Schemat kinematyczny przekładni zębatej
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2014, 11:30
- Lokalizacja: Poznań/Włocławek
Schemat kinematyczny przekładni zębatej
Witam
Musze narysować schemat kinematyczny przekładni dwustopniowej zwalniającej i przyśpieszającej.
Według mojego wykładowcy np. te przekładnie są źle narysowane, więc już nie mam pojęcia jak to ma wyglądać.
Podpunkt b to według mnie ta przyśpieszająca.
Musze narysować schemat kinematyczny przekładni dwustopniowej zwalniającej i przyśpieszającej.
Według mojego wykładowcy np. te przekładnie są źle narysowane, więc już nie mam pojęcia jak to ma wyglądać.
Podpunkt b to według mnie ta przyśpieszająca.
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2014, 11:30
- Lokalizacja: Poznań/Włocławek
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 97
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:45
- Lokalizacja: Oława
Jest zle, na górze są dwa wałki a nie jeden jak narysowałeś. Taka przekładnia się nie obróci.
Nie do końca wiem co masz zrobić, czy twoim zadaniem jest narysowanie dwóch przekładni(zwalniającej i przyspieszającej) czy jednej, która zwalnia jeden wałek i przyśiesza drugi.
Moim zdaniem odpowiedz masz na rysunku, musisz go tylko przeanalizować.
Zanim zaczniesz pytać zrób poprawny rysunek, oznacz na nim wałki a dla kół przyjmij średnice D i d.
Nie do końca wiem co masz zrobić, czy twoim zadaniem jest narysowanie dwóch przekładni(zwalniającej i przyspieszającej) czy jednej, która zwalnia jeden wałek i przyśiesza drugi.
Moim zdaniem odpowiedz masz na rysunku, musisz go tylko przeanalizować.
Zanim zaczniesz pytać zrób poprawny rysunek, oznacz na nim wałki a dla kół przyjmij średnice D i d.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 21:24 przez rradek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2014, 11:30
- Lokalizacja: Poznań/Włocławek
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 97
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:45
- Lokalizacja: Oława
Teraz jest Ok. Jeśli na górze po lewej masz wejście a po prawej na górze wyjście twoja przekładnia jest multiplikująca. Jeśli dla tego schematu zrobisz lustrzane odbicie w bok będziesz miał redukującą.
Drugi przykład przedstawia reduktor ale jeśli zrobisz lustro będzie multiplikował.
Drugi przykład przedstawia reduktor ale jeśli zrobisz lustro będzie multiplikował.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 21:51 przez rradek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2014, 11:30
- Lokalizacja: Poznań/Włocławek
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 97
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:45
- Lokalizacja: Oława
Schemat a) przedstawia przekładnię przyśpieszającą ale jednostopniową(tylko jedno przełożenie, jedna para kół). W punkcie b) idąc od wałka napędzanego przechodzisz przez pierwszą parę kół(pierwszy stopień) a póżniej przez drugą parę kół(drugi stopień przełożenia). Podobnie w przypadku drugiego schematu w b). To czy przekładnię masz multiplikującą czy redukującą zależy od kolejnych przełożeń czyli stosunku średnic kół, prędkości obrotowych lub liczby zębów kół na poszczególnych stopniach.
Schemat który przedstawiłeś nie wniósł nic znaczącego, dorysowałeś tylko korpus dzięki któremu łożyska wałów nie wiszą w powietrzu .
Schemat który przedstawiłeś nie wniósł nic znaczącego, dorysowałeś tylko korpus dzięki któremu łożyska wałów nie wiszą w powietrzu .
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2014, 11:30
- Lokalizacja: Poznań/Włocławek