( podobna do fwc 25) przy włączaniu szybkich posuwów dźwignią słychać zgrzytanie. Co może być przyczyną??
Posuwy robocze działają
Co warto sprawdzić, wymienić w takiej wiekowej maszynie?
pewnie któryś tryb jest posypany lub ścięty klin - jak klin naprawa to kilkanaście złotych + robocizna, jak tryb to już gorzej, w zależności jakie tryby są w maszynie - jak zęby proste to kilkaset złotych, jak skośne i bardziej skomplikowane to i tysiak może braknąć, dla 1 trybu oczywiście - jeżeli posypało się kilka trybów oprawa może być nieopłacalna. Koszty przerosną wartość sprawnej maszyny
strzałki nie ma, ale ta frezarka z tego co znalazłem w dtr ma sprzęgło jednokierunkowe w posuwach i gdyby obroty były niewłaściwe to posuwy robocze by w ogóle nie działały
no cóż w tygodniu jak znajdę czas to wyrwę skrzynkę posuwów i sprawa się wyjaśni
A to nie jest przypadkiem sprzęgło nadbiegowe? Wtedy jak masz zły kierunek, to Ci posuw szybki próbuje pchnąć posuw roboczy, a nie ma prawa tego udźwignąć.
Witam
Obroty są ok, rozebrana jak na razie jedyne co znalazłem w posuwach to nadmierne luzy w łożyskach stożkowych wałków, Pytanie jaki jest sposób regulacji bo na razie nie znalazłem żadnych podkładek regulacyjnych?
Będe wymieniał łożyska też w napędzie bo ktoś zrobił jej remont kapitalny ale nie umył dokładnie i łożyska hurkoczą:)
Pytanie jakie dokładnie łożyska kulkowe skośne siedzą na wrzecionie? W dtrce jest 7215 C18 znalazłem że wg nowych oznaczeń to odpowiednik 7215 P5 ale jaki kąt działania jest tych łozysk?
bo są różne 15 25 30 stopni? Jeszcze ich nie zdjąłem z wrzeciona a na zewnętrznych bieżniach brak oznaczeń
Witam
Serio nikt nie wie jakie tam powinny być łożyska wrzecionowe? Przecież ta frezarka i łożyskowanie to to samo co
FWC i FWD 25 produkcji JAFO. Nasze polskie. Nikt nie wymieniał tych łożysk??
Dlaczego po prostu nie kupisz DTR do tej konkretnej maszyny i nie upewnisz się co dokładnie tam siedzi?
Wymieniałem kilka miesięcy temu łożyska w głowicy w FND 32 i już nie pamiętam do końca jakie tam były łożyska. Te maszyny są tak wiekowe i w większości przypadków już tak zużyte że zamiast naprawy częściej spotyka je transport do huty.
Z drugiej strony skoro łozyska są do wymiany to dlaczego by najpierw tego nie rozebrać i upewnić się dokładnie co tam siedzi? Przecież i tak trzeba je zdemontować.