
Co to za tokarka
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 26
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 mar 2013, 14:27
- Lokalizacja: Elbląg
podpowiedzcie, bo poczytałem troche w dziale obróbka metali a konkretnie żeliwa a konkretniej tarcz hamulcowych. na próbe wziołem starą tarcze hamulcową i chciałbym ją przetoczyć. Piszą niektórzy że raz na mokro raz na sucho, nożem z węglików spiekanych i małe obroty. Taką tarcze nożem z węglików spiekanych na sucho i małe obroty można przetoczyć ?
drugie pytanie to czy można założyć uchwyt np 160 zamiast 110 (zakładam że będzie trzeba zmienić tarcze do uchwytu)?
trzecie pytanie: czy można obliczyć obroty znając obroty silnika i średnice kół pasowych?
drugie pytanie to czy można założyć uchwyt np 160 zamiast 110 (zakładam że będzie trzeba zmienić tarcze do uchwytu)?
trzecie pytanie: czy można obliczyć obroty znając obroty silnika i średnice kół pasowych?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Dobre rozwiązanie do małych tokarek , wady ? Tylko 3 biegi , bardzo by było utrudnione dorobienie kół do silnika i jego ciągłe przestawianie . W dużych tokarkach problematyczne przytwierdzenie ciężkiego silnika a starsze tokarki są na dole dużo szersze niż szerokość łoża i tam w 99% zakłada się silniki w połowie wysokości między "ziemią" a początkiem łoża , wieczorem wyślę fotkę mojego rozwiązania , nie to że jakieś idealnepioterek pisze:Ja bym zrobił to zupełnie inaczej. Lepszy dostęp do pasków, nie zajmuje miejsca z tyłu i dzięki temu też w pomieszczeniu. Co sądzicie? Ma to wady?

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam