#2
Post
napisał: brandnew » 13 sie 2021, 07:41
Nie odpowiem na pierwszą część pytania bo nie znam odpowiedzi.
Jeśli chodzi o drugą część pytania, to odpowiedź jest prostsza. Jeśli nie masz instrukcji jakie koła zmianowe dobrać do zrób to na piechotę. Ze zdjęć wynika, że śruba pociągowa jest napędzana przez wrzeciono za pośrednictwem dwustopniowej przekładni zębatej. Przyjmując, że kolejne koła zębate od strony wrzeciona do śruby pociągowej mają z1, z2, z3, z4 zębów, to prędkość obrotowa śruby pociągowej wyniesie: ns = nw * z1/z2 * z3/z4. Teraz ten iloczyn mnożysz przez skok śruby pociągowej i dostajesz posuw na obrót wrzeciona równy skokowi śruby.
Przykładowo: z1=40, z2=200, z3=30, z4=240, p=2 mm, nw=1 obrót
skok gwintu pg = 1 * 40/200 * 30/240 * 2 = 0,5 mm