#6
Post
napisał: podrzeźbi » 11 cze 2009, 18:25
Jeżeli chodzi o cliparty czyli rysunki wektorowe to już Corel Draw może zapisać rys. w postaci pliku *.plt lub *.dxf i programy sterujące ploterem jak Mach czy KCAM przerobią Ci to na obrys detalu w g-kodzie. Jeżeli chodzi o modele 3D to najbardziej uniwersalnym plikiem jest *.dxf AutoCADa. 3DStudio Max może przekonwertować swoje modele na ten format. A dalej to już ... dobry jest Mastercam. A dosyć prosty(na początek) jest MeshCAM.
No i jest możliwość w wielu programach zamiany grafiki rastrowej w 3D jak powyższe rysunki. Jednak ciężko jest tu uzyskać precyzję dobierając skalę szarości, którą program później zamienia na głębię frezowania. Zwłaszcza przy łagodnych przejściach kontrastu. W nowym Photo Shopie jest rozbudowana funkcja gradientów, można się pobawić. Ja podejrzewam, że te przykładowe rysunki do konwersji *.bmp na "3D" były w oryginale modelami 3D odpowiednio "oświetlonymi". Próbowałem robić w realu zdjęcia różnych rzeczy manipulując oświetleniem - czołowym i z góry ale efekty były żałosne. Tak więc najpewniejszą metodą jest modelowanie 3D. Do tego trzeba wprawy.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 22:04 przez
podrzeźbi, łącznie zmieniany 2 razy.