kenshi stp-42d236 ???

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
hamer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2005, 10:47
Lokalizacja: toru?

kenshi stp-42d236 ???

#1

Post napisał: hamer » 18 wrz 2005, 11:07

Witam .
Mam taki problemik .... silnik krokowy shinano kenshi o oznaczeniu :
rh7-1336
stp-42d236
no i standart .. nic nie mogę o nim znaleść ... może ktoś już szukał coś o silnikach tej firmy .. za pomoc i wskazówki dzięki z góry ...




michal0408
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 62
Rejestracja: 01 gru 2004, 14:35
Lokalizacja: zabno

#2

Post napisał: michal0408 » 18 wrz 2005, 16:44

a takie pytanie po co zakladasz 3 takie same tematy w 3 roznych dzialach :twisted:
co myslisz ze to ci cos pomoze ?? :!:


Autor tematu
hamer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2005, 10:47
Lokalizacja: toru?

#3

Post napisał: hamer » 19 wrz 2005, 10:01

:wink: faktycznie ... sory , ale jestem ciut zdesperowany ... mam gotowy moduł wrzeciona i nie bardzo wiem jak go sterować ... silnik jest unipolar i R=5.1 ohma


michal0408
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 62
Rejestracja: 01 gru 2004, 14:35
Lokalizacja: zabno

#4

Post napisał: michal0408 » 19 wrz 2005, 14:42

a probowales zwyklym sterownikiem do silnikow krokowych ???? a jak znasz rezystancije uzwojen to mozesz sobie prad policzyc i juz po klopocie
chyba ze chcesz jakis cuda robic z tego silnika to wtedy beda ci potrzebne dokladne dane


Autor tematu
hamer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2005, 10:47
Lokalizacja: toru?

#5

Post napisał: hamer » 19 wrz 2005, 14:51

a jak to się ma do napięcia ? tzn. podałem 12 v na tranzystorki i ruszył .. ale 2.5A bez ograniczenia połknął i teraz mam dylemat czy zmniejszyć U , czy ograniczyć mu J do powiedzmy 1A . Po prostu nie wiem jak to dopasować ....
trzeba si? uczy? , aby kiedy? pomĂłc innym w nauce ...


michal0408
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 62
Rejestracja: 01 gru 2004, 14:35
Lokalizacja: zabno

#6

Post napisał: michal0408 » 19 wrz 2005, 15:11

mniejsze napiecie to dluzszy czas przemagnesowywania sie cewki - czyli mniejsza dynamika silnik wiec lepiej dac wieksze napiecie i ograniczyc prad jakim czoperem wtedy silnik bedzie mial lepsze parametry
a tak na marginesie to na ten temat bylo juz duzo pisane wiec poszukaj

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#7

Post napisał: chomikaaa » 19 wrz 2005, 16:30

a jaki sterownik w unipolarnych lepiej nie przewoltowywac uzwojen bo mozna przesadzic jak nie ma ograniczenia pradowego


Autor tematu
hamer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2005, 10:47
Lokalizacja: toru?

#8

Post napisał: hamer » 19 wrz 2005, 20:10

hmmmm to dało mi okropnie do myślenia ... a jeśli oczywiście można to czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć czy takie rozwiązanie :
zasilacz 24V z ograniczeniem <regulowany J> powiedzmy 1A + sterownik z L297 "załatwi" ochronę silnika , ale tak bez odsyłania do wcześniejszych tematów ..... :idea:

Awatar użytkownika

ottop
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 346
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#9

Post napisał: ottop » 19 wrz 2005, 20:24

Najprościej mówiąc TAK. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznego prądu silnika, 2,5A może być trochę za dużo. Proponowałbym zacząć np. od sterownika na L297, dać 24V, ustawić 1A i obserwować temperaturę silnika. Jeśli pozostanie po dłuższym czasie zimny, można podnieść prąd, testy przeprowadzać do momentu w którym zauważysz, że silnika zaczyna się grzać po pewnym czasie pracy. Dalsze podnoszenie prądu może być już niebezpieczne dla silnika.


Autor tematu
hamer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2005, 10:47
Lokalizacja: toru?

#10

Post napisał: hamer » 19 wrz 2005, 20:52

dzięki , o takie coś mi chodziło .... mam jeszcze tylko jedną prośbę ... oglądałem schemacik u Ciebie na stronie sterownika z ta8435 , zerknij na tego : http://mac1.ifrance.com/pap8a/pap8aul/pap8lsch.PDF
w który jest lepiej uderzyć ? mam za mało praktyki i czasu na eksperymenty ... :?
trzeba si? uczy? , aby kiedy? pomĂłc innym w nauce ...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”