TPC 40 7kw małe zabezpieczenia co robić ?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
No to przykra sprawa, tyle pary poszło w gwizdek. Ale teraz to się zastanawiam jaki by silnik kupić i o ile będzie to jeden z tych co podałem wyżej to może być bez kołnierza, gdyż kołnierz jest przy tym 7kW i można go zamienić. Silniki które mają w symbolu "K" na czwartej pozycji to silniki kołnierzowe, a pierwsza literka to symbol ich wielkości więc te z piątką w symbolu mają taki sam rozmiar pokryw. Jeśli będzie to silnik mniejszy to trzeba brać z kołnierzem i dorobić elememty dopasowujące. W przeciwnym razie by trzeba dorobić nową pokrywę. Zostanie jeszcze problem z mniejszą ośką do której trzeba zrobić tulejkę lub nowy element sprzęgła.
Tagi:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 1911
- Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
- Lokalizacja: Toruń
Średnica ośki - 38mm
Wysokość ośki - 90mm
Średnica kołnierza - 300mm
Średnica pokrywy od strony silnika - 265mm
Rozstaw śrub pokrywy (od ucha do ucha) - 245mm
Rozstaw śrub kołnierza na przeciw siebie - 260mm (drugie 265mm)
Silnik : Wernigerode
Typ - DMK 6/4 RA
NR - 63/02086
1450 obr/min
Tak się to przedstawia. Jakbym znalazł jakiś 5,5 i przełożyć kołnierz pełno jest silników 5,5 od bąków ale to zapewne nie to.

Wysokość ośki - 90mm
Średnica kołnierza - 300mm
Średnica pokrywy od strony silnika - 265mm
Rozstaw śrub pokrywy (od ucha do ucha) - 245mm
Rozstaw śrub kołnierza na przeciw siebie - 260mm (drugie 265mm)
Silnik : Wernigerode
Typ - DMK 6/4 RA
NR - 63/02086
1450 obr/min
Tak się to przedstawia. Jakbym znalazł jakiś 5,5 i przełożyć kołnierz pełno jest silników 5,5 od bąków ale to zapewne nie to.

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Tu jest do pobrania plik z wymiarami montażowymi silników
http://e-silniki.eu/209,silnik-elektryc ... 4-ie2.html
Tu też dość obszerny katalog i w nim istotne wymiary kołnierza (M, N, P, R, S, T) i wałka (D, E, F, G) jakie trzeba mieć na uwadze. Jest to na środku str. 19. Podane wymiary to, nie wiem czy dobrze, ale się tylko domyślam, że to D=38, E=90, M=245, P=300, brak jest F, G, N, R, S, T, a co to jest te 260 - 265 to nie wiem.
Pobierz "Trójfazowe asynchroniczne silniki elektryczne.pdf 6,79MB"
http://chomikuj.pl/jorgus7/Dokumenty/Ka ... ktrycznych
ak47
Jaki może być koszt dopasowania silnika? Może warto by sprowadzić silnik dopasowany z daleka i się potargować o cenę, a wyjdzie na to samo albo taniej niż z silnikiem niedopasowanym i kosztami przerabiania?
http://e-silniki.eu/209,silnik-elektryc ... 4-ie2.html
Tu też dość obszerny katalog i w nim istotne wymiary kołnierza (M, N, P, R, S, T) i wałka (D, E, F, G) jakie trzeba mieć na uwadze. Jest to na środku str. 19. Podane wymiary to, nie wiem czy dobrze, ale się tylko domyślam, że to D=38, E=90, M=245, P=300, brak jest F, G, N, R, S, T, a co to jest te 260 - 265 to nie wiem.
Pobierz "Trójfazowe asynchroniczne silniki elektryczne.pdf 6,79MB"
http://chomikuj.pl/jorgus7/Dokumenty/Ka ... ktrycznych
ak47
Jaki może być koszt dopasowania silnika? Może warto by sprowadzić silnik dopasowany z daleka i się potargować o cenę, a wyjdzie na to samo albo taniej niż z silnikiem niedopasowanym i kosztami przerabiania?