Zdecydowałem się napisać ten post, choć temat pośredni z jakim się zwracam został na forum poruszony już wiele razy. Organizujesz mini warsztat, potrzebna frezarka, tokarka, niedawno usłyszałem że warsztat należy wyposażyć w wiertarkę stołową ... ech). A może 2(3) w 1 ? Co kupić gdy budżet max ~10K a wymagania spore ?
Ale po kolei, przeczytałem wiele dyskusji na tym forum, a wniosek jaki mi się jedynie nasuną jest taki że nie mam na tyle doświadczenia aby się do tych wszystkich faktów/mitów odnieść. Efekt wiem - że nic nie wiem. Napisałem więc do kilku osób z tego forum prywatne wiadomości, ale nie jestem pewien czy je otrzymali bo wyświetlają mi się ciągle w zakładce do wysłania. Zatem najlepszą decyzją wydaje mi się zapytać kolegów ekspertów, czyli tych wszystkich, którzy mieli już z ta sytuacją do czynienia.
Otóż jestem młodym inżynierem - na dodatek chemii. Życiowy splot wydarzeń doprowadził mnie do momentu, w którym rozpoczynam swoją przygodę z budową maszyn. Nadmienię ze specjalista w tych dziedzinach ze mnie żaden, ale szybko się uczę i mam motywację (+ literaturę fachową polecaną na tym forum, która zresztą już skompletowałem).
Elementy (części), które chciałbym tworzyć nie są za duże, max ~ 30 na 30 cm. Ich kształt w tej chwili trudno przewodzić więc zakładam że wszystko lub prawie wszystko co można sobie wyobrazić: wałki, koła zębate, rowki, płyty konstrukcyjne, małe komory filtracyjne, rynienki elektrolityczne, płyty konstrukcyjne, itp.. bardziej lub mniej skomplikowane detale.
Materiałem obrabianym będą metale miękkie ( Al, Cu i stopy itp... ) ale też i stal, która właśnie jako pierwsza chciałbym aby poszła na warsztat, bo mam taką potrzebę również.
Maszyna/-y do Lini produkcyjnej nie będą przeznaczone, bo zamierzam składać pojedyncze egzemplarze (prototypy), natomiast precyzja by się już przydała na poziomie - 0,01 mm. (jak nie dokładnie to możliwie najbliższa tej wartości).