Tak, tylko łożysko 164 wchodzi na stożek dotąd aż napotka opór w postaci dwudzielnego pierścienia 161, przez zeszlifowanie którego można sprawić że łożysko wejdzie dalej na stożek rozprężając się, przez co zmniejszy się nieco luz promieniowy na tym łożysku. A nakrętka 159 w zasadzie tylko ma trzymać ten pierścień na miejscu. Więc raczej to nie ona jest do ustalenia łożyska , tylko pierścień 161. Takie rozwiązanie jest też w TUD -zresztą również wrocławskich tokarkach.RomanJ4 pisze: jest to nakrętka do regulacji/ustalania łożyska głównego, które go luz reguluje się w dużym uproszczeniu tak:
- luzujemy nakrętkę 159,
- dokręcając nakrętkę 141 wyciągamy wrzeciono do tyłu, przez co tuleja 149 zapierając się poprzez swoje łożysko oporowe o gniazdo korpusu, i nie mogąc się przesuwać razem z wrzecionem wciska nam łożysko 164 na lekki stożek wrzeciona w tym miejscu jego kasując luz promieniowy.
- po wyregulowaniu luzu należy nakrętkę 159 dokręcić, ustalając łożysko 164 na stożku wrzeciona.
W tym skanie z DTR wyżej jest zresztą wzmianka o regulacji luzu promieniowego łożyska przez szlifowanie tego pierścienia.