Wasze forum przeglądam od jakiegoś czasu ale dopiero dzisiaj założyłem konto..
Jako iż to jest mój pierwszy post wypadałoby napisać coś o sobie ;p
Mam 21 lat, mieszkam w centralnym Mazowieckim. Do moich zainteresowań należy motoryzacja, mechanika, komputery, elektronika.
Obecnie pracuję już od lekko ponad roku jako Operator Maszyn Sterowanych Numerycznie - zawód który mnie zainteresował lecz wynikają z tego pewne problemy..
Mianowicie w firmie w której pracuje, Szefostwo nie stara się o rozwój pracowników. Posiadamy kilka działów od ślusarni, wiertarki przez narzędziownię, laser, wykrawarkę wodną ( Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce która kupiła maszynę Bystronica do wykrawania Wodnego ;p ) aż do Galwanizerni ( oczywiście nie wymieniłem wszystkich działów )
Pracuję na sprzęcie Firmy Haas, głównie na frezarkach i to będzie tematem tego postu

W firmie mamy "aż" jednego Technologa / Ustawiacza frezarek + jeden pracownik umie to przestawić z programu na program i obydwaj nie chcą mnie nauczyć co i jak...
Do tej pory czas w pracy spędzałem na wciskaniu zielonego guzika z oczekiwaniem " a nóż widelec trafi się jakieś szkolenie"... Niestety... Za temat postanowiłem sam się wziąć z 1.5 tyg temu, pobieżnie przejrzałem instrukcję obsługi maszyny, na stan dzisiejszy umiem przestawić maszynę z programu na program ( ustawić bazy x, y, z, mierzyć narzędzia oraz wprowadzać korekty długości oraz średnicy oraz dbać o zgodność detalu z rysunkiem ) czyli takie podstawy podstaw...
Posiadam program Nanjing Swansoft CNC Simulator w wersji 6.50 ( myślałem że mi trochę pomoże ale jednak coś mi nie idzie... Chciałbym zaznaczyć że nie szukam płatnych programów z oczywistych powodów )
Znacie może jakieś bezpłatne programy przystosowane do takich rzeczy? + jakiś program emulujący obróbkę napisanego programu?
Mam teraz wolne 3 tygodnie i po za zajęciami codziennymi postanowiłem poświęcić czas właśnie na naukę tego wszystkiego...
Na skróty dla tych którym nie chce się tego wszystkiego czytać