TOS SV18RA - zły skok gwintów

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#11

Post napisał: ak47 » 15 mar 2016, 20:36

Tokarka SV 18ra ma kilka modyfikacji o których można poczytać w linku niżej. Wszystkie mają tez wspólnego przodka pod tytułem Tos SV 18
http://www.lathes.co.uk/zbrojovka/page2.html

Skoro liczba zębów się nie zgadza to ktoś musiał coś zamieniać. Popatrz po skrzynce bo skoro była składana to może odnajdziesz potrzebne koło założone w inne miejsce choć to mało prawdopodobne żeby pasowało gdzieś indziej. No ale skoro jedno które nie powinno pasować znalazłeś...



Tagi:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#12

Post napisał: pioterek » 15 mar 2016, 21:45

Wiesz co, zobacz czy nie wystarczy zamienić zatrzask nortona z trzeciej dziurki na drugą. Nie liczyłem tego, ale jakoś to mi się rzuca w oczy gdy tak na ten schemat patrzę.


Autor tematu
Grzesiek94
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2016, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

#13

Post napisał: Grzesiek94 » 15 mar 2016, 22:04

Przerobiłem wszystkie ustawienia Nortona na wszystkich posuwach, przy gitarze 24:60:24. Posuw 1/1 na każdym ustawieniu oszukuje 0.3, a na pozostałych jest wszystko w normie. Pozostaje tylko ten nadmiarowy ząb..
Szef postanowił zamówić koło do gitary 48 zębów, wtedy na Nortonie 3 i posuwie 1/2 powinno nacinać skok 6 :grin: mam nadzieję że będzie szło :mrgreen:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#14

Post napisał: pioterek » 16 mar 2016, 07:30

Powinno iść, ale lepiej było by dokupić te koło zębate 18 - to zębowe. Kombinowałem policzyć moją wcześniej przytoczoną teorię i stwierdziłem, że cały układ tych przekładni jest dość ciekawie pokręcony. Pewnie w celu ułatwienia obsługi, ale obliczeń to nie ułatwia. Trzeba by poznać zasadę działania - która dźwignia czy pokrętło do czego jest, ile ma położeń i jaki one mają wpływ na ustawienie kół zębatych. Tak na sucho to można gdybać i do niczego się nie dojdzie.


Autor tematu
Grzesiek94
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2016, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk

#15

Post napisał: Grzesiek94 » 16 mar 2016, 07:52

Dzięki wszystkim za pomoc :mrgreen: wkrótce napiszę czy udało się rozwiązać problem

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”