Pracuje na AXYZ
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 482
- Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
- Lokalizacja: wrocław
Frezowanie profili alu
Witam
Ostatnio mam sporo frezowania w profilach alu 30x30x2
Wykonuje otwory przelotowe w dwóch przeciwległych ściankach z jednego zamocowania.
Najpierw większe otwory na ściance górnej potem mniejsze w dolnej.
Problem jest z ruchem roboczym Z musiałem ustawić mały posuw 50mm/min gdyż przy większym frez nie nadąża z przewierceniem. Wysokość bezpieczna to 5mm (nad profilem)i o ile frez tą odległość pokonuje w miarę do wytrzymania to potem do dolnej ścianki ma 32mm a to już chwilę trawa szczególnie jak się ma tych otworów kilkaset do wykonania.
Pytanie czy można by jakoś przyspieszyć ten ruch przez pustą przestrzeń profilu ale tak żeby wejście w dolną ściankę było znowu 50mm/min?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-11-24, 17:08 ]
Rozwiązałem ten problem wejściem w materiał po rampie.
Prędkości w Z ustawione na max głowica ruch po rampie wykonuje z prędkością roboczą XY i zaczynam rampę 1mm nad materiałem. Dało mi to przyspieszenie z dwóch do czterech wyrobów na godzinę.
Ostatnio mam sporo frezowania w profilach alu 30x30x2
Wykonuje otwory przelotowe w dwóch przeciwległych ściankach z jednego zamocowania.
Najpierw większe otwory na ściance górnej potem mniejsze w dolnej.
Problem jest z ruchem roboczym Z musiałem ustawić mały posuw 50mm/min gdyż przy większym frez nie nadąża z przewierceniem. Wysokość bezpieczna to 5mm (nad profilem)i o ile frez tą odległość pokonuje w miarę do wytrzymania to potem do dolnej ścianki ma 32mm a to już chwilę trawa szczególnie jak się ma tych otworów kilkaset do wykonania.
Pytanie czy można by jakoś przyspieszyć ten ruch przez pustą przestrzeń profilu ale tak żeby wejście w dolną ściankę było znowu 50mm/min?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-11-24, 17:08 ]
Rozwiązałem ten problem wejściem w materiał po rampie.
Prędkości w Z ustawione na max głowica ruch po rampie wykonuje z prędkością roboczą XY i zaczynam rampę 1mm nad materiałem. Dało mi to przyspieszenie z dwóch do czterech wyrobów na godzinę.
Tagi:
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 maja 2008, 13:21
- Lokalizacja: lądek zdrój
Witam,
Jako student V roku zostałem zatrudniony do pisania ścieżek na frezarkę 3 osiową firmy axyz .Korzystam z programu solidcam, jednakże mam mały problem. Nie mam postprocesora.Probowałem wygenerować go sam, jednakże maszyna źle go odczytuje.Czy któryś z panów byłby tak życzliwy mi podesłać takowy?Z tego co się orientuję, są one w formacie .mac i .gpp
poprosiłbym na [email protected]
Jako student V roku zostałem zatrudniony do pisania ścieżek na frezarkę 3 osiową firmy axyz .Korzystam z programu solidcam, jednakże mam mały problem. Nie mam postprocesora.Probowałem wygenerować go sam, jednakże maszyna źle go odczytuje.Czy któryś z panów byłby tak życzliwy mi podesłać takowy?Z tego co się orientuję, są one w formacie .mac i .gpp
poprosiłbym na [email protected]
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 508
- Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
- Lokalizacja: Europa
Witam kolegow!
Od pewnego czasu rozgladam sie za nowa maszyna, najprawdopodobniej nie bedzie
to AXYZ. Podczas tych poszukiwan natknalem sie na to
:
http://kimla.pl/index.php?mid=8&vid=251
Nie przypuszczam zeby film byl manipulowany a na mnie robi ogromne wrazenie!
Koledzy ktorzy, tak jak ja, borykaja sie na codzien ze swoimi AXYZ, wiedza o czym
pisze. Swoja droga warto by wiedziec ile taka przebudowa kosztuje.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
AndrzejJS
Od pewnego czasu rozgladam sie za nowa maszyna, najprawdopodobniej nie bedzie
to AXYZ. Podczas tych poszukiwan natknalem sie na to

http://kimla.pl/index.php?mid=8&vid=251
Nie przypuszczam zeby film byl manipulowany a na mnie robi ogromne wrazenie!
Koledzy ktorzy, tak jak ja, borykaja sie na codzien ze swoimi AXYZ, wiedza o czym
pisze. Swoja droga warto by wiedziec ile taka przebudowa kosztuje.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
AndrzejJS
-
- Posty w temacie: 4
Są możliwe różne stopnie przebudowy.
Najmniejsza ingerecja to wymiana silników (oczywiście na serwo), całej instalacii elektrycznej, sterowników, interpolatora i oprogramowania sterującego.
Największa przebudowa to wymiana prawie wszystkiego -zostaje sama rama z wrzecionem. Wówczas wymieniane są wszystkie napędy włącznie z listwami. Tanie listwy frezowane i niehartowane o prostych zębach zastępowane są większymi napędami helikalnymi o hartowanych szlifowanych zębach skośnych. Zakładane są przekładnie planetarne i serwonapędy cyfrowe z komunikacja Real Time Ethernet. Interpolator oczywiście z dynamiczną analiza wektorów. Robocze prędkości maksymalne po przeróbce to 66m/min.
Wszystkie rozwiązania Kimla instalowane na maszynach AXYZ posiadają system automatycznej korekcji kąta bramy ponieważ właśnie notoryczne problemy z kątem są piętą achillesową tych maszyn.
Koszt przeróbek to 25-60 tys. zł w zależności od wymagań klienta.
Oryginalny napęd AXYZ

Po 2 latach pracy maszyny AXYZ listwa jest tak wyrobiona, że ma 0.5mm luzów (ta czarna)
I zostaje wymieniona na tą niżej.

I na bramie też.

We frezarkach axyz jest aluminiowy profil bramy.

oś Z w przekroju

Firma Axyz uznała, że ich plotery muszą być lekkie i chyba dlatego
cały stół jest z profili aluminiowych.

I się trzyma na kilkunastu blaszkach przyheftowanych do stalowej podstawy

Uginający się stół firma AXYZ podpiera na łbach śrub sześciokątnych

Napęd osi Z ma śrubę trapezową, a ciekawostka jest fakt, że wrzeciono spoczywa na nakrętce pod własnym ciężarem.

Axyz nie widzi potrzeby osłaniania prowadnic.

Najmniejsza ingerecja to wymiana silników (oczywiście na serwo), całej instalacii elektrycznej, sterowników, interpolatora i oprogramowania sterującego.
Największa przebudowa to wymiana prawie wszystkiego -zostaje sama rama z wrzecionem. Wówczas wymieniane są wszystkie napędy włącznie z listwami. Tanie listwy frezowane i niehartowane o prostych zębach zastępowane są większymi napędami helikalnymi o hartowanych szlifowanych zębach skośnych. Zakładane są przekładnie planetarne i serwonapędy cyfrowe z komunikacja Real Time Ethernet. Interpolator oczywiście z dynamiczną analiza wektorów. Robocze prędkości maksymalne po przeróbce to 66m/min.
Wszystkie rozwiązania Kimla instalowane na maszynach AXYZ posiadają system automatycznej korekcji kąta bramy ponieważ właśnie notoryczne problemy z kątem są piętą achillesową tych maszyn.
Koszt przeróbek to 25-60 tys. zł w zależności od wymagań klienta.
Oryginalny napęd AXYZ

Po 2 latach pracy maszyny AXYZ listwa jest tak wyrobiona, że ma 0.5mm luzów (ta czarna)
I zostaje wymieniona na tą niżej.

I na bramie też.

We frezarkach axyz jest aluminiowy profil bramy.

oś Z w przekroju


Firma Axyz uznała, że ich plotery muszą być lekkie i chyba dlatego
cały stół jest z profili aluminiowych.

I się trzyma na kilkunastu blaszkach przyheftowanych do stalowej podstawy

Uginający się stół firma AXYZ podpiera na łbach śrub sześciokątnych

Napęd osi Z ma śrubę trapezową, a ciekawostka jest fakt, że wrzeciono spoczywa na nakrętce pod własnym ciężarem.

Axyz nie widzi potrzeby osłaniania prowadnic.

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 331
- Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Heh no ta śruba trapezowa na Zetce szczególnie daje się we znaki, piszą, że ploter ma prędkości robocze do 14 m/min, podczas gdy Zetka ma niecałe 3m/min co w przypadku frezowania jakichś większych elementów 3D jest prawdziwą udręką (w dodatku prędkość osi Z jest ustawiana jako % prędkości XY, więc nie można ustawić posuwu XYZ np 2.5m/min, bo maszyna sama sobie dobierze posuw Z jako % posuwu XY). No i po kilku latach pracy oś Z wydaje takie dźwięki jakby zaraz miała popełnić rytualne samobójstwo
, a przecież wystarczyłaby odpowiednio dobrana śruba kulowa i byłoby po problemie. Ciekaw jestem też, czy obliczają te śruby na wyboczenia, szczególnie jak robią plotery o większej wysokości pracy, czy po prostu dają taką samą śrubę jak w standardowych tylko dłuższą.
pozdrawiam
Adam

pozdrawiam
Adam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Trochę się uczę i oglądając różne rozwiązania nie widzę nic złego w zastosowaniu profilu aluminiowego w bramie. W www.kimla.pl maszynach nawet nie wiemy z czego jest profil bramy. Jaki powinien on być?We frezarkach axyz jest aluminiowy profil bramy.
Prawda. trochę biednie to wygląda...oś Z w przekroju
Rozumiem, że powinna być jakaś przeciwwaga?Napęd osi Z ma śrubę trapezową, a ciekawostka jest fakt, że wrzeciono spoczywa na nakrętce pod własnym ciężarem.
W firmie sahos też nie używają osłon. Dowiedziałem się, że firma korzysta z wózków odpornych na "zanieczyszczenia". To jakiś ich wymysł?Czy raczej takie rzeczy nie istnieją...Axyz nie widzi potrzeby osłaniania prowadnic.
Dziękuję, za odpowiedź:)
-
- Posty w temacie: 4
W maszynach przemysłowych firmy Kimla bramy wykonane są z profili stalowych wewnątrz użebrowanych, oczywiście z wzmocnieniami pod prowadnice i napędy. Przekrój 2x wyższy i szerszy niż w w/w maszynie.
Przeciwwaga? Jest w maszynach do stali, typowych ze stołem krzyżowym. Oś Z porusza się tam w tylko w pionie, ale to też kiepskie rozwiązanie ponieważ podwajamy inercję osi Z co znacznie ogranicza dynamikę maszyny. Ale to zupełnie nie o to chodzi. W maszynach Axyz oś Z spoczywa pod własnym ciężarem na nakrętce, która go odpycha do góry. Jeśli siła skrawania np. przy wierceniu będzie wyższa niż masa wrzeciona to ono po prostu nie wejdzie w materiał a maszyna nie będzie o tym nawet wiedziała ponieważ nakrętka pójdzie w dół a wrzeciono nie. Z przeciwwagą byłoby jeszcze gorzej. To taj jak z podnoszeniem lewarkiem samochodu, możemy go podnieść do góry, ale nie możemy nim przyciągnąć samochodu do asfaltu ponieważ lewarek się o podłoże tylko opiera.
Wózki mają zgarniacze wiórów, ale to tylko czynnik pomocniczy. Osłona to osłona, lepiej jak jest niż jak jej nie ma.
Przeciwwaga? Jest w maszynach do stali, typowych ze stołem krzyżowym. Oś Z porusza się tam w tylko w pionie, ale to też kiepskie rozwiązanie ponieważ podwajamy inercję osi Z co znacznie ogranicza dynamikę maszyny. Ale to zupełnie nie o to chodzi. W maszynach Axyz oś Z spoczywa pod własnym ciężarem na nakrętce, która go odpycha do góry. Jeśli siła skrawania np. przy wierceniu będzie wyższa niż masa wrzeciona to ono po prostu nie wejdzie w materiał a maszyna nie będzie o tym nawet wiedziała ponieważ nakrętka pójdzie w dół a wrzeciono nie. Z przeciwwagą byłoby jeszcze gorzej. To taj jak z podnoszeniem lewarkiem samochodu, możemy go podnieść do góry, ale nie możemy nim przyciągnąć samochodu do asfaltu ponieważ lewarek się o podłoże tylko opiera.
Wózki mają zgarniacze wiórów, ale to tylko czynnik pomocniczy. Osłona to osłona, lepiej jak jest niż jak jej nie ma.