Budowa przecinarki CNC 1500x3000
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 gru 2011, 22:11
- Lokalizacja: wlkp
Budowa przecinarki CNC 1500x3000
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum
Otóż założyłem sobie nowy cel, budowę przecinarki acetylenowo-tlenowej o polu roboczym 1500x3000. Na razie jestem na etapie wstępnych przemyśleń i chętnie przyjmę wszelkie porady dotyczące zaprojektowania takiego urządzenia. ewentualnie odkupię gotowy projekt takiego sprawdzonego urządzenia.
Co do wymagań to maszyna ma być niezawodna, dokładna i pracować min 8 godzin dziennie.
już teraz z góry dziękuję za wszelką pomoc i zaangażowanie.
Otóż założyłem sobie nowy cel, budowę przecinarki acetylenowo-tlenowej o polu roboczym 1500x3000. Na razie jestem na etapie wstępnych przemyśleń i chętnie przyjmę wszelkie porady dotyczące zaprojektowania takiego urządzenia. ewentualnie odkupię gotowy projekt takiego sprawdzonego urządzenia.
Co do wymagań to maszyna ma być niezawodna, dokładna i pracować min 8 godzin dziennie.
już teraz z góry dziękuję za wszelką pomoc i zaangażowanie.
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 gru 2011, 22:11
- Lokalizacja: wlkp
myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zastosować listwy zębate i silniki krokowe, co do szczegółowych modeli to jeszcze podjąłem decyzji. Czekam na propozycję tego co mi cnc.info przedstawi
Co do konstrukcji tego się nie obawiam, na codzień robimy podobne elementy, kwestia dobrego projektu, apropo ma ktoś do sprzedania projekt sprawdzony wypalarki 3000x1500 x,y,z ,bo na info mają tylko 1000x2000 do sprzedania.

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 gru 2011, 22:11
- Lokalizacja: wlkp
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 gru 2011, 22:11
- Lokalizacja: wlkp
nie koniecznie grube, ale regulacja większa nie zginie.
[ Dodano: 2012-01-09, 22:47 ]
planuję wykonać boczne bramy z blachy 8- 10mm i tu się nasuwa pytanie czy można zastosować dość wysokie blachy ok 600 od wózka do samej góry bramy, czy to nie będzie zbyt mało stabilne, chodzi mi o prześwit między płaskownikami paleniska a bramą min te 250mm.
Czy od razu zastosować trochę niżej płaskowniki paleniska względem osi przejazdu wózka HGR, jak to widziałem na fotkach na forum. wózki boczne względem płaskowników paleniska były podniesione o jakieś min 300mm.
[ Dodano: 2012-01-09, 22:49 ]
planuję wykonać boczne bramy z blachy 8- 10mm i tu się nasuwa pytanie czy można zastosować dość wysokie blachy ok 600 od wózka do samej góry bramy, czy to nie będzie zbyt mało stabilne, chodzi mi o prześwit między płaskownikami paleniska a bramą min te 250mm.
Czy od razu zastosować trochę niżej płaskowniki paleniska względem osi przejazdu wózka HGR, jak to widziałem na fotkach na forum. wózki boczne względem płaskowników paleniska były podniesione o jakieś min 300mm.
[ Dodano: 2012-01-09, 22:47 ]
planuję wykonać boczne bramy z blachy 8- 10mm i tu się nasuwa pytanie czy można zastosować dość wysokie blachy ok 600 od wózka do samej góry bramy, czy to nie będzie zbyt mało stabilne, chodzi mi o prześwit między płaskownikami paleniska a bramą min te 250mm.
Czy od razu zastosować trochę niżej płaskowniki paleniska względem osi przejazdu wózka HGR, jak to widziałem na fotkach na forum. wózki boczne względem płaskowników paleniska były podniesione o jakieś min 300mm.
[ Dodano: 2012-01-09, 22:49 ]
planuję wykonać boczne bramy z blachy 8- 10mm i tu się nasuwa pytanie czy można zastosować dość wysokie blachy ok 600 od wózka do samej góry bramy, czy to nie będzie zbyt mało stabilne, chodzi mi o prześwit między płaskownikami paleniska a bramą min te 250mm.
Czy od razu zastosować trochę niżej płaskowniki paleniska względem osi przejazdu wózka HGR, jak to widziałem na fotkach na forum. wózki boczne względem płaskowników paleniska były podniesione o jakieś min 300mm.