Metoda wykonania części z aluminium lotniczego

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
levis
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 24
Rejestracja: 20 gru 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa

Metoda wykonania części z aluminium lotniczego

#1

Post napisał: levis » 20 gru 2013, 10:17

Cześć.
Jestem tu nowy i właściwie znalazłem się przypadkiem gdyż potrzebuję pomocy :-)

Problem dotyczy mojego motocykla, a w zasadzie jego części silnikowej, która nie jest już produkowana.

Mam pytanko - jak wygląda proces zrobienia takiej części na tokarce CNC.

Dodam, że jest to część wielkości może baterii R14.

Wg moich domysłów, to powinienem komuś zlecić narysowanie projektu w programie graficznym, lub nawet samemu spróbować na podstawie tutoriali.

Z tego projektu przerzucić to na język CNC i na tokarkę.

Pewnie wszystko za mocno uprościłem, ale będę wdzięczny, jak mnie nakierujecie i przedstawicie koszt produkcji 1 sztuki oraz np 5 sztuk na zapas.

Dodam, że w tej części są właściwie 2 skomplikowane rzeczy (dla mnie skomplikowane, bo nie da rady ich zrobić na zwykłej starej tokarce, do której mam dostęp) - frez oraz skośne wycięcie w walcu (jest ono płaskie).

Pod spodem fotka tej części - nie jest to 100% odwzorowanie, ale bardzo podobne

Z góry dzięki.

Obrazek



Tagi:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#2

Post napisał: kubus838 » 20 gru 2013, 11:09

Witam

Może zrób lepszą fotke bo na tej to widać same kontury i to jest do zrobienia na tokarce. Ma fotce lepszej jakości bedzie widać te skośne wycięcia.


robert


Autor tematu
levis
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 24
Rejestracja: 20 gru 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: levis » 20 gru 2013, 11:32

tutaj bardziej szczegółowe zdjęcia - chodzi o dolny rząd.
Załączniki
valves.JPG


DanAmigo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 142
Rejestracja: 13 lis 2006, 13:32
Lokalizacja: Z Beskidów

#4

Post napisał: DanAmigo » 21 gru 2013, 21:05

A ten motor to drogi jest ? Tak na oko to chyba element skrzyni biegów. To tyle jeśli chodzi o wstęp, a tak na poważnie to część musi współpracować z resztą i tu się zaczynają drobne schody. A o kosztach to lepiej nie pytać.
3-osie FADAL
Sinumeryk 810 i 840 tokarka
automaty krzywkowe aż do cnc
Kliknięcie pomógł jeszcze nikgo nie zabiło.
Chcesz potanić produkcję ( płacisz za efekty ) niedrogo pomogę!


Autor tematu
levis
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 24
Rejestracja: 20 gru 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: levis » 23 gru 2013, 13:03

tutaj nie chodzi o cenę, tylko dostępność.

Pół roku szukałem tych części w używanych gratach, bo nowe są niedostępne.

To jest zawór wydechowy systemu KIPS w silnikach 2suwowych Kawasaki.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1679
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: CFA » 23 gru 2013, 13:38

levis pisze:tutaj nie chodzi o cenę, tylko dostępność.
Pół roku szukałem tych części w używanych gratach, bo nowe są niedostępne.
To jest zawór wydechowy systemu KIPS w silnikach 2suwowych Kawasaki.
Wymyśl sobie ile chciałbyś zapłacić i wtedy się dowiesz, że za te pieniądze to nawet dokumentacji nikt nie zechce zrobić. To jest kwestia ceny właśnie.
Samo wykonanie, to są grosze (po kilkaset złotych za sztukę) w stosunku do ceny za dokumentację, pod którą ktoś się podpisze. Musiałbyś znaleźć jakiegoś fana, który by chciał to zrobić, a nie musiał.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2013, 16:16 przez CFA, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
levis
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 24
Rejestracja: 20 gru 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: levis » 23 gru 2013, 15:09

cóż w takim razie pozostaje klasyczna tokarka + frezarka i specjaliści z dużym doświadczeniem.

Dzięki


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#8

Post napisał: Dudi1203 » 23 gru 2013, 23:14

heh dziwnym zbiegiem okoliczności cos takiego przewinęło sie przez moje ręce, frezowalem te skośne wycięcia. Dolna sztuka na foto skopana ale gorna wyszla bardzo ładnie.
http://zapodaj.net/872ceabb51210.jpg.html
Z tym ze ja dostalem projekt bez zebatki, nie wiem jak sobie gosc z tym dalej radził, ale wiem ze dziala. Moze wykorzystal stare zębatki i nabił je na trzpien? nie wiem. Ogolnie sam walek z wycięciem nie stanowi wielkiego problemu, gorzej z tak malymi zębatkami.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”