Strona 1 z 1

problem - dziwna praca silników, konfiguracja mach3

: 23 wrz 2014, 19:00
autor: Cichy90
Witam serdecznie, mam pewien problem dotyczący pracy silników w mojej maszynce - podczas frezowania okręgu powstają takie jakby ząbki. generowałem g-kod z lazycam, później z artcam i problem nadal występuje. Podejrzewam, że coś sknociłem przy konfiguracji programu. silniki nie pracują płynnie, tylko "skokowo". Pod spodem zamieszczam filmik, na którym słychać o co chodzi. (sterownik to czerwony chińczyk tb6560 3v2) Szukałem informacji na ten temat i nigdzie nie ma rozwiązania mojego problemu, albo po prostu nie umiem go znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc, naprawdę już nie mam pomysłów. (CV feedrate miałem odznaczone)



Ewentualnie czy to nie wina g-kodu? Jeszcze nie jestem zbytnio ogarnięty w tym temacie, ale po współrzędnych widzę, że też to może być to.

Obrazek Uploaded with fotem.pl

: 23 wrz 2014, 20:22
autor: ezbig
Z filmu niewiele wynika, a g-kod wkleja się jako tekst. Mam sobie przepisać ten fragment? (nie chce mi się) Z tego obrazka można wnioskować tylko, że może okręgi masz kanciate (ale jak wspomniałem, nie będę tego przepisywał, żeby się przekonać). Kiedyś jak importowałem rysunek z Corel-a do Lazycam-a to miałem okręgi w formie 6-boków. Musiałem w Corel-u zwiększyć ilość węzłów z jakich się składały łuki i okręgi (im więcej ich dodawałem, tym dokładniejsze wychodziły, bo Lazycam robił odcinki łącząc moje węzły na okręgach i łukach). Jak powiększasz widok okręgu na ekranie, to nie masz przypadkiem wieloboku? Śruby masz chyba metryczne, czyli o niewielkim skoku. Nawet na pełnym kroku schodków nie powinno być widać - wykluczam więc błędne ustawienie podziału kroków.

: 23 wrz 2014, 20:37
autor: Cichy90
Przepraszam, ale nie znam waszych zwyczajów. staram się czegoś nauczyć. Dokładnie tak jak piszesz - sa kanciate okręgi, ale w corelu okrąg jest złożony z czterech węzłów. Podczas rysowania liter dzieje się dokładnie to samo. Każda krzywa jest poszarpana, jakby była zrobiona z połączonych ze sobą prostych odcinków. Okrąg narysowany w artcamie i wyeksportowany jako *.tap wygląda identycznie.

: 23 wrz 2014, 21:34
autor: ezbig
Miałem ten sam problem, tylko w Corel-u (artcam-a nie mam). Zerknij tu https://www.cnc.info.pl/topics52/kolo-w ... 833,10.htm

: 25 wrz 2014, 00:25
autor: Dudi1203
Corel nie nadaje sie do rysowania pod maszyny. Straszny syf w projektach robi.
A artcamie sprobuj użyc postprocesora "g-code arcs". Pod machem działa a kod jest ładniejszy.
Podczas robienia ścieżek w artcamie jest też parametr - tolerancja przy aproksymacji, daj 0,01mm. Im mniejsza wartość dasz tym dokładniejsze odwzorowanie w kodzie, ale dluższy kod.
Foto detalu też mogłoby sporo powiedzieć :???:

: 05 paź 2014, 09:57
autor: pawelkaso
Dodatkowo w machu jest funkcja plasma która w pewnym stopniu wypełni łuki.

: 05 paź 2014, 12:07
autor: ezbig
Dudi1203 pisze:Corel nie nadaje sie do rysowania pod maszyny. Straszny syf w projektach robi.
Zaraz nie nadaje. Syf wynika raczej z winy operatora. W kodzie wychodzić dokładne odwzorowanie pracy, dlatego trzeba rysować z myślą o maszynie, żeby nie jeździła po stole jak szalona.

: 11 paź 2014, 23:12
autor: dziabi3
wykonaj test używając g2 lub g3 albo r i jak ci wtedy wyjdzie kwadratowe koło to winny jest macha.

Jak koło wyjdzie okrągłe to winny g kod