Niestety nie mam konika od TSA.pioterek pisze:. A nie ma kolega może konika od TSA-16 który troszkę mu nie pasował?
Identyfikacja starej tokarki
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 paź 2016, 08:35
- Lokalizacja: Lubuskie
spoko ale czy włączając lewe obroty odsunąć nuż od materiału?pioterek pisze:W czasie gwintowania nie powinieneś odłączać nakrętki i wycofywać nóż aż powróci na lewych obrotach silnika
https://www.cnc.info.pl/topics66/tokark ... t69101.htm
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Kolego Niewinny, na jakich obrotach gwintowałeś, mam nadzieję że odboczka działa.
Taki spory uchwyt jak i duże koła pasowe maja sporą bezwładność i trzeba biegiem z nożem uciekać i kontra silnikiem w druga strone. Przy tym pas płaski może się ślizgać i nic z tego nie wyjdzie. Warto dorobić jakiś hamulec.
Taki spory uchwyt jak i duże koła pasowe maja sporą bezwładność i trzeba biegiem z nożem uciekać i kontra silnikiem w druga strone. Przy tym pas płaski może się ślizgać i nic z tego nie wyjdzie. Warto dorobić jakiś hamulec.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 paź 2016, 08:35
- Lokalizacja: Lubuskie
Odboczka działa obroty najwolniejsze z możliwych a są naprawdę wolne i tak jak piszesz ciężko jest uciec z nożem. Co do hamulca tez o tym myślałem tylko nie wiem jeszczę jaki może u góry przy tej przekładni zamocowana tarcza chamulcowa z zaciskiem i pedal pod nogą
[ Dodano: 2016-10-25, 22:07 ]
Silnik który to napędza ma 2,2 kw i 720 obrotow
[ Dodano: 2016-10-25, 22:07 ]
Silnik który to napędza ma 2,2 kw i 720 obrotow
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
W razie konieczności można też gwintować otwierając nakrętkę śruby pociągowej. Trzeba wtedy zrobić znaki: miejsce startu suportu z zamkniętą nakrętką, położenie wrzeciona względem wrzeciennika i położenie śruby pociągowej względem jej mocowania. Potem cofamy suport do pozycji startu a nakrętkę zamykamy gdy zrobione znaki się pokryją.
Na pocieszenie, gdy będziesz robił gwinty calowe z szeregu 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32 itd. zw./cal możesz otwierać i zamykać nakrętkę kiedy Ci pasuje i zawsze nóż trafi gdzie trzeba.
Na pocieszenie, gdy będziesz robił gwinty calowe z szeregu 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32 itd. zw./cal możesz otwierać i zamykać nakrętkę kiedy Ci pasuje i zawsze nóż trafi gdzie trzeba.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Nawrotnica służy do zmiany kierunku przesuwu suportu, czyli przy nie zmienianiu kierunku obrotów wrzeciona możesz toczyć albo od prawej do lewej albo odwrotnie. Nawrotnicy nie wolno przełączać w czasie pracy wrzeciona, ponieważ wcześniej czy później posypią się zęby kół.
Jeżeli toczysz małe przedmioty to pomyśl o mniejszym uchwycie, wtedy łatwiej będzie zahamować wrzeciono.
W sytuacji gwintowania gdy się nie wyrabiasz z ucieczką noża i zatrzymaniem wrzeciona tylko metoda z rozłączaniem zamka plus znaki.
Jeżeli toczysz małe przedmioty to pomyśl o mniejszym uchwycie, wtedy łatwiej będzie zahamować wrzeciono.
W sytuacji gwintowania gdy się nie wyrabiasz z ucieczką noża i zatrzymaniem wrzeciona tylko metoda z rozłączaniem zamka plus znaki.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Najpierw sprawdź, czy uzyskujesz odpowiednie skoki gwintów. Weź kawałek wałka z tworzywa i zrób jeden przejazd nożem. Najprościej jest " na zewnątrz", czyli w prawo, nie ma problemu z hamowaniem ("pełne" gwinty też tak jest robić łatwiej). Tak zrobiona jedna nitka gwintu, tylko lekko nacięta, pozwala sprawdzić grzebieniem skok gwintu i dopiero, jak będziesz pewny skoku, próbuj wytoczyć "pełny" gwint, na początek też polecam miękkie tworzywo.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ