznej nie spelniają zalozonych parametrów, ich rzeczywisty moment to ok 50-60% tego co jest podane (1,89 Nm). Sprawdzilem wszystkie 6 szt. które kiedyś kupilem.