Planowanie powierzchni-frezarka
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Planowanie powierzchni-frezarka
Może ma ktoś jakiegoś suba albo coś podobnego do planowania powierzchni?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 16281
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Mam coś takiego na symulatorze
Kod: Zaznacz cały
( ------------------------------ )
( KIESZEŃ PROSTOKĄTNA )
( ------------------------------ )
( Kamar )
( Time-stamp: <2012-12-18 12:16> )
( ------------------------------ )
(info: Frezowanie kieszeni prostokątnej )
o<kieszen> sub
#<frez> = #1 (=8 frez)
#<x_pocz> = #2 (=20 X początkowy)
#<x_kon> = #3 (=10 X końcowy )
#<y_pocz> = #4 (=10 Y początkowy)
#<y_kon> = #5 (=190 Y końcowy )
#<glebokosc> = #6 (=-10 głębokość )
#<glebokosc_poczatkowa> = #7 (=0 głębokość poczatkowa )
#<skok> = #8 (=2 skok)
#<predkosc_bok> = #9 (=60 prędkość bok)
#<predkosc_dol> = #10 (=40 prędkość dół)
#<pokrycie> = #11 (=1 zachodzenie w mm )
#<woda> = #12 (=1 Woda: 1 - wł, 0 - wył)
( ------------------------------ )
( ------------------------------ )
#<przyrost> = [#<frez> - #<pokrycie>]
( przeliczam wszystko wg freza - zeby byc zawsze 'w srodku' kieszeni )
o1 if [#<x_pocz> lt #<x_kon>]
#<x_pocz> = [#<x_pocz> + [#<frez> / 2] + 0.2]
#<x_kon> = [#<x_kon> - [#<frez> / 2] - 0.2]
#<wsp_x> = 1
o1 else
#<x_pocz> = [#<x_pocz> - [#<frez> / 2] - 0.2]
#<x_kon> = [#<x_kon> + [#<frez> / 2] + 0.2]
#<wsp_x> = -1
o1 endif
o2 if [#<y_pocz> lt #<y_kon>]
#<y_pocz> = [#<y_pocz> + [#<frez> / 2] + 0.2]
#<y_kon> = [#<y_kon> - [#<frez> / 2] - 0.2]
#<wsp_y> = 1
o2 else
#<y_pocz> = [#<y_pocz> - [#<frez> / 2] - 0.2]
#<y_kon> = [#<y_kon> + [#<frez> / 2] + 0.2]
#<wsp_y> = -1
o2 endif
g17 g21 g61
g0 z5
g0 x#<x_pocz> y#<y_pocz>
m3 s1
o111 if [#<woda> eq 1]
m8
o111 endif
#<akt_glebokosc> = #<glebokosc_poczatkowa> ( aktualna glebokosc )
#<x_akt> = #<x_pocz>
o100 while [#<akt_glebokosc> GT #<glebokosc>]
#<akt_glebokosc> = [#<akt_glebokosc> - #<skok>] ( ustalenie glebokosci )
( jezeli nizej limitu to jade max )
o110 if [#<akt_glebokosc> lt #<glebokosc>]
#<akt_glebokosc> = #<glebokosc>
o110 endif
G0 z[#<akt_glebokosc> + #<skok>]
G1 Z#<akt_glebokosc> F#<predkosc_dol> ( dobieranie poczatkowe )
G1 x#<x_akt>
G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok>
o150 if [#<wsp_x> eq 1]
o120 while [#<x_akt> lt #<x_kon>]
#<x_akt> = [#<x_akt> + #<przyrost>]
o122 if [#<x_akt> gt #<x_kon>]
#<x_akt> = #<x_kon>
o122 endif
G1 x#<x_akt>
G1 y#<y_pocz> f#<predkosc_bok>
#<x_akt> = [#<x_akt> + #<przyrost>]
o124 if [#<x_akt> gt #<x_kon>]
#<x_akt> = #<x_kon>
o124 endif
G1 x#<x_akt>
G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok>
o120 endwhile
o150 else
o120 while [#<x_akt> gt #<x_kon>]
#<x_akt> = [#<x_akt> - #<przyrost>]
o122 if [#<x_akt> lt #<x_kon>]
#<x_akt> = #<x_kon>
o122 endif
G1 x#<x_akt>
G1 y#<y_pocz> f#<predkosc_bok>
#<x_akt> = [#<x_akt> - #<przyrost>]
o124 if [#<x_akt> lt #<x_kon>]
#<x_akt> = #<x_kon>
o124 endif
G1 x#<x_akt>
G1 y#<y_kon> f#<predkosc_bok>
o120 endwhile
o150 endif
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]]
g1 X[#<x_kon> + [0.2 * #<wsp_x>]]
g1 Y[#<y_kon> + [0.2 * #<wsp_y>]]
g1 X[#<x_pocz> - [0.2 * #<wsp_x>]]
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]]
G0 z[#<akt_glebokosc> + #<skok>]
G0 X#<x_pocz> Y#<y_pocz>
#<x_akt> = #<x_pocz>
o100 endwhile
g0 z5
g0 X#<x_pocz> Y#<y_pocz>
g0 Z[#<glebokosc> + 1]
g1 Z#<glebokosc>
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]]
g1 X[#<x_kon> + [0.2 * #<wsp_x>]]
g1 Y[#<y_kon> + [0.2 * #<wsp_y>]]
g1 X[#<x_pocz> - [0.2 * #<wsp_x>]]
g1 Y[#<y_pocz> - [0.2 * #<wsp_y>]]
g0 z10
o<kieszen> endsub
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
kamar pisze:Jak jest cos nowego to się pisze od razu suba i kiedyś się przyda. A pisania tyle samo.
Jak się umie, ja jestem na etapie 1 klasy, czyli zaczynam pisać proste rzeczy, a do subów to jeszcze kawałek..Znacznie lepiej idzie mi przywłaszczanie cudzych.

A tak się zapytam, co najprościej zrobić aby zamienić X na Y w tym NGCGUI, czy trzeba pozanieniać w samym programie X na Y czy mozna szybciej?
Bo najprosciej zamienić wtyczki silniczków, ale do jednej operacji to nie warto.

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 16281
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Raczej się nie da. Można próbować w edytorze zamieniać np. X[ na R[ ; Y[ na X[ i abarot R[ na Y[ ale lepiej se obróć materiał. W paru miejscach są osie bez [ i nie zmieni.IMPULS3 pisze:[ co najprościej zrobić aby zamienić X na Y w tym NGCGUI, czy trzeba pozanieniać w samym programie X na Y czy mozna szybciej?
: