Model łodzi na 2 śruby przeciwbieżne


Autor tematu
szlak18
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2008, 09:29
Lokalizacja: Bytom

Model łodzi na 2 śruby przeciwbieżne

#1

Post napisał: szlak18 » 10 cze 2012, 16:09

Chcę zrobić łódkę z dwoma silnikami, napędzaną dwiema przeciwbieżnymi śrubami.

O ile nie mam problemów ze śrubami i wałami prawoskrętnymi (clockwisie) to mam problem ze śrubami i wałami lewoskrętnymi (anticlockwisie)
Widzę, że można kupić śrubę prawą i odpowiadającą jej śrubę lewą ale mam pytanie, czy śruba lewoskrętna ma też gwint mocujący lewoskrętny?

Bo nigdzie nie mogę doczytać tej informacji.

Wszędzie też widzę tylko wały z gwintem prawoskrętnym. Oczywiście jak przykręcę śrubę lewą do prawego wału to będzie się odkręcała...?
Czy może się mylę.



Tagi:

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#2

Post napisał: tuxcnc » 10 cze 2012, 16:32

Lewa śruba musi mieć lewy gwint.
Jak ktoś je produkuje, to musi też wiedzieć do czego da się je przykręcić.
Czyli pytasz nie tam gdzie potrzeba.

.


Autor tematu
szlak18
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2008, 09:29
Lokalizacja: Bytom

#3

Post napisał: szlak18 » 10 cze 2012, 16:38

Sęk w tym, że produkowane są nie przez tych co je sprzedają ...

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#4

Post napisał: tuxcnc » 10 cze 2012, 17:37

szlak18 pisze:Sęk w tym, że produkowane są nie przez tych co je sprzedają ...
To napisz sprzedawcy, że chętnie kupisz, ale z osią.

.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Post napisał: zacharius » 10 cze 2012, 22:08

a co to za śruby? jak dobrze pamiętam graupner produkował i lewe i prawe ale i te i te miały prawy gwint
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#6

Post napisał: mike217 » 13 cze 2012, 19:57

Bywają różne, w razie czego służę pomocą. Wykonuje profesjonalne wały do modeli każdej maści, i lewe i prawe.
Pozdrawiam M.H


marek żebrowski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 108
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
Lokalizacja: olsztyn

#7

Post napisał: marek żebrowski » 17 cze 2012, 10:42

intryguje mnie kolego czemu nie zadasz tego pytania na forach de facto modelarskich gdzie są ludzie którzy ci odpowiedzą na wszelkie pytania z zakresu modeli pływających , np http://www.modelteam.com.pl/ .na marginesie są różne sposoby mocowania śrub nietylko nakręcane ale także na zabierakach.


Autor tematu
szlak18
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2008, 09:29
Lokalizacja: Bytom

#8

Post napisał: szlak18 » 22 cze 2012, 19:09

Jak sama nazwa tego działu wskazuje to dział Hobby i modelarstwo. Dlatego tutaj zadaję to pytanie i nie jest to jedyne forum gdzie je zamieszczam.
No i na szczęscie jedynie tutaj też znalazałem konstruktywną odpowiedz w osobie mike 217.

W handlu najczęściej spotykane są wały prawe i śruby z takim gwintem. Gdy chce się coś exta trzeba poszukać kogoś kto to zrobi na zamównienie - to tyle co się dowiedziałem. MOże się komuś przyda
pzdr


hornet20
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 116
Rejestracja: 21 kwie 2007, 19:18
Lokalizacja: Krakow

#9

Post napisał: hornet20 » 27 cze 2012, 12:24

Sruby w standarcie maja prawy gwint, zarowno prawe jak i lewe, w obu przypadkach na wal nakreca sie je na kleju do gwintow i blokuje nakretka kontrujaca. Nie wiem jakich rozmiarow ma byc naped, ale w ogromnej wiekszosci przypadkow sie to sprawdza.

Mniej natomiast sie sprawdza naped na silniku szczotkowym chodzacy caly czas na "wstecznym" - tu mysle jest wiekszy problem. No chyba ze kolega naped robi na spalinie, z przkladnia lub na bezszczocie :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Modelarstwo”