TSB 20 warto?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

TSB 20 warto?

#1

Post napisał: rkowalski » 29 gru 2015, 01:11

Witam, wkraczam powoli w świat maszyn i staram się skompletować mały garaż na potrzeby własne, głównie hobbistyczne(motocykle) ale nie tylko. Chciałbym się was poradzić odnośnie tokarki TSB 20 bo taką chciałbym kupić, nie inna. Znalazlem ostatnio tą na allegro http://allegro.pl/tokarka-stolowa-tsb-2 ... 52095.html# , czy możecie mi coś powiedzieć o tej tokarce? Czy warto się nią zainteresować. Bo majątku nie kosztuje i na drugim końcu kraju też nie jest(3h drogi) Widzę że była chyba malowana, przeważnie odmalowuje się maszyny żeby wyglądały atrakcyjniej i aby ukryć usterki, ale łoże nie wygląda źle. Wiem że oględziny po zdjęciach to wróżenie z fusów, ale chce wiedzieć czy chociaż warto pojechać tam i ją zobaczyć. Może doświadczony forumowicz i wprawne oko potrafi coś dostrzec na tych zdjęciach.Powiem szczerze że nigdy nie toczyłem i jestem laikiem w tej sprawie ale nie zraża mnie to;) proszę was o pomoc. Pozdrawiam;)



Tagi:

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: clipper7 » 29 gru 2015, 10:21

Moim zdaniem warto ją obejrzeć bliżej. Wygląda na czystą i zadbaną maszynę, co dobrze świadczy o użytkowniku. Zwróć uwagę na plastykowe zakończenia dźwigni - są w dobrym stanie, jeżeli są oryginalne ( nie były wymieniane), to świadczy o łagodnym traktowaniu i małym przebiegu. Te elementy łatwo się uszkadzają i żółkną przy intensywnym kontakcie ze smarami itp. Brak większych zadrapań i uszkodzeń części metalowych, dźwignia na wrzecienniku sugeruje obecność (być może tylko fragmentaryczną) zacisku do tulejek. Ocena łoża wymaga odp. pomiarów i przetoczenia wałka testowego. Zwracam uwagę, że łoże przeważnie nie był hartowane i często, jak we wszystkich tokarkach, jest wytarte dużo bardziej przy uchwycie niż przy koniku.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#3

Post napisał: rc36 » 29 gru 2015, 12:27

Sprawdź czy są wszystkie koła zmianowe, jeśli dobrze liczę to powinno być 15. Po drugie jedź po tą maszynę koniecznie z jakimś tokarzem, jak jesteś zielony w temacie to możesz kupić ładnie wyglądający złom.

Obrazek


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 29 gru 2015, 12:37

witam.
ważne jest koło 127 z - gwinty calowe - te sprawy.
pokrętła wyglądają na nowe.
generalnie to tak jak by ktoś kupił i zaczął jakiś remont.
po czym zrezygnował - dlaczego ?
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#5

Post napisał: Mat3ys » 29 gru 2015, 13:25

Widać, że te gałeczki są czyszczone lub nowe. Cała maszyna jest ładnie wycackana a skoro by nie było dużych śladów zużycia to po co malować tuszować oryginalny stan ?

Najlepiej dobrze to ocenić ;)

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#6

Post napisał: ONATOS » 29 gru 2015, 20:09

Witam,
przed zakupem warto się zaopatrzyć w fachowca z czujnikiem zegarowym i wałkiem kontrolnym i wszystko będzie jasne.


Misztal111
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2015, 00:21
Lokalizacja: Łódź

#7

Post napisał: Misztal111 » 30 gru 2015, 00:56

Tak na pierwszy rzut oka mnie też się podoba. Bez obejrzenia na żywo sam nie kupuję tego typu rzeczy, ale na pewno możesz się tym bliżej zainteresowań. Może być dobry sprzęt.


Autor tematu
rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#8

Post napisał: rkowalski » 04 sty 2016, 00:57

Przepraszam kolegów za chwilową nieobecność. Jak już mówiłem, nigdy nie toczyłem i jestem totalnie zielony:| znajomych fachowców też nie mam, więc kupić złom za duże pieniądze nie będzie trudno;| Rozmawiałem z właścicielem i jeśli chodzi o wyposażenie to szału nie ma, tylko to co na zdjęciach. Żadnych okularów, dodatkowych szczęk, kół zębatych itp. Ma ją od roku, rozkrecił, odmalował i tyle. Mówi że wszystko działa i poprzedni właściciel kupił ja z wojska. Ponoć sprzedaje bo kupił większą. Ale podchodze do tego z dystansem. Kurde nawet gdybym tam pojechał to co? Zobacze jak farba położona? Boje się kupować samemu bo się nie znam. Muszę zaprzyjaźnić się chyba z tokarzem;) dziadek mojej dziewczyny był mistrzem tokarzem, pracował na tokarniach o dł. 12m ale lata robią swoje i nie jest w stanie mi pomóc;| staram sie nie napalać na żaden sprzęt bo już się sparzyłem.

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#9

Post napisał: rc36 » 04 sty 2016, 01:07

Brakujące koła zmianowe to dodatkowy koszt ok. 400zł, brak prawych szczęk oznacza że prawdopodobnie trzeba będzie dokupić nowy kompletny uchwyt tokarski, wnioski zostawiam tobie.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#10

Post napisał: Mariuszczs » 04 sty 2016, 15:39

Tak się zastanawiam nad podłączeniem TSB 20 do sieci 230V . Tamten silnik oryginalny dwubiegowy pewnie nie ma uzwojeń na 230V aby móc wykorzystać falownik ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”