AlphaCam 7 5D - Jak pochylać narzędzia?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2005, 18:47
- Lokalizacja: Wlkp.
AlphaCam 7 5D - Jak pochylać narzędzia?
Witam!
Proszę szanownych kolegów o pomoc!
Detal jak w przykładzie z załącznika (w rzucie z góry, podstawa ma większą pow.).
Pytanie brzmi: jak "złapać" boczne powierzchnie i jak używać opcji edytuj kąt narzędzia?
Dodam, że kąt pochylenia nie jest znany - ma wynikać z odległości między krawędziami w rzucie i wysokości materiału.
Oczywiście jestem otwarty na inne sposoby pokonania problemu.
Pozdrawiam.
Roman
Proszę szanownych kolegów o pomoc!
Detal jak w przykładzie z załącznika (w rzucie z góry, podstawa ma większą pow.).
Pytanie brzmi: jak "złapać" boczne powierzchnie i jak używać opcji edytuj kąt narzędzia?
Dodam, że kąt pochylenia nie jest znany - ma wynikać z odległości między krawędziami w rzucie i wysokości materiału.
Oczywiście jestem otwarty na inne sposoby pokonania problemu.
Pozdrawiam.
Roman
- Załączniki
-
- detal.JPG (15.46 KiB) Przejrzano 2484 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2005, 18:47
- Lokalizacja: Wlkp.
Wydaje mi się, że drugie nie obędzie się bez pierwszego. Zatem jednego i drugiego.
Do tej pory radzę sobie tworząc z płaskiego DXF poliliniami powierzchnię 3D, tu dodaje obszar pracy i obrabiam czołem freza. Jednak jest to pracochłonne.
Eksperymentowałem z poleceniem "Edytuj kąt narzędzia" jednak mnogość opcji trochę chyba przerasta moją wiedzę, a mam wrażenie, że odpowiednio użyte mogłoby sprawę bardzo uprościć.
Do tej pory radzę sobie tworząc z płaskiego DXF poliliniami powierzchnię 3D, tu dodaje obszar pracy i obrabiam czołem freza. Jednak jest to pracochłonne.
Eksperymentowałem z poleceniem "Edytuj kąt narzędzia" jednak mnogość opcji trochę chyba przerasta moją wiedzę, a mam wrażenie, że odpowiednio użyte mogłoby sprawę bardzo uprościć.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 mar 2008, 10:22
- Lokalizacja: B-ce
Niekoniecznie. Znasz kąt pochylenia ścianki, średnicę narzędzia i ewentualny promień płytki, możesz więc opisać przyrostowo jedną ściankę (odjazd załóżmy w Y i Z) z powtórzeniami do głębokości i obracać to o 90st. trzy razy do uzyskania bryły.romky pisze:Wydaje mi się, że drugie nie obędzie się bez pierwszego. Zatem jednego i drugiego.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Pewnie metod na rozwiazanie twojego problemu jest kilka . Podam ci rozwiazanie ktore ja bym zastosowal gdybym mial taka potrzebe . Niestety nie posiadamy maszyny 5osiowej i nie zanosi sie zeby taka sie pojawila w najbizszej przyszlosci wiec nie mam mozliwosci sprawdzenia tego w praktyce . Sposob wymaga dopracowania i przecwiczenia ale sadze ze spelni twoje wymagania .
Rysujemy kwadrat ktory bedzie podstawa obszru pracy
"Ustaw obszar pracy" - ustawilem gora Z30 dol Z0
Wlaczamy 3D
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy dolny kwadrat
Rysujemy podstawe
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Rysujemy gore detalu
Jezeli do rysowania podstawy i gory zostala uzyta funkcja prostokat ,rozbijamy
oba kwadraty na pojedyncze kreski . Funkcja "podziel " plus uchwyt "koniec elementu"lub funkcja "rozdziel wszystko .
Wiec
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy dolny kwadrat
Funkcja "rozdziel wszystko" zaznaczamy geometrie podstawy
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Funkcja "rozdziel wszystko" zaznaczamy geometrie gory
"Powierzchnie 3d" funkcja "powierzchnie prostoliniowe(2krz)"- tworzymy 4 powierzchnie pomiedrzy gora a podstawa
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Rusujemy prostokat ktory jest wiekszy od gory detalu i bedzie nasza sciezka
Wybieramy narzedzie
"Obrobka konturow" i robimy obrobke uprzednio narysowanej sciezki .
Funkcja "rzutowanie 3d" wybieramy droge narzedzia na powierzchnie potem wybieramy sposob obrobki ja wybralem glowne 5 osi
ale to zalezy od tego jaka posiadasz maszyne .Czy masz 5osi czy 4osie .
W oknie "rzutowanie 3d" ktore wyswietli sie w nastepnej kolejnosci przy kacie narzedzia wybierasz - "normalnie do powierzchni"
a rzutowanie " wierzcholek ostrza narzedzia "
Po przebrnieciu przez wszystkie okienka zaznaczasz na ekranie sciezke do rzutowania nastepnie powierzchnie gdzie ma to byc zucone .
I gotowe .
Rysujemy kwadrat ktory bedzie podstawa obszru pracy
"Ustaw obszar pracy" - ustawilem gora Z30 dol Z0
Wlaczamy 3D
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy dolny kwadrat
Rysujemy podstawe
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Rysujemy gore detalu
Jezeli do rysowania podstawy i gory zostala uzyta funkcja prostokat ,rozbijamy
oba kwadraty na pojedyncze kreski . Funkcja "podziel " plus uchwyt "koniec elementu"lub funkcja "rozdziel wszystko .
Wiec
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy dolny kwadrat
Funkcja "rozdziel wszystko" zaznaczamy geometrie podstawy
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Funkcja "rozdziel wszystko" zaznaczamy geometrie gory
"Powierzchnie 3d" funkcja "powierzchnie prostoliniowe(2krz)"- tworzymy 4 powierzchnie pomiedrzy gora a podstawa
Warstwa obszaru pracy - zaznaczamy gorny kwadrat
Rusujemy prostokat ktory jest wiekszy od gory detalu i bedzie nasza sciezka
Wybieramy narzedzie
"Obrobka konturow" i robimy obrobke uprzednio narysowanej sciezki .
Funkcja "rzutowanie 3d" wybieramy droge narzedzia na powierzchnie potem wybieramy sposob obrobki ja wybralem glowne 5 osi
ale to zalezy od tego jaka posiadasz maszyne .Czy masz 5osi czy 4osie .
W oknie "rzutowanie 3d" ktore wyswietli sie w nastepnej kolejnosci przy kacie narzedzia wybierasz - "normalnie do powierzchni"
a rzutowanie " wierzcholek ostrza narzedzia "
Po przebrnieciu przez wszystkie okienka zaznaczasz na ekranie sciezke do rzutowania nastepnie powierzchnie gdzie ma to byc zucone .
I gotowe .
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Da sie . Kiedy masz narysowane powierzchnie wtedy w menu "obrobki powierzchniowe 3d " znajdziesz funkcje "obrobka powierzchni bokiem freza " .
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2005, 18:47
- Lokalizacja: Wlkp.
Witam po przerwie.
Powyższa metoda oczywiście działa. Dziękuję.
Jednak powstał nowy problem z obrabianiem powierzchni bokiem freza.
Dla przykładu - jeśli odwrócimy nasz detal (góra jest dołem), ścieżka narzędzia powstaje w detalu zamiast na zewnątrz.
Po kolei:
- Obróbki powierzchniowe 3D
- Jaka: 5-osiowa
- Rodzaj obróbki: Obróbka powierzchni bokiem freza; OK
- Wys. bezpieczna: np.50, Odległość dojscia: np. 30; OK
- W oknie obróbki bokiem zaznaczam: Równolegle do tworzących powierzchni; OK
- Zaznaczam powierzchnię
- "Wskaż punkt najbliżej startu": klik na lewym, dolnym rogu zewnętrznej powierzchni
- "2gi punkt, żeby określić kier. obróbki": klik na prawy, dolny róg.
Powstaje ścieżka ale frez robi dojazd od wnętrza detalu.
Co robię źle?
W załączniku przykładowy obraz problemu. Po lewej prawidłowa ścieżka. w centrum nieprawidłowa.
Pozdrawiam.
Powyższa metoda oczywiście działa. Dziękuję.
Jednak powstał nowy problem z obrabianiem powierzchni bokiem freza.
Dla przykładu - jeśli odwrócimy nasz detal (góra jest dołem), ścieżka narzędzia powstaje w detalu zamiast na zewnątrz.
Po kolei:
- Obróbki powierzchniowe 3D
- Jaka: 5-osiowa
- Rodzaj obróbki: Obróbka powierzchni bokiem freza; OK
- Wys. bezpieczna: np.50, Odległość dojscia: np. 30; OK
- W oknie obróbki bokiem zaznaczam: Równolegle do tworzących powierzchni; OK
- Zaznaczam powierzchnię
- "Wskaż punkt najbliżej startu": klik na lewym, dolnym rogu zewnętrznej powierzchni
- "2gi punkt, żeby określić kier. obróbki": klik na prawy, dolny róg.
Powstaje ścieżka ale frez robi dojazd od wnętrza detalu.

Co robię źle?
W załączniku przykładowy obraz problemu. Po lewej prawidłowa ścieżka. w centrum nieprawidłowa.
Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- strona01.jpg (9.04 KiB) Przejrzano 2361 razy