TUD 50
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
- Lokalizacja: Końskie
TUD 50
Witam,
*chciałbym w tej maszynie zastosować napęd suportu (z przystawkami do wiercenia) ze śruby kulowej i silnika serwo- pytanie jakiego: śruba ok 40 mm?, skok jaki? - , wiercenie otworów do 35 mm średnicy, silnik jaki? koło 7 A? 220 V AC?
*mam tutaj jakiś dwubiegowy silnik napędu głównego 7 kW- czy nie za duży do takiego wiercenia? - zamierzam wymontować skrzynie biegów i napęd przenieść bezpośrednio z silnika na wrzeciono falownikiem. Czy to dobry pomysł?
ps. jak tu się wstawia zdjęcia...?
ps.1. robią w Pruszkowie szlify łoża jeszcze?
*chciałbym w tej maszynie zastosować napęd suportu (z przystawkami do wiercenia) ze śruby kulowej i silnika serwo- pytanie jakiego: śruba ok 40 mm?, skok jaki? - , wiercenie otworów do 35 mm średnicy, silnik jaki? koło 7 A? 220 V AC?
*mam tutaj jakiś dwubiegowy silnik napędu głównego 7 kW- czy nie za duży do takiego wiercenia? - zamierzam wymontować skrzynie biegów i napęd przenieść bezpośrednio z silnika na wrzeciono falownikiem. Czy to dobry pomysł?
ps. jak tu się wstawia zdjęcia...?
ps.1. robią w Pruszkowie szlify łoża jeszcze?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2016, 20:56 przez kapman, łącznie zmieniany 2 razy.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Pod okienkiem w którym piszesz posta masz niebieskimi literami napis:Kliknij tutaj aby wgrać zdjęcia i wstawić w treść posta. Wystarczy zastosować się do tego polecenia.kapman pisze:jak tu się wstawia zdjęcia...?

Co do tematu, to w maszynie robionej tu na forum mam silnik główny 5.5KW z przełożeniem na wrzeciono 2.5 raza i wiercę tak otwory do fi30 ale szału z zapasem mocy nie ma. Choć jak pamiętam to TUD ma odboczkę na górze chyba więc skrzynia na dole nie jest obowiazkowa.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 lip 2014, 19:48
- Lokalizacja: Końskie
napęd głowny
W sumie to nie wiem jak się mają wrzeciona w tokarkach TUD, tzn. do jakich obrotów pracuje się optymalnie. Dla mnie najbardziej pożądanym zakresem pracy będą obroty od 350 o/min(wiercenie fi 30 mm) do 650 o/min (wierc. od fi 18 mm w dół). Do głowy przychodzi mi taki pomysł, żeby zastosować silnik 5.5 kW, 960 o/min lub 1360, z falownikiem który to wyhamuje..
z kołem pasowym które zmniejszy obroty 2 razy. Wtedy teoretycznie przy 480 o/min wrzeciona silnik będzie miał pełny moment. Tylko czy szerszy silnik 960 o/min mi wejdzie do tej dziury po skrzyni żeby paski nie kolidowały z obudową. I czy małe koło pasowe przeniesie cały moment- z tego co wiem to i na to trzeba zwrócić uwagę.
IMPULS3 jak 2.5 raza? Zmniejszone obroty tak?;) Ile o/min ma silnik? Na jakim posuwie i obrotach wiercisz fi 30 mm? Teraz wiercę na rewolwerówce RVM63, tylko że silnik 3 kW, obr 315, posuw 0.15 mm/obr. Pod koniec 10 cm otworu, jak źle naostrzone wiertło! i wióry nie wychodzą to czuć spadek mocy, a tak to jest ok.
Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się wartość momentu silnika pracującego na 70 % obrotów (zredukowanych falownikiem)?


IMPULS3 jak 2.5 raza? Zmniejszone obroty tak?;) Ile o/min ma silnik? Na jakim posuwie i obrotach wiercisz fi 30 mm? Teraz wiercę na rewolwerówce RVM63, tylko że silnik 3 kW, obr 315, posuw 0.15 mm/obr. Pod koniec 10 cm otworu, jak źle naostrzone wiertło! i wióry nie wychodzą to czuć spadek mocy, a tak to jest ok.
Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się wartość momentu silnika pracującego na 70 % obrotów (zredukowanych falownikiem)?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Re: napęd głowny
Moment może być stały. (czyli taki sam jak przy prędkości nominalnej silnika)Czy ktoś się orientuje jak przedstawia się wartość momentu silnika pracującego na 70 % obrotów (zredukowanych falownikiem)?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa