Ramię robota (manipulator) - praca dyplomowa

Awatar użytkownika

Autor tematu
nelik1987
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 196
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ramię robota (manipulator) - praca dyplomowa

#1

Post napisał: nelik1987 » 27 lut 2009, 12:59

Witam, jestem studentem 3 roku Politechniki Gdańskiej wydziały elektrotechniki i automatyki

Jako pracę dyplomową wybrałem: zbudowanie, uruchomienie i oprogramowanie mechanicznego ramienia robota w oparciu o silniki krokowe.

Promotor dał mi właściwie wolną rękę w kwestii konstrukcji, na tym semestrze tj. do czerwca 2009 mam wykonać konstrukcję mechaniczną wraz z zamontowaniem silników a sterowaniem i programowaniem zajmę się w przyszłym semestrze.

Największy problem jak na razie to dobranie wymiarów ramienia jak i dobór silników i przełożeń.

Zaprojektowałem wstępnie chwytak do mojego ramienia w którym ruch obrotowy silnika krokowego który mam zamiar zastosować przełożony jest przez ślimak na 2 ślimacznice z którymi zespolone mają być 2 chwytaki

projekty w PDF

szukałem dość dużo małych kół zębatych i przekładni ale jedyne co znalazłem to www.zebatki.com.pl formy Wobit, niestety są tam jedynie przekładnie zębate plastykowe których nie da się pewnie zamocować na wale (jedynie na wcisk) do chwytaka to wystarczy bo siły będą małe ale już do poruszania ramion wątpie żeby wystarczyły bo zębatki będą się ślizgać na wałach co nie pozwoli sterować robotem

Dodam jeszcze że ramie nie ba być zbyt duże ponieważ po pierwsze mam ograniczone fundusze na projekt = 2000zł, a po drugie ramie ma się mieścić na stole bo będzie wykorzystywane do nauki sterowania silnikami krokowymi itp.
Załączniki
wstpnyprojektchwytakadoramieniarobota.zip
(23.9 KiB) Pobrany 769 razy
Ostatnio zmieniony 09 lip 2009, 00:25 przez nelik1987, łącznie zmieniany 2 razy.



Tagi:


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2166