figury w machu

Dyskusje dotyczące programowania G-Code
Awatar użytkownika

Autor tematu
Bolek
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2005, 09:27
Lokalizacja: Kęty

figury w machu

#1

Post napisał: Bolek » 28 lis 2009, 14:10

Witam i nie nie mam sił :) trochę mi się pozapominało, nie za bardzo mogę też znaleść odpowiedni przykład w sieci

Jak zmusić macha aby zrobił mi okrąg w punkcie x10 y15 o średnicy 9mm?
Prosił bym o konkretne kilka linijek, po których mach to wykona i nie strzeli focha :/
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 20:58 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


Tabikgo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 56
Rejestracja: 09 mar 2007, 21:34
Lokalizacja: Zduńska Wola

#2

Post napisał: Tabikgo » 28 lis 2009, 15:24

Witam.
G0 X10. Y19.5
G1 Z-1. F50
G3 X10. Y19.5 I0 J-4.5 F100
G1 Z1.
G0 X0 Y0
Pozdrawiam,
Piotr.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Bolek
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2005, 09:27
Lokalizacja: Kęty

#3

Post napisał: Bolek » 28 lis 2009, 16:06

Dzięki, o to mi chodziło

Mam jeszcze pytanie, co robie źle że generator robi dwa okręgi które nie są w osi. Próbuj analizować to co wypluje, ale ie wszystko jest jasne.

Chce np żeby z X-9.7 Y6 zrobił okrag o średnicy 9mm. Narzędzie ma 3mm średnicy. Dojazd do otworu Z13, potem do 3, a zagłębić ma się na 3mm w materiał.
Da się go zmusić aby zrobił okrag tylko raz? (potem jedzie przeciwbieżnie)

O czym decysuje paramatr CLEARANCE oraz FINAL DEPTH, nie widze żeby zmiana wartości powodowała zmiany w kodzie.
Obrazek

[ Dodano: 2009-11-28, 21:01 ]
Ok, odkryłem magiczne i proste G12/G13

Jest jakiś odpowiednik do robienia kwadratów, prostokątów?


Tabikgo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 56
Rejestracja: 09 mar 2007, 21:34
Lokalizacja: Zduńska Wola

#4

Post napisał: Tabikgo » 28 lis 2009, 21:13

Clearance to wysokość bezpieczna nad materiałem a Final Depth to głębokość końcowa.
A odnośnie prostokątów, niestety nie znam macha :(
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „G-CODE - programowanie”