Witam, w załączniku przesyłam obraz, który pomoże mi wyjaśnić mój problem. Chciałbym zamodelować krzywą, która tocząc się po ściance o długości 212mm w dół przesuwałaby okrąg fi15 w prawo na odległość 150mm jednocześnie okrąg utrzymywałby cały czas jednakową wysokość (30mm). Podejrzewam, że krzywa ta miałaby postać spirali z małym promieniem na początku i stopniowo zwiększającym się w trakcie toczenia. Proszę o pomoc w komentarzach. Dziękuję z góry i pozdrawiam.
https://ibb.co/mtS9xk
[Solidworks] Jak zamodelować krzywą?
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sty 2017, 11:13
- Lokalizacja: gdansk
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sty 2017, 11:13
- Lokalizacja: gdansk
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sty 2017, 11:13
- Lokalizacja: gdansk
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 sie 2015, 18:09
- Lokalizacja: Wwa
Trochę nie mam czasu kombinować ale wydaje mi się że to będzie helisa o początkowej średnicy 30mm a końcowej ok. 150mm. Skok w tym przypadku nie jest ważny. Skok generowałby tylko to jak szybko okrąg o średnicy 15mm przesuwałbym się w prawo więc tutaj nie ma jednoznacznego wzoru oraz krzywej bo jest ich nieskończenie wiele dla tego przypadku.
Co do metody uzyskania tej krzywej to albo przez helis albo może przez nawinięcie takiej linii na stożek.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Co do metody uzyskania tej krzywej to albo przez helis albo może przez nawinięcie takiej linii na stożek.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1280
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
- Lokalizacja: podkarpackie
Opisz dokładnie do czego ci potrzebna ta krzywa.
Opisałem ci algorytm, że jest to okrąg styczny do prostej i bieżni na trójkącie. Punkt styczności na okręgu zmieniającym promień to punk wodzący po krzywej. Oblicz sobie promień okręgu w zależności od współrzędnej X na prostej lub współrzędną w zależności od promienia okręgu.
Jakie dana są wejściowe do algorytmu a jakie chcesz obliczać?
Opisałem ci algorytm, że jest to okrąg styczny do prostej i bieżni na trójkącie. Punkt styczności na okręgu zmieniającym promień to punk wodzący po krzywej. Oblicz sobie promień okręgu w zależności od współrzędnej X na prostej lub współrzędną w zależności od promienia okręgu.
Jakie dana są wejściowe do algorytmu a jakie chcesz obliczać?
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.