Prośba o pomoc w wyborze tokarki i jej eksploatacji
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Już pisałem powyżej, że z odboczką też natniesz gwint. Bardziej nadaje się do gwintów czy rowków o dużym skoku. Czasem też trzeba takie nacinać. Gdy tworzyłem tabelki to też na początku odboczkę uwzględniałem, ale później dałem sobie spokój. Gdy zostaną opanowane podstawowe skoki gwintów to można do tego wrócić.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 lis 2011, 22:34
- Lokalizacja: łask
Witam
Tak jak pisałem dziś jeszcze raz rozkręciłem tokarkę ale bardziej szczegółowo i z latarką w dłoni liczyłem zęby i doliczyłem się
tryb którego nie podałem na początku ma 24 zęby ...kolego BYDGOST twoje przypuszczenia były prawidłowe
A co do przypuszczeń że coś pomieszałem z tą nawrotnicą też się sprawdziły podałem złą liczbę zębów odkryłem że jest tam tryb który ma 32 zęby a nawrotnica ma 3 tryby który każdy z osobna ma 17 zębów .
Więc podczas załączania śruby pociągowej tryb 32 współpracuje z jednym trybem 17 lub przy zmianie kierunku z dwoma 17
wrzucam fotki i rysunki jak by coś było nie jasne
schowany tryb



Kolego PIOTEREK obiecane zdjęcia śrubki od koła mam nadzieje że widać zasadę jej działania

mam nadzieje że już nie będzie żadnych niespodzianek i znalazłem wszystkie tryby i trybiki
nawet rozebrałem skrzynkę suportową i tam policzyłem wszystko
wyrzeźbię jakiś schemat i też wrzucę
Tak jak pisałem dziś jeszcze raz rozkręciłem tokarkę ale bardziej szczegółowo i z latarką w dłoni liczyłem zęby i doliczyłem się
tryb którego nie podałem na początku ma 24 zęby ...kolego BYDGOST twoje przypuszczenia były prawidłowe

A co do przypuszczeń że coś pomieszałem z tą nawrotnicą też się sprawdziły podałem złą liczbę zębów odkryłem że jest tam tryb który ma 32 zęby a nawrotnica ma 3 tryby który każdy z osobna ma 17 zębów .
Więc podczas załączania śruby pociągowej tryb 32 współpracuje z jednym trybem 17 lub przy zmianie kierunku z dwoma 17
wrzucam fotki i rysunki jak by coś było nie jasne
schowany tryb



Kolego PIOTEREK obiecane zdjęcia śrubki od koła mam nadzieje że widać zasadę jej działania

mam nadzieje że już nie będzie żadnych niespodzianek i znalazłem wszystkie tryby i trybiki

nawet rozebrałem skrzynkę suportową i tam policzyłem wszystko
wyrzeźbię jakiś schemat i też wrzucę
Pozdrawiam Marek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Teraz to już bez zaglądania do tabelek sprawa jest zupełnie prosta. W gitarę zakładasz przełożenia, które podałem TU a pozostałe przełożenia ustawiasz na 1:1 czyli koła w trójce przesuwnej 39:39 i to nowo znalezione koło 24:24 i masz gotowe. Ten kto projektował tę tokarkę wiedział co robi.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 lis 2011, 22:34
- Lokalizacja: łask
dodaje prosty schemat kinetyczny mechanizmu posuwowego o którym wspominałeś Pioterek jeżeli jeszcze czegoś brak to pytaj



I prośba do was Koledzy jeżeli teraz już jest z Trybami w porządku mogę liczyć na pomoc w postaci Czytelnej Tabelki i które koła zmianowe gdzie używać
wiem że to może dla niektórych prościzna i naturalna sprawa ale ja dopiero zaczynam przygodę z gwintami i co niektóre pojęcia nie są jeszcze mi znane i tak naturalne jak dla już doświadczonych kolegów forumowiczów



I prośba do was Koledzy jeżeli teraz już jest z Trybami w porządku mogę liczyć na pomoc w postaci Czytelnej Tabelki i które koła zmianowe gdzie używać
wiem że to może dla niektórych prościzna i naturalna sprawa ale ja dopiero zaczynam przygodę z gwintami i co niektóre pojęcia nie są jeszcze mi znane i tak naturalne jak dla już doświadczonych kolegów forumowiczów
Pozdrawiam Marek
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 lis 2011, 22:34
- Lokalizacja: łask
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Liczyłem posuwy poprzeczne, ale coś musiałem sknocić tak małe wyszły, więc się wstrzymam z wysłaniem.
Do posuwów z wałka jest niezbędne podanie modułu listwy zębatej więc proszę. Tak jak pomiar śruby pociągowej, ale na maksymalnie długim odcinku. Dla pewności proszę jeszcze średnicę koła zębatego które z tą listwą współpracuje (16z)
Te 6zwoi na cal jest na tym wałku-(gwintowanej rurce) współpracującym z mosiężnym kołem ślimakowym, tak?
Może chyba wiem co jest źle, to schematyczne rysunki suportu i przekładni zresztą też. Sugerowałem się nimi a może są złe. Nawet BYDGOST się nimi sugerował i zaczął pisać coś o zmianie skoku gwintu przy włączonej ODBOCZCE. Musisz na bieżąco komentować wpisy aby była sprawa jasna a mylne informacje wywalać!
Teraz dla ścisłości:
wałek pociągowy jest do ciągnięcia posuwu -tak - jest
na śrubie pociągowej jest rowek? -nie ma.
Czy w skrzynce posuwów jest przekładnia stożkowa? - Nie ma jest za to ślimakowa.
Czy są w niej jakieś przełączniki albo biegi? - włączenie nakrętki dzielonej - jest
A coś jeszcze?
- uwzględnić to na nowym prawidłowym schemacie.
I jak jest z tą ODBOCZKĄ ?
Na razie tyle.
Do posuwów z wałka jest niezbędne podanie modułu listwy zębatej więc proszę. Tak jak pomiar śruby pociągowej, ale na maksymalnie długim odcinku. Dla pewności proszę jeszcze średnicę koła zębatego które z tą listwą współpracuje (16z)
Te 6zwoi na cal jest na tym wałku-(gwintowanej rurce) współpracującym z mosiężnym kołem ślimakowym, tak?
Może chyba wiem co jest źle, to schematyczne rysunki suportu i przekładni zresztą też. Sugerowałem się nimi a może są złe. Nawet BYDGOST się nimi sugerował i zaczął pisać coś o zmianie skoku gwintu przy włączonej ODBOCZCE. Musisz na bieżąco komentować wpisy aby była sprawa jasna a mylne informacje wywalać!
Teraz dla ścisłości:
wałek pociągowy jest do ciągnięcia posuwu -tak - jest
na śrubie pociągowej jest rowek? -nie ma.
Czy w skrzynce posuwów jest przekładnia stożkowa? - Nie ma jest za to ślimakowa.
Czy są w niej jakieś przełączniki albo biegi? - włączenie nakrętki dzielonej - jest
A coś jeszcze?
- uwzględnić to na nowym prawidłowym schemacie.
I jak jest z tą ODBOCZKĄ ?
Na razie tyle.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 03:25 przez pioterek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 lis 2011, 22:34
- Lokalizacja: łask