Model łodzi na 2 śruby przeciwbieżne
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 30
- Rejestracja: 26 mar 2008, 09:29
- Lokalizacja: Bytom
Model łodzi na 2 śruby przeciwbieżne
Chcę zrobić łódkę z dwoma silnikami, napędzaną dwiema przeciwbieżnymi śrubami.
O ile nie mam problemów ze śrubami i wałami prawoskrętnymi (clockwisie) to mam problem ze śrubami i wałami lewoskrętnymi (anticlockwisie)
Widzę, że można kupić śrubę prawą i odpowiadającą jej śrubę lewą ale mam pytanie, czy śruba lewoskrętna ma też gwint mocujący lewoskrętny?
Bo nigdzie nie mogę doczytać tej informacji.
Wszędzie też widzę tylko wały z gwintem prawoskrętnym. Oczywiście jak przykręcę śrubę lewą do prawego wału to będzie się odkręcała...?
Czy może się mylę.
O ile nie mam problemów ze śrubami i wałami prawoskrętnymi (clockwisie) to mam problem ze śrubami i wałami lewoskrętnymi (anticlockwisie)
Widzę, że można kupić śrubę prawą i odpowiadającą jej śrubę lewą ale mam pytanie, czy śruba lewoskrętna ma też gwint mocujący lewoskrętny?
Bo nigdzie nie mogę doczytać tej informacji.
Wszędzie też widzę tylko wały z gwintem prawoskrętnym. Oczywiście jak przykręcę śrubę lewą do prawego wału to będzie się odkręcała...?
Czy może się mylę.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 108
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
- Lokalizacja: olsztyn
intryguje mnie kolego czemu nie zadasz tego pytania na forach de facto modelarskich gdzie są ludzie którzy ci odpowiedzą na wszelkie pytania z zakresu modeli pływających , np http://www.modelteam.com.pl/ .na marginesie są różne sposoby mocowania śrub nietylko nakręcane ale także na zabierakach.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 30
- Rejestracja: 26 mar 2008, 09:29
- Lokalizacja: Bytom
Jak sama nazwa tego działu wskazuje to dział Hobby i modelarstwo. Dlatego tutaj zadaję to pytanie i nie jest to jedyne forum gdzie je zamieszczam.
No i na szczęscie jedynie tutaj też znalazałem konstruktywną odpowiedz w osobie mike 217.
W handlu najczęściej spotykane są wały prawe i śruby z takim gwintem. Gdy chce się coś exta trzeba poszukać kogoś kto to zrobi na zamównienie - to tyle co się dowiedziałem. MOże się komuś przyda
pzdr
No i na szczęscie jedynie tutaj też znalazałem konstruktywną odpowiedz w osobie mike 217.
W handlu najczęściej spotykane są wały prawe i śruby z takim gwintem. Gdy chce się coś exta trzeba poszukać kogoś kto to zrobi na zamównienie - to tyle co się dowiedziałem. MOże się komuś przyda
pzdr
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 116
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 19:18
- Lokalizacja: Krakow
Sruby w standarcie maja prawy gwint, zarowno prawe jak i lewe, w obu przypadkach na wal nakreca sie je na kleju do gwintow i blokuje nakretka kontrujaca. Nie wiem jakich rozmiarow ma byc naped, ale w ogromnej wiekszosci przypadkow sie to sprawdza.
Mniej natomiast sie sprawdza naped na silniku szczotkowym chodzacy caly czas na "wstecznym" - tu mysle jest wiekszy problem. No chyba ze kolega naped robi na spalinie, z przkladnia lub na bezszczocie
Mniej natomiast sie sprawdza naped na silniku szczotkowym chodzacy caly czas na "wstecznym" - tu mysle jest wiekszy problem. No chyba ze kolega naped robi na spalinie, z przkladnia lub na bezszczocie
