Strona 1 z 2

SAUTER głowica rewolwerowa

: 19 kwie 2009, 11:20
autor: maly_66
Potrzebna instrukcja obsługi do głowicy 12-to pozycyjnej w języku polskim.
Typ
głowicy: 0.5.480.220
Z góry dziękuję .

: 19 kwie 2009, 13:47
autor: gelo
NIMA TAKIEJ.........
Ale moge ci podeslac po nemecku lub engliesku...:)

: 19 kwie 2009, 15:44
autor: CNCRob
jaki masz problem z ta glowica?

: 19 kwie 2009, 15:52
autor: maly_66
Dla kolegi Gelo - dzieki , ale ja tez mam instrukcje po niemiecku, potrzebuje po polsku.

Draco, tutaj znajduje sie link, do innego tematu w którym opisałem jaki mam problem:


https://www.cnc.info.pl/topics38/zawies ... t13501.htm

: 19 kwie 2009, 18:35
autor: gelo
No przestan, z tej calej instrukcji potrzebujesz tylko kilka rozdzialow. Powiedz ktore strony potrzebujesz to ci przetlumacze....

: 19 kwie 2009, 21:56
autor: maly_66
Najbardziej chodzi mi o stronę 20 , zaczyna się od :
Massnahmen im Kollisionsfalle.
Jeśli coś się nie zgadza bo masz inną instrukcję to odpisz .

: 20 kwie 2009, 20:10
autor: gelo
No nie moge sie doszukac....
Pusc skany

: 22 kwie 2009, 02:01
autor: maly_66
skan:



: 22 kwie 2009, 08:11
autor: gelo
Oto tłumaczeni (wolne :))


W przypadku kolizji:
a) Kolizja podczas obrotu tarczy narzędziowej
Jeśli uderzenie przy kolizji jest bardzo mocne, np. podczas obrotu (tarczy) w obracający się uchwyt tokarski, pękaję trzy kołki osiowe 20 w kołach planetarnych. W niekorzystnych przypadkach, łamią się zęby przekładni planetarnej. Inne części mogą wówczas również zostać uszkodzone.
Jedno lub więcej takich uszkodzeń ujawniają się przez zwiększony luz podczas obrotu tarczy narzędziowej w stanie niezaryglowanym. Głowica nie rygluje się, względnie chodzi brdzo ciężko. Pomoc poprzez wymianę uszkodzonych części przez serwisanta ( Demontaż Tarcz Glowic rewolwerowych – zobacz rozdzial 10, arkusz 11)

b) Kolizja w stanie zaryglowanym głowicy
podczas przeciążenia głowicy rewolwerowej, siła może być tak duża, że sprężyny talerzowe 51 mogą, na skutek oddziaływania zębatki Hith’a na blok, zostać ściśnięte. Podczas kolizji z obracającym się uchwytem pojedyncze części głowicy mogą się przestawić względem siebie w miejscach połączenia. Mogą to być w zasadzie następujące elementy:
- Zewnętrzna tarcza 4 w stosunku do obudowy 1, jak również obudowa 1 w stosunku do suportu
Jeden lub wiele błędów ujawniają się poprzez odchyłkę środka narzędzia do osi toczenia.

Pomoc poprzez ustawienie względem siebie (regulację) pojedynczych części z kołkami cylindrycznymi. Sruby dociągać kluczem dynamometrycznym (zobacz rozdział 10, arkusz 12). Po ustawieniu elementów należy kołki cylindryczne wyciągnąć.
Ta zewnętrzna tarcza zapadkowa 4 zostanie wyregulowana gdy:
W tarczy 3 należy wykręcić trzy zaślepki 37, 3 śruby 66 zluzować, odryglowaną głowicę ręcznie dalej obracać, następne 3 śruby 66 zluzować, itd. Gdy wszystkie śruby 66 są już zluzowane, należy tarczę zapadkową 4 za pomocą cylindrycznego kołka pomocniczego przez otwór montażowy ustawić względem obudowy. Następnie dokręcić znowu śruby 66. Kołek cylindryczny z otworu łączącego tarczę 4 i obudowę 1 znowu wyciągnąć. Wkręcić spowrotem zaślepki 37
Przy niekorzystnym zadziałaniu siły, uchwyty narzędzia lub oprawki w tarczy narzędziowej mogą zostać zdeformowane lub uszkodzone. Wtedy muszą zostać wymienione


Sprobuj sobie przypomniec czy i jaki rodzaj kolizji ( tzn podczas obrotu tarczy czy w stanie zaryglowanym) mogl wystapic, wtedy bedzie latwiej zidentyfikowac problem.

: 22 kwie 2009, 22:49
autor: maly_66
Wielkie dzięki za tłumaczenie