SILNIKI BEZSZCZOTKOWE -WOLNOBIEŻNE POJAZDY

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
BogdanT
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Rzeszów

SILNIKI BEZSZCZOTKOWE -WOLNOBIEŻNE POJAZDY

#1

Post napisał: BogdanT » 01 cze 2008, 22:49

SILNIKI BEZSZCZOTKOWE PRĄDU STAŁEGO NA MAGNESACH TRWAŁYCH DLA WOLNOBIEŻNYCH POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH
http://www.hsk.com.pl/silniki_main.html

Zwracam się z zapytaniem:
Czy, pomożecie mi określić teoretycznie konstrukcję takiego silnika (samobieżne koło) przy zachowaniu następujących parametrów:

- silnik będzie pracował w szczelinie 18 -19 mm (to max. wymiar jego grubości!)
- średnica silnika -około 50 mm
- zasilanie 6-9 V z ogniw doładowywanych.
- waga konstrukcji którą musi WOLNO! przetoczyć na odległość do 2m to około 30-40kg (konstrukcja wsparta na drugim końcu na łożyskowanej rolce).


Czy w ogóle jest sens rozważać taką konstrukcję? czy powielenie silnika o takiej budowie (zewnętrzny wirnik http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/pmsm.pdf) ale w dużo mniejszej skali zapewni wystarczającą siłę? Co może być problemem?



II wersja to zastosowanie klasycznego silniczka wysokoobrotowego (takiego spłaszczonego http://www.bajansklep.com.pl/sklep/145) który musiałbym "uzbroić" w układ przeniesienia napędu (i równocześnie redukcji obrotów) na koło wykonujące ruch. I wszystko z tym ograniczeniem 19 mm grubości.

Jak sądzicie, które rozwiązanie powinienem dalej rozważać? Czy ktoś zechce w wolnym czasie wykorzystać swoją wiedzę i podzielić się ze mną uwagami w tym temacie?

Pozdrawiam


Bogdan

Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post napisał: Leoo » 01 cze 2008, 23:55

Silniki BLDC słyną z wielkiego momentu obrotowego. Myślę, że nie powinno być problemu ze zbudowaniem konstrukcji typu outrunner, która sprosta wymaganiom. Ze względu na małe obroty konieczne będzie użycie czujników Halla, dla zapewnienia poprawnej komutacji. Musi się również znaleźć miejsce na łożyska, najlepiej poza obszarem statora. Bardzo możliwe, że niewielka modyfikacja jednego z seryjnych, modelarskich silników załatwi sprawę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”