Witam!
Poradziłem sobie z błędem, Rozwiązaniem było zainstalowanie HeeksCad 1.0. W poście poniżej ze zdjęciami opisałem inny problem.
HeeksCNC - Problem z pocketem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
- Lokalizacja: Radom
Witam! Poradziłem sobie z problemem - zainstalowałem wersję HeeksCad 1.0 i wszystko chodzi. teraz inny problem:
Mam specyficzny element i prawie z nim sobie radze, ale pojawia mi sie coś dziwnego. Oto element z free cada:

Ze wszystkim sobię radzę poza tym walcowatym wycięciem - chciałem aby płaski frez sobie wyżarł to w pięciu krokach - i prawie się udało, ale pojawia się takie coś:

Kawałek jest po mojej myśli, a reszta wystaje poza element i jest na dodatek zaokrąglona.
Robiąc przekształcenia zaznaczam wnętrze walca - zamieniam na sketche, ustawiam new surface i robie pocketa - i właśnie taki kwiatek mi wychodzi.... Nie wiem jak go ogarnąć. Pliki wyślę na mail, jeśli będą potrzebne.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2014-08-01, 04:22 ]
Kurde... Udało się.
Po zaznaczeniu sketcha tworzącego walec i wybraniu opcji create area powstawała właśnie jakaś dziwna figura - Już składałem broń, ale pomyślałem, że narysuję kwadrat pod tym walcem i poszło

Mam specyficzny element i prawie z nim sobie radze, ale pojawia mi sie coś dziwnego. Oto element z free cada:

Ze wszystkim sobię radzę poza tym walcowatym wycięciem - chciałem aby płaski frez sobie wyżarł to w pięciu krokach - i prawie się udało, ale pojawia się takie coś:

Kawałek jest po mojej myśli, a reszta wystaje poza element i jest na dodatek zaokrąglona.
Robiąc przekształcenia zaznaczam wnętrze walca - zamieniam na sketche, ustawiam new surface i robie pocketa - i właśnie taki kwiatek mi wychodzi.... Nie wiem jak go ogarnąć. Pliki wyślę na mail, jeśli będą potrzebne.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2014-08-01, 04:22 ]
Kurde... Udało się.
Po zaznaczeniu sketcha tworzącego walec i wybraniu opcji create area powstawała właśnie jakaś dziwna figura - Już składałem broń, ale pomyślałem, że narysuję kwadrat pod tym walcem i poszło


-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 569
- Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
To ta nowa wersja z https://sites.google.com/site/heekscad/ ? Bo wcześniej była tylko długo nie rozwijana wersja chyba 0.22. Zastanawiam się czy ta 1.0 jest warta 10 funtów.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
- Lokalizacja: Radom
Taak tak to ta wersja - jak dla mnie warta 10 funtów. Co prawda wiesza sie czasem i manual jest skąpy ale jak ja sobie poradziłem, a jestem kompletnym laikiem to nie jest tak źle 
Ja muszę mieć tą wersję, bo 0.22 i niżej nie działają mi (problem opisany wcześniej)
Można za darmo sobie potestować - przy generowaniu ścieżki wrzuca link do strony programu, ale ścieżka zostaje stworzona.,



Ja muszę mieć tą wersję, bo 0.22 i niżej nie działają mi (problem opisany wcześniej)
Można za darmo sobie potestować - przy generowaniu ścieżki wrzuca link do strony programu, ale ścieżka zostaje stworzona.,


-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 00:18
- Lokalizacja: Poland
Widzę że kolega ogarną "krzywe powierzchnie" w heeksie. Miałbym w związku z tym prośbę.
Niestety u mnie efekt jest taki jak gdyby heeks nie brał pod uwagę powierzchni i przy tworzeniu ścieżki wszystkie przejścia są poziome do końca. Korzystam z darmowej wersji heeksa i to dopiero moje pierwsze przygody z tym oprogramowaniem. Jak poprawnie utworzyć surface i pokazać heeksowi że pocket ma uwzględnić powierzchnię surface?
(w oknie Pocket Operation nie mam pola Surface tak jak w najnowszej wersji i nie mogę użyć tutoriala ze strony pomocy heeksa
)
Edit.
OK częściowym rozwiązaniem jakie znalazłem (przypadkowo) jest zaznaczenie utworzonego pocketa na drzewie okna Objects i po lewej w oknie Properties znalezienie pozycji surface (o dziwo tam już jest taki parametr). Następnie należy zmienić ten parametr z 0 na 1 i Go!. Przypuszczam że tam można podać coś ala ID surface (które trzeba wcześniej stworzyć). Niestety heeks mi się wieszał jak chciałem dwoma pocketami zrobić dwa ukośne "zbocza" rowka. Frezowanie obu zboczy jednym pocketem nie spowodowało zwiechy ale w końcowych przejazdach pojawiał się jeden kawałek zagłębiony na final depth przy krawędzi, nie wynikający w żaden sposób z rysunku. :/
czy mógłby kolega opisać krok po kroku częśćRobiąc przekształcenia zaznaczam wnętrze walca - zamieniam na sketche, ustawiam new surface i robie pocketa
ustawiam new surface i robie pocketa
Niestety u mnie efekt jest taki jak gdyby heeks nie brał pod uwagę powierzchni i przy tworzeniu ścieżki wszystkie przejścia są poziome do końca. Korzystam z darmowej wersji heeksa i to dopiero moje pierwsze przygody z tym oprogramowaniem. Jak poprawnie utworzyć surface i pokazać heeksowi że pocket ma uwzględnić powierzchnię surface?
(w oknie Pocket Operation nie mam pola Surface tak jak w najnowszej wersji i nie mogę użyć tutoriala ze strony pomocy heeksa

Edit.
OK częściowym rozwiązaniem jakie znalazłem (przypadkowo) jest zaznaczenie utworzonego pocketa na drzewie okna Objects i po lewej w oknie Properties znalezienie pozycji surface (o dziwo tam już jest taki parametr). Następnie należy zmienić ten parametr z 0 na 1 i Go!. Przypuszczam że tam można podać coś ala ID surface (które trzeba wcześniej stworzyć). Niestety heeks mi się wieszał jak chciałem dwoma pocketami zrobić dwa ukośne "zbocza" rowka. Frezowanie obu zboczy jednym pocketem nie spowodowało zwiechy ale w końcowych przejazdach pojawiał się jeden kawałek zagłębiony na final depth przy krawędzi, nie wynikający w żaden sposób z rysunku. :/