imak szybko-mocujący - pytanie

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Kazik_Wichura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2

imak szybko-mocujący - pytanie

Post napisał: Kazik_Wichura » 14 paź 2015, 08:04

Witam,

jako ze w sprawach tokarek jestem laikiem i ciągle się uczę to mam pewną zagwozdkę. Przeglądając internet trafiłem na taką konstrukcję imaka z możliwością szybkiej zmiany narzędzia.
Obrazek Obrazek
Jak widać można go wyciąć najzwyklejszym frezem palcowym.

Pytanie:
czy takie mocowanie oprawek da radę w toczeniu małym wiórem? Do tej pory nie spotkałem się z tego typu konstrukcją i zastanawia mnie czy będzie ona działać.

Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: RomanJ4 » 14 paź 2015, 10:36

Będzie.
To jedna z typowych konstrukcji imaków na tzw "jaskółkę" (jaskółczy ogon). Są również fabryczne konstrukcje wykorzystujące tę zasadę, różniące się tylko systemem zaciskania, jak widać nizej
https://www.google.pl/search?q=quick+to ... 749#imgrc=_

rozpierakiem poprzecznym (odpycha)
Obrazek Obrazek

dociągane do gniazda
Obrazek Obrazek

zaciskane rozpierakiem bocznym (rozpycha jaskółkę klinem)
Obrazek Obrazek

ściskaniem jaskółki (jak Twój)
Obrazek

Tylko trzeba dość solidnie dociągać, bo tu jako reakcja na działające na nóż siły mamy tylko tarcie, więc pod wpływem drgań nie można pozwolić mu się przemieszczać.
Zresztą sam zaniedługo skonstatujesz, że imak szybkozmienny to poręczny i oszczędzający czas gadżet, zwłaszcza jak ma się dużo wymiennych kostek z poustawianymi już gotowymi do użycia narzędziami..

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
https://www.cnc.info.pl/topics80/warszt ... t27970.htm
pozdrawiam,
Roman

Autor tematu
Kazik_Wichura

Post napisał: Kazik_Wichura » 14 paź 2015, 13:13