Oto tłumaczeni (wolne

)
W przypadku kolizji:
a) Kolizja podczas obrotu tarczy narzędziowej
Jeśli uderzenie przy kolizji jest bardzo mocne, np. podczas obrotu (tarczy) w obracający się uchwyt tokarski, pękaję trzy kołki osiowe 20 w kołach planetarnych. W niekorzystnych przypadkach, łamią się zęby przekładni planetarnej. Inne części mogą wówczas również zostać uszkodzone.
Jedno lub więcej takich uszkodzeń ujawniają się przez zwiększony luz podczas obrotu tarczy narzędziowej w stanie niezaryglowanym. Głowica nie rygluje się, względnie chodzi brdzo ciężko. Pomoc poprzez wymianę uszkodzonych części przez serwisanta ( Demontaż Tarcz Glowic rewolwerowych – zobacz rozdzial 10, arkusz 11)
b) Kolizja w stanie zaryglowanym głowicy
podczas przeciążenia głowicy rewolwerowej, siła może być tak duża, że sprężyny talerzowe 51 mogą, na skutek oddziaływania zębatki Hith’a na blok, zostać ściśnięte. Podczas kolizji z obracającym się uchwytem pojedyncze części głowicy mogą się przestawić względem siebie w miejscach połączenia. Mogą to być w zasadzie następujące elementy:
- Zewnętrzna tarcza 4 w stosunku do obudowy 1, jak również obudowa 1 w stosunku do suportu
Jeden lub wiele błędów ujawniają się poprzez odchyłkę środka narzędzia do osi toczenia.
Pomoc poprzez ustawienie względem siebie (regulację) pojedynczych części z kołkami cylindrycznymi. Sruby dociągać kluczem dynamometrycznym (zobacz rozdział 10, arkusz 12). Po ustawieniu elementów należy kołki cylindryczne wyciągnąć.
Ta zewnętrzna tarcza zapadkowa 4 zostanie wyregulowana gdy:
W tarczy 3 należy wykręcić trzy zaślepki 37, 3 śruby 66 zluzować, odryglowaną głowicę ręcznie dalej obracać, następne 3 śruby 66 zluzować, itd. Gdy wszystkie śruby 66 są już zluzowane, należy tarczę zapadkową 4 za pomocą cylindrycznego kołka pomocniczego przez otwór montażowy ustawić względem obudowy. Następnie dokręcić znowu śruby 66. Kołek cylindryczny z otworu łączącego tarczę 4 i obudowę 1 znowu wyciągnąć. Wkręcić spowrotem zaślepki 37
Przy niekorzystnym zadziałaniu siły, uchwyty narzędzia lub oprawki w tarczy narzędziowej mogą zostać zdeformowane lub uszkodzone. Wtedy muszą zostać wymienione
Sprobuj sobie przypomniec czy i jaki rodzaj kolizji ( tzn podczas obrotu tarczy czy w stanie zaryglowanym) mogl wystapic, wtedy bedzie latwiej zidentyfikowac problem.