"Poszarpana" bryła


Autor tematu
madnuke
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2013, 22:42
Lokalizacja: Warszawa

"Poszarpana" bryła

#1

Post napisał: madnuke » 22 gru 2013, 23:09

Witam!

Czy znacie jakiś sposób na zamodelowanie bryły tak aby wyglądała na zniszczoną?
Chodzi mi o to aby górna powierzchnia kostki była poszarpana, miała nieregularne wgłębienia itp. (trochę jak księżyc).

Albo żeby po prostu nie była gładka tylko chropowata/porowata.

Oczywiście chciałbym to zrobić jak najbardziej automatycznie.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to zabawa z szykiem ale ciężko będzie uzyskać ciekawy efekt.

Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!



Tagi:

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#2

Post napisał: bildder » 23 gru 2013, 09:00

Swobodne formowanie, a jeżeli wgłębienia mają być ostre, to najlepiej odcisnąć w obiekcie inne nieregularne obiekty.

Można też podczas renderowania, dodać chropowatość z pliku, tzn. na bazie odcieni czarno białych uzyskuje się mapę wypukłości zależnych od odcieni.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solidworks”