tuc 40 gwintowanie
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lip 2014, 20:38
- Lokalizacja: Bielsko biała
tuc 40 gwintowanie
witam mam problem. posiadam tokarkę tuc 40 i przy ustawianiu parametrów pod gwintowanie na 1:1 robi lewy gwint co jest powodem? jak to zmienić? aby gwint był prawy
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 mar 2015, 21:29
- Lokalizacja: Chełmża
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 mar 2015, 21:29
- Lokalizacja: Chełmża
Nawrotnica. Ale kolega nie pisał o kierunku noża. Myśle że koło zębate zazębia się nie z tej strony na której powinno być. Koło pośrednie na przstawnym wałku który zazębia koło od śruby pociągowej z kołem od napędu.
[ Dodano: 2015-12-09, 20:47 ]
Chociaż przy trzech kołach kierunek śruby będzie taki san. Czyli błąd musi być tak jak kolega wyżej napisał
[ Dodano: 2015-12-09, 20:51 ]
Zasugerowałem się tym co mam w garażu:) Taki bajer jak nawrotbica u mbie nie istnieje.
[ Dodano: 2015-12-09, 20:52 ]
Zasugerowałem się tym co mam w garażu:) Taki bajer jak nawrotnica u mbie nie istnieje.
[ Dodano: 2015-12-09, 20:47 ]
Chociaż przy trzech kołach kierunek śruby będzie taki san. Czyli błąd musi być tak jak kolega wyżej napisał
[ Dodano: 2015-12-09, 20:51 ]
Zasugerowałem się tym co mam w garażu:) Taki bajer jak nawrotbica u mbie nie istnieje.
[ Dodano: 2015-12-09, 20:52 ]
Zasugerowałem się tym co mam w garażu:) Taki bajer jak nawrotnica u mbie nie istnieje.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lip 2014, 20:38
- Lokalizacja: Bielsko biała
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1361
- Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Przejrzałem DTR-ke i według tego co tam jest napisane to dźwignia "h" służy do nawrotu śruby do gwintowania lewo-prawo. Znajduje się ona na wrzecienniku po lewej stronie. W sumie to są tak na prawdę dwie dźwignie w jednej bo opis wskazuje że:
g - Rękojeść do włączenia gwintów i posuwów zwykłych 1:1 i zwielokrotnionych 8:1
h - Dźwignia do zmiany kierunku posuwu przy gwintowaniu lewo/prawo

Także trop masz dobry tylko pewnie trzeba mocniej tym pokrętłem zakręcić aby wskoczyło nawracanie. Może dawno tego nikt nie przełączał i zaszło brudem. Miałem podobny numer w TUM-ce że jeden zakres gwintów nie szło za chiny włączyć. Dopiero czujnik udarowy rozruszał mechanizm i działa.
g - Rękojeść do włączenia gwintów i posuwów zwykłych 1:1 i zwielokrotnionych 8:1
h - Dźwignia do zmiany kierunku posuwu przy gwintowaniu lewo/prawo

Także trop masz dobry tylko pewnie trzeba mocniej tym pokrętłem zakręcić aby wskoczyło nawracanie. Może dawno tego nikt nie przełączał i zaszło brudem. Miałem podobny numer w TUM-ce że jeden zakres gwintów nie szło za chiny włączyć. Dopiero czujnik udarowy rozruszał mechanizm i działa.

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lip 2014, 20:38
- Lokalizacja: Bielsko biała
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:35