TUE 35x1000
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk
Dobry fachowiec wybrnie zawsze:)
Ale soft-start ograniczy Ci tylko prąd rozruchu...??? Potrzebny byłby bardziej do tego celu jakiś HARD-STOP...
[ Dodano: 2015-02-27, 00:18 ]
Z innej beczki... Chodzi mi ostatnio jakiś pomysł po głowie aby osłonić pryzmę tokarki jakaś osłona harmonijkowa czy cuś... z jednej strony dobrze jest smarować a z drugiej te przylepione wióry... Zrobił ktoś coś podobnego?? jakieś pomysły??
Ale soft-start ograniczy Ci tylko prąd rozruchu...??? Potrzebny byłby bardziej do tego celu jakiś HARD-STOP...
[ Dodano: 2015-02-27, 00:18 ]
Z innej beczki... Chodzi mi ostatnio jakiś pomysł po głowie aby osłonić pryzmę tokarki jakaś osłona harmonijkowa czy cuś... z jednej strony dobrze jest smarować a z drugiej te przylepione wióry... Zrobił ktoś coś podobnego?? jakieś pomysły??
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Softstart ATS01N212QN zawiera w sobie funkcję soft stop w którem czas zatrzymania maszyny można regulować od 1-10s. Silnik jest zatrzymywany prądem zasilającym, nie ma efektu udaru jak przy hamowaniu prądem stałym. Jak wykonam podłaczenie postaram się podać różnice zatrzymania z soft startem i bez niego.
Tymczasem zamieszczam schemat ideowy podłączenia.
Tymczasem zamieszczam schemat ideowy podłączenia.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Układ podłączony i działa poprawnie niestety jest tylko soft start, tzw soft stop to jest tylko wydłużenie czasu zatrzymania. W tokarce jest to nieprzydatne a nawet niepożądane. Po zmianie schematu da się tą funkcję wykorzystać przy hard-stopie ale trzeba wykorzystać hamowanie prądem stałym. Dołączm nowy poprawiony schemat.
Po zamontowaniu elektroniki wg zamieszczonego schematu układ zadziałał tokarka hamuje ale silnik jest podtrzymywany zbyt krótko. Droga hamowania skróciła się o połowę.
jako ogranicznik prądu zastosowałem opornik nawinięty z 2m drutu oporowego, z odczepem w połowie. Podłączyłem odczep i oba końce tak że wyszły dwa oporniki (po ok 4,5 Ω) połączone równolegle. Żarówki jako ogranicznik prądu nie sprawdziły się. (spaliły się po pierwszej próbie.)
Zamierzam oddzielić obwód hamowania od softstartu i zastosować przekażnik czasowy aby wydłużyć działania hamulca i zyskać możliwość regulacji czasu zadziałania. Dołączam ostateczną wersję schematu.
Po zamontowaniu elektroniki wg zamieszczonego schematu układ zadziałał tokarka hamuje ale silnik jest podtrzymywany zbyt krótko. Droga hamowania skróciła się o połowę.
jako ogranicznik prądu zastosowałem opornik nawinięty z 2m drutu oporowego, z odczepem w połowie. Podłączyłem odczep i oba końce tak że wyszły dwa oporniki (po ok 4,5 Ω) połączone równolegle. Żarówki jako ogranicznik prądu nie sprawdziły się. (spaliły się po pierwszej próbie.)
Zamierzam oddzielić obwód hamowania od softstartu i zastosować przekażnik czasowy aby wydłużyć działania hamulca i zyskać możliwość regulacji czasu zadziałania. Dołączam ostateczną wersję schematu.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Zamieszczam jeszcze raz schemat bo nie mogłem już wejść w edycję poprzedniego posta.
Pora na podsumowanie.
Po pierwsze softstart (300zł) jest "kwiatkiem do kożucha" silnik 1,5kW nie powoduje wielkiego przeciążenia sieci, a przekładnie skoro wytrzymały tyle lat dałyby radę jeszcze dłużej.
Sam stop w tokarce sprawdził się.
przykładowe pomiary
Obroty 26 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem do 1mm, bez hamulca 4mm
Obroty 150 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 18mm, bez hamulca 25mm
Obroty 210 obr/min (bez odboczki) posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 13mm, bez hamulca 25mm
Dołączam jeszcze ten sam schemat bez elementów dotyczących softstartu.
Zdjęcie elektroniki w galerii.
Pora na podsumowanie.
Po pierwsze softstart (300zł) jest "kwiatkiem do kożucha" silnik 1,5kW nie powoduje wielkiego przeciążenia sieci, a przekładnie skoro wytrzymały tyle lat dałyby radę jeszcze dłużej.
Sam stop w tokarce sprawdził się.
przykładowe pomiary
Obroty 26 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem do 1mm, bez hamulca 4mm
Obroty 150 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 18mm, bez hamulca 25mm
Obroty 210 obr/min (bez odboczki) posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 13mm, bez hamulca 25mm
Dołączam jeszcze ten sam schemat bez elementów dotyczących softstartu.
Zdjęcie elektroniki w galerii.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 maja 2012, 21:36
- Lokalizacja: lubuskie
Re:
Witam, odświeżam ponieważ szukam DTR-ki a plik już nie aktualny mógłby ktoś podrzucić znowu ?Zienek pisze: ↑28 sty 2015, 22:30Za 10 minut moja będzie na serwerze.
EDIT
Jakie to szczęście, że jest prototypujemy.pl
http://prototypujemy.pl/DTR_TUE_35.zip
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa